Hydrolift Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 må bare spørre... er det noen her som virkelig betaler for å få lastet ned musikk, typ iTunes o.l? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hva skulle være galt med det? Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 ikke noe galt... bare ser på cdon.com at man får mange album for 79kr og hos itunes f.eks. må man betale 80kr for et album i skrot-kvalitet. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Bruker iTunes, ser ikke hva som er så galt med en bitrate på 128.. dessuten får jeg ned et album på ca. ti sekunder - pluss at RIAA ikke kommer og tar meg Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 RIAA har ikke noe med Norge å gjøre. 128 bitrate funker i massevis med standard data-høyttalere. Gleden ved å få enda en cm i samlingen....BORTEVEKKE. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nå har jeg aldri kjøpt musikk fra ITMS, men importerer alltid musikken min med 190 i bitrate. Er ikke 128 hørbart dårlig? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nå har jeg aldri kjøpt musikk fra ITMS, men importerer alltid musikken min med 190 i bitrate. Er ikke 128 hørbart dårlig? 5111660[/snapback] Yess, jeg hører fint forskjell på 128 bitrate og en cd med et par hundre eller hva det nå er. 128 er greit nok for mp3-spillere med helt ok hodetelefoner, men på et ordentlig anlegg er cd-kvalitet mye bedre. synest jeg. Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Yess, jeg hører fint forskjell på 128 bitrate og en cd med et par hundre eller hva det nå er. 128 er greit nok for mp3-spillere med helt ok hodetelefoner, men på et ordentlig anlegg er cd-kvalitet mye bedre. synest jeg. 5112000[/snapback] En CD er faktisk på 14xx kbps ukomprimert Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jan-Erik: Bor i USA dette året. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du hører tydelig forskjell på 128kbps og CD-kvalitet, spesielt i diskantområdet. Kan man ikke kjøpe musikk med mer enn 128kbps på iTunes? Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vel, jeg bruker 192 kbps som standard for iPoden, hører ikke forskjell mellom 192 og 128 kbps i alle fall. Så, bruker iTunes for musikk jeg ikke får tak i i lokale cdsjapper, så får de l33t hardcore musikk-øre-folka kjøpe cder og spille inn i 1337 kbps hvis de vil. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 høres kanskje ut som "_" skryt "_" jeg hører lett forskjell på 128 og 256kbps... bruker zen sleek og akg k26p. det blir langt bedre dynamikk, lyden blir tildels høyere på samme volum, detaljer i lydbildet kommer tydeligere frem, lyden får et bedre bass fundament, diskanten åpner seg mer opp, mellomtonen får mer kropp, det blir mer organisk og ikke fullt så livløst og kaldt....... Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har ikke anelse om hva du nettopp sa. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Merkelig nok er minst halve musikksamlinga på PC-en her rundt 492kbps. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 jeg ripper alltid inn cd'ene mine på best mulig kvalitet. hvis musikken ligger på rundt 128kbps syntes jeg mye av detaljene blir borte i musikken. det blir lavere kvalitet på bassen, og ofte klarer jeg ikke høre den i det hele tatt. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 ikke noe galt... bare ser på cdon.com at man får mange album for 79kr og hos itunes f.eks. må man betale 80kr for et album i skrot-kvalitet. 5107665[/snapback] Dét er svindel, det! ? Daniel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 iTunes iSbogus Takke meg til ulovlige kilder fremfor iTms' elendige kvalitet. Også er metadataen fullstendig på trynet, musikken er DRM-ødelagt og i et format som jeg ikke kan spille på MP3-spilleren min. Jeg ripper musikken min i FLAC og brenner ut på DVDer og konverterer FLAC-filene til MP3 for mp3-spilleren og ogg for lytting på maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå