stalker. Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Heisann. Lagde en topic om dette under "spill" - "spørsmål og svar PC", men siden jeg ikke fikk løst problemet så satser jeg på at det er noen her som har en god løsning. Problemet er at jeg får artifacts i alle de nyeste spill. Mest sansynlig p.g.a varmeutvikling. Merket det først da jeg prøvde Black and White 2, men da var det ikke så mye av det. Da jeg prøvde Quake 4, var hele skjermen fyllt med artifacts, og det er såpass irriterende at jeg ikke klarer å spille. Det værste er at de siste par dagene har jeg til og med fått artifacts i Counter Strike: Source! Temperaturen på CPU varierer litt, men rundt 50 grader når jeg prøvde tidligere i dag. Temperatur på systemet ligger på 35-40. (Dette er når jeg kjører spillene, vanligvis er temperaturen selvfølgelig en del lavere). Har de nyeste driverne, har også prøvd gamle drivere for å se om jeg ble kvitt problemet da, men det hjalp ikke. Har prøvd å rengjøre skjermkortet og viftene i PC'n litt, men det ble fortsatt ikke bedre. Har: EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754 2*512 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM Radeon 9800XT Chieftech 360W PSU Og nei, kortet er ikke overklokket, så det er ikke der problemet ligger. Så, noen som har noen idé om hva mer jeg kanl gjøre? Det fungerte jo fint før, men plutselig begynte det å dukke opp masse artifacts, som sagt.' Er så lei av og ikke få spillt Quake 4 nå, så håper det ordner seg uten at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort. Takker for alle svar Edit: Får ikke lagt til bilde...forumet her er jo blitt helt fucka siden de oppdaterte det, snakk om fiasko... 2nd Edit: Link til første topic jeg lagde, ligger et bilde der, i første post: Link til topic Endret 5. november 2005 av stalker. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hva med å laste ned ny skjermkortdriver fra hjemmesia til ditt skjermkort!! burde funke vis du ikke harden nyeste da!! Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Joda, som det står i posten, nyeste drivere er installert. Har også testet ut gamle drivere Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Fortsatt ingen som vet hva jeg kan gjøre? Rart dette, ble bare slik plutselig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Lån et annet skjermkort og en annen strømforsyning(kraftigere) med noen du kjenner. Sjekk om du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 du må sjekke gradene på gpuen(skjermkortet) ikke på cpuen. Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Hmm...hvordan sjekker jeg det da? Noen program som kan gjøre det? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 everest home edition kan gjøre det vis det er temperatursensor i kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå