arqe88 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 XBox 360 games single threaded, says Vole Microsoft drops bomb at FPF By Charlie Demerjian in San Jose: Wednesday 26 October 2005, 18:16 MICROSOFT'S VOLE DRAMA ARMY DROPPEDa bombshell today in a backhanded way. During a talk on multithreaded programming, Microsoft used the three core, two thread per core Xbox360 as an example. The bombshell was that the first generation of Xbox titles, all of them, are single threaded. Not good. The INQ has gotten its hands on an Xbox360, yes, there is a Wal-Mart near us, and was completely underwhelmed by the quality of the games. Graphics quality was poor, and pixels were showing up blocky, ruining the wow-factor of the new console. Every new machine has a nasty first set of games as the programmers work up to speed on the hardware. In this case, the up side is that there is about 6x the CPU power available and coming to a console near you in the second generation of games. The scary part is that everyone tells me that the PS3 is harder to program for than the Xbox360, and the tools are nowhere near the quality of Microsoft's. That means that even with an extra six months of design time, the initial PS3 games may be worse. µ link Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Nei Need For Speed: Most Wanted bruker 3 ! Se Vide Interview 2 ! hos Gamespot. Og Video Interview hos IGN ! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Nei Need For Speed: Most Wanted bruker 3 ! Se Vide Interview 2 ! hos Gamespot. Og Video Interview hos IGN ! 5107967[/snapback] Ja, dette har vært oppe før på forumet her også tror jeg. (Eller var det et annet sted?). Åkke som, straks så kom det poster med linker til intervjuer med utviklere av spillsom sa noe ganske annet enn den første posten her - at jo, faktisk så brukes det flere kjerner. Uansett, det er meg knekkende likegyldig om de bruker en eller tusen. Bare spillene blir bra. Og en ting er sikkert, man kommer helt sikkert til å se enda mere imponerende titler etterhvert som utviklerne blir bedre kjent med hardware og muligheter. Dr.Peedee Lenke til kommentar
arqe88 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Nei Need For Speed: Most Wanted bruker 3 ! Se Vide Interview 2 ! hos Gamespot. Og Video Interview hos IGN ! ja de sa de brukte tre, men det tviler jeg at det er sant Endret 5. november 2005 av arbror22 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 1. Hvorfor skulle det ikke være sant? 2. Uansett, som Peedee sa, det er det samme om de bruker en eller 1000 kjerner, så lenge spillene er bra. 3. Tenk også litt framover! Spill som starter utviklingen nå/i nær framtid, vil kanskje bruke alle tre til det maksimale, så det blir antagentligvis mye å glede seg til om 1-3 år! Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det at det er vanskeligere å lage spill til PS3 er bare bullshit. Det har vært flere intervju med både Square-Enix, Namco,Capcom og Konami hvor dem gleder seg til å kunne skape noe nytt enn det samme gamle gameplayet vi er vant til. PS3 vil ha ufattelig til stor kraft og en teknologi vi ikke har sett maken til og da trengs det selvsagt nye verktøy. At Xbox360 er lettere å lage spill til bare viser til at de fortsatt skal kjøre de gamle samme spillene. Project Gotham Racing 3 f.eks som mange gleder seg til. Hva nytt er det der foruten bedre grafikk ? Mens Motorstorm til PS3 så er det ikke bare pen grafikk men det er ordentlig fysikk og en spillbarhet som ligner ufattelig fra virkeligheten. Nye Dead or Alive på Xbox360 .... jooo pen grafikk men sett boksespillet som kommer på PS3 ? Det er ikke bare pen grafikk men figurene har faktisk muskler og bevegelser lignende fra Smith vs Neo kampen i Super Burly Brawl sekvensen. Det er heller lite Xbox360 titler jeg har sett som ser noe imponerende ut egentlig. De spillene som ser kule derimot er RPG spill som jeg uansett kjøper til PC. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Først poster han et innlegg fra en blogg som er en rasende blind motstander av Major Nelson og Xbox Teamet, og nå poster han dette. Jeg syns det er veldig rart at alle som faktisk utvikler spillene ikke skal få ha noe som helst å si i saken, når flere av de sier de bruker flere kjerner Her f.eks: http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360/24...ideo-Interview/ Summering han sier at de bruker alle 3 kjernene, 1 for special effects, 1 for AI, og 1 for game engine. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Project Gotham Racing 3 f.eks som mange gleder seg til. Hva nytt er det der foruten bedre grafikk ? Mens Motorstorm til PS3 så er det ikke bare pen grafikk men det er ordentlig fysikk og en spillbarhet som ligner ufattelig fra virkeligheten. 