o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Etter siste formatering forsvant plutselig det trådløse netverkskortet mitt fra device manager, og det har sluttet å lyse. Før formateringen funket det fint. Har prøvd å ta det ut av maskinen og montere det inn igjen, men fremdeles like død kan heller ikke se en "trådløs netverkstilkobling" i "nettverkstilkoblonger". merkelige greier. Har en Smc2802 trådløs netverksadapter. Håper på respons. thomas Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Tror du må ha hvertfall servicepack 1, og at Wireless Zero Configuration under tjenester er satt til automatisk. Beskrivelse: Inneholder automatisk konfigurasjon for 802.11-kort Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Ok. Men jeg må jo på internett for å gjøre det. Så jeg prøvde å koble til modemet med en kabel... Men får ikke internett gjennom kabel heller... Det er helt sikkert noen instillinger som må settes i "nettverkstilkoblinger", men jeg vet ikke hva. Det som før het " Local Area Connection" heter nå "Windows loopback Adapter". Har et vanlig adsl telenor modem, som funker å koble til med andre maskiner i huset. Takker for respons. Thomas. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Last ned Windows XP Service Pack 1a Network Installation på en av de andre marskinene og installer den på din etterpå. Velg språk versjon til høyre>Go Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Ok. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hmm. Det funket å legge til Sp1, men jeg kan fremdeles ikke finne Smc2802 adapteren min. Den er koblet i pc-en, men det virker som om den ikke er koblet til. og wireless zero... funker heller ikke, da den er nødt til å ha et trådløst nettverkskort installert. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Har du lagt inn driveren? Hvis du har v.1 av kortet så finner du den her: http://www.smc.com/files/AM%5C2802W_DR_UT_11G.zip Her er for v.2: http://www.smc.com/files/AB%5CSMC2802WV2WV104.zip -KJ Endret 5. november 2005 av jevel Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 nei det har jeg ikke gjort. Men hvordan vet jeg hvilken versjon av adapteren det er når jeg ikke kan se kortet på device manager? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Bør stå på kortet fysisk, enten rett på printet eller på en lapp festet på det. Se etter product number. V.1 har pnr. 99-012084-174 V2 har pnr. 99-012084-294 -KJ Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Ok. nå funker det trådløse igjen. Tusen takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå