Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkproblemer i nye spill

Anbefalte innlegg

Heisann. Lagde en topic om dette under "spill" - "spørsmål og svar PC", men siden jeg ikke fikk løst problemet så satser jeg på at det er noen her som har en god løsning.

Problemet er at jeg får artifacts i alle de nyeste spill. Mest sansynlig p.g.a varmeutvikling. Merket det først da jeg prøvde Black and White 2, men da var det ikke så mye av det. Da jeg prøvde Quake 4, var hele skjermen fyllt med artifacts, og det er såpass irriterende at jeg ikke klarer å spille.

Det værste er at de siste par dagene har jeg til og med fått artifacts i Counter Strike: Source!

Temperaturen på CPU varierer litt, men rundt 50 grader når jeg prøvde tidligere i dag. Temperatur på systemet ligger på 35-40. (Dette er når jeg kjører spillene, vanligvis er temperaturen selvfølgelig en del lavere).

Har de nyeste driverne, har også prøvd gamle drivere for å se om jeg ble kvitt problemet da, men det hjalp ikke.

Har prøvd å rengjøre skjermkortet og viftene i PC'n litt, men det ble fortsatt ikke bedre.

Har:

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754

2*512 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM

Radeon 9800XT

Chieftech 360W PSU

Og nei, kortet er ikke overklokket, så det er ikke der problemet ligger.

Så, noen som har noen idé om hva mer jeg kanl gjøre? Det fungerte jo fint før, men plutselig begynte det å dukke opp masse artifacts, som sagt.'

Er så lei av og ikke få spillt Quake 4 nå, så håper det ordner seg uten at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort.

Takker for alle svar

Edit: Får ikke lagt til bilde...forumet her er jo blitt helt fucka siden de oppdaterte det, snakk om fiasko...

2nd Edit: Link til første topic jeg lagde, ligger et bilde der, i første post: Link til topic

Endret av stalker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...