5108523[/snapback] Å jøssemeg. Så langt du lå foran de fleste da. Hvor har du sett in-game av Motorstorm? Etter de pre-rendered videoene fra E3 så ble det jo helt stille rundt den stormen. Hvor er det du har sett som ikke oss andre har? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Det at det er vanskeligere å lage spill til PS3 er bare bullshit. Det har vært flere intervju med både Square-Enix, Namco,Capcom og Konami hvor dem gleder seg til å kunne skape noe nytt enn det samme gamle gameplayet vi er vant til. PS3 vil ha ufattelig til stor kraft og en teknologi vi ikke har sett maken til og da trengs det selvsagt nye verktøy. At Xbox360 er lettere å lage spill til bare viser til at de fortsatt skal kjøre de gamle samme spillene. Project Gotham Racing 3 f.eks som mange gleder seg til. Hva nytt er det der foruten bedre grafikk ? Mens Motorstorm til PS3 så er det ikke bare pen grafikk men det er ordentlig fysikk og en spillbarhet som ligner ufattelig fra virkeligheten. Nye Dead or Alive på Xbox360 .... jooo pen grafikk men sett boksespillet som kommer på PS3 ? Det er ikke bare pen grafikk men figurene har faktisk muskler og bevegelser lignende fra Smith vs Neo kampen i Super Burly Brawl sekvensen. Det er heller lite Xbox360 titler jeg har sett som ser noe imponerende ut egentlig. De spillene som ser kule derimot er RPG spill som jeg uansett kjøper til PC. 5108523[/snapback] Nei nei nei, ikke Vanskeligere, men mye BILLIGERE.. Som jo kan bety lettere i den forstand. Endret 5. november 2005 av Ibizaonice Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Project Gotham Racing 3 f.eks som mange gleder seg til. Hva nytt er det der foruten bedre grafikk ? Mens Motorstorm til PS3 så er det ikke bare pen grafikk men det er ordentlig fysikk og en spillbarhet som ligner ufattelig fra virkeligheten. 5108523[/snapback] Å jøssemeg. Så langt du lå foran de fleste da. Hvor har du sett in-game av Motorstorm? Etter de pre-rendered videoene fra E3 så ble det jo helt stille rundt den stormen. Hvor er det du har sett som ikke oss andre har? 5108878[/snapback] Unnskyld meg men la meg få lære deg litt logikk her. Hvorfor tror du nVIDIA var på den pressekonferansen egentlig ? Hva er hele tatt vitsen med å vise en video av prerendra scener når PS3 maskinen greier over det dobbelte enn vi har sett hittil ? Om det hadde vært tilfelle at Evolution Studios hadde brukt prerendra scener så vil det ikke si at PS3 ikke greier dette. Jeg har sett langt bedre grafikk som har blitt vist realtime . Dette argumentet kom etter at en eller annen nerd beskyldte Sony for å gjøre det samme som de gjorde med PSX i gamle tidene da de visste FMV sekvenser fra Final Fantasy 7 i markedsføringen. De argumentene har ingen hold i seg siden Sony og nVIDIA var der sammen med flere spillselskap blant annet Evolution Studios (MotorStorm) som viste spillene LIVE. EPIC viste fram nye Unreal Engine 3 også som nærmest var som å se på en Terminator film og det etter 3 måneder utviklingstid . Er det noen som kan noe om motorer så er det Epic og de hadde ingen problem med å utvikle med PS3 verktøyet. Endret 5. november 2005 av Tahiro Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Project Gotham Racing 3 f.eks som mange gleder seg til. Hva nytt er det der foruten bedre grafikk ? Mens Motorstorm til PS3 så er det ikke bare pen grafikk men det er ordentlig fysikk og en spillbarhet som ligner ufattelig fra virkeligheten. 5108523[/snapback] Å jøssemeg. Så langt du lå foran de fleste da. Hvor har du sett in-game av Motorstorm? Etter de pre-rendered videoene fra E3 så ble det jo helt stille rundt den stormen. Hvor er det du har sett som ikke oss andre har? 5108878[/snapback] Unnskyld meg men la meg få lære deg litt logikk her. Hvorfor tror du nVIDIA var på den pressekonferansen egentlig ? Hva er hele tatt vitsen med å vise en video av prerendra scener når PS3 maskinen greier over det dobbelte enn vi har sett hittil ? Om det hadde vært tilfelle at Evolution Studios hadde brukt prerendra scener så vil det ikke si at PS3 ikke greier dette. Jeg har sett langt bedre grafikk som har blitt vist realtime . 5108952[/snapback] Bare fordi Nvidia var tilstede så bekrefter det at alt vi så var realtime? Husker du i det hele tatt Techdemoene som ble vist da Ps2 kom ? Så vi noengang så bra grafikk på ps2en som den anda i badekaret som de demonstrerte.....nei. Sony er kjent for å skryte seg veldig opp når det gjelder hva maskinene deres kan greie. Hvorfor i allverden svarte Sony sånn helt uti tåka når det gjaldt om det vi så var pre-rendered eller ikke, og kom med svar som "it will be the representation of what it can do". Det ENESTE som ble vist på E3 fra Sony som faktisk kan bevises å være ekte var Unreal 3 Engine av Epic. Den teaservideoen vi fikk servert var (til bevist motsatt) bare eye-candy av noe sånn ca hvordan spillene skal se ut. Og det er så langt i fra et håndfast bevis som du kommer. Nei.... du bør lære litt logikk. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 EPIC viste fram nye Unreal Engine 3 også som nærmest var som å se på en Terminator film og det etter 3 måneder utviklingstid . Er det noen som kan noe om motorer så er det Epic og de hadde ingen problem med å utvikle med PS3 verktøyet. 5108952[/snapback] Får svare på dette og da siden du edita posten mens jeg svarte på det andre. Logikk Level 2: Epic sin Unreal 3 Engine blir brukt i en drøss med kommende spill til Xbox360, som f.eks Gears Of War og Huxley. Hvis meg noe annet enn tech-demos fra Sony du. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har liten betydning om de klarer å bruke en eller tre kjerner. Det viktigste er at de leverer spill som er av god kvalitet. At de bruker flere kjerner betyr ikke at spillene blir bedre. Personlig er jeg glad jeg slipper å bry meg om spesifikasjoner og annet tull angående min mest forventete konsoll, Revolution. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ja ja. Lurer på hva PS3 har i denne diskusjonen om bruk av flere kjerner på Xbox360 å gjøre. For min del så synes jeg PS3 er så langt fra release at det litt unødvendig å sammenligne den med 360'ner som er på markedet om 14 dager. Egentlig er det helt håpløst. Ingen andre, inkludert PS3 fanboys, som greier å forstå det?? Ja ja ja. Dere kommer til å kose dere med PS3 når den kommer. Men det ødelegger ikke gleden så veldig for oss som får vår 360 ganske så snart. Dr. Peedee Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ja ja. Lurer på hva PS3 har i denne diskusjonen om bruk av flere kjerner på Xbox360 å gjøre. For min del så synes jeg PS3 er så langt fra release at det litt unødvendig å sammenligne den med 360'ner som er på markedet om 14 dager. Egentlig er det helt håpløst. Ingen andre, inkludert PS3 fanboys, som greier å forstå det?? Ja ja ja. Dere kommer til å kose dere med PS3 når den kommer. Men det ødelegger ikke gleden så veldig for oss som får vår 360 ganske så snart. Dr. Peedee 5109028[/snapback] Beklager Ble litt revet med, bare irriterende når folk skal sammenligne pre-rendered mot ingamevideoer Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 jeg har hørt at COD2 bruker 2 kjerner.. AIen har en kjerne alene. men ærlig talt så driter jeg hardt i hvor mange de bruker så lenge spillene er fete. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ja ja. Lurer på hva PS3 har i denne diskusjonen om bruk av flere kjerner på Xbox360 å gjøre. For min del så synes jeg PS3 er så langt fra release at det litt unødvendig å sammenligne den med 360'ner som er på markedet om 14 dager. Egentlig er det helt håpløst. Ingen andre, inkludert PS3 fanboys, som greier å forstå det?? Ja ja ja. Dere kommer til å kose dere med PS3 når den kommer. Men det ødelegger ikke gleden så veldig for oss som får vår 360 ganske så snart. Dr. Peedee 5109028[/snapback] Beklager Ble litt revet med, bare irriterende når folk skal sammenligne pre-rendered mot ingamevideoer 5109037[/snapback] Den var ikke rettet mot deg, Crockett. Var vel Tahiro som brakte PS3 inn i denne tråden. Men men. Uansett, jeg er, som sikkert mange andre, lei av denne PS3 vs Xbox360 krigen. Begge blir "kick ass" produkter uten tvil. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ja, det er meningsløst og idiotisk å drive å sette opp PS3 mot Xbox360 nå !. Hell, playstation 3 kommer kanskje ikke før om et og et halvt år. Uansett jeg tar løpefart å driter i det, da jeg skal ha begge. Blir nok min første Blue Ray spiller også. Det lille vi har sett og hørt fra PS3 så hva er vitsen ?? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Bla bla bla...rykter og mere bla bla bla. Jeg skal ha alle maskinenene og alle kommer til å blow our mind! Måtte Pc dø en brå og voldsom død Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 vel at xbox bruker nå en kjerne på disse spillene som først kommer ut, i allefall mange av dem. Er ikke det bare bra? For jeg tenker på, denne sinnsyke bedre HD grafikken, alt som skjer på skjermen samtidig. Rendring, lys effekter, AI antall fiender opptil 100 på en gang uten en minste form for lagg. Alt på 1 kjerne!! Tenk på potensialet til xboxen i senere spill! Det burde mange av dere tenkte på i stedet for og ta dette negativt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå