Gå til innhold

Hjelp til valg av deler til ny pc, ca 15 000

Anbefalte innlegg

Heisann, har bestemt meg for å skaffe meg en ny pc, og trenger litt hjelp til valg av deler.

Jeg kan bygge pcen selv eller bruke pc byggerne på komplett eller netshop, der jeg har mest lyst å handle fra etter gode erfraringer med de.

Har satt opp et forslag men syntes det er litt i dyreste laget:

Kabinett

1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, Sort u/powersupply PC6277B (Ubekreftet 10.11.2005)

Strømforsyning

1 stk. Thermaltake Silent strømforsyning 560W 20/24pin Silent Purepower Serie Sort (Ubekreftet 30.11.2005)

Hovedkort

1 stk. Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939 ATX , S-ATA, GbLAN, Dual-DDR, PCIe (På lager 10)

CPU

1 stk. AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 2x1MB cache Dual-Core (På lager 9)

CPU kjøler

1 stk. Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Socket 754/939/940 (Ubekreftet 10.11.2005)

Minne

1 stk. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. (På lager 20+)

Harddisk

1 stk. Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache (På lager 100+)

Skjermkort

1 stk. POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail Dual DVI,HDTV, TV-ut ++ (På lager 20+)

CD/DVD

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 15)

kr 16610,33

På dette oppsett har jeg brukt denne pc-byggern

Edit: Trenger ikke skjerm, tastatur, mus eller høytalere. bare kabinett med innhold ;)

Endret av ChRiStiAn^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL, det var mad dyrt. Til den prisen kan du få samme ytelse og en Vapochill med på kjøpet. Regner med at det er prosessoren som gjør utslaget. Nå vet ikke jeg hva du skal bruke maskina til, men mitt råd er at om du skal bruke den til spilling så går du for en X2 3800+ i stedet og klokker litt.

Har satt opp et oppsett til meg selv, men det virker relevant i ditt tilfelle òg.

Handlevogn

Lenke til kommentar

PCen skal vel brukes mest til spilling, har lyst å kjøpe en litt god som kan vare en stund.

Men så du hadde satt opp lydkort, har z-5500 høytalere og de kjører jeg nå på lyd fra hovedkortet med optiskt kabel, blir det noe stor forskjell på å bruke lyd delen fra hovedkortet mot et pci lydkort?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har gjort det alt vil jeg anbefale å lese igjennom denne tråden. Der diskuteres mange av de delene du har listet opp, og det står også en del om lyd til slutt.

Ellers kan jeg anbefale kabinettet du tenker på. Nettopp kjøpt det samma selv, bare A-versjonen.

Men det er ganske stort da. Fikk litt sjokk da jeg så esken det kom i, men med et par MIST-vifter i er det bare vakkert! :love:

Kan også skryte litt av min MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA PSU som jeg bestilte med kabinettet. Mangler kabelstrømper helt ut på ledningene, men stille som en mus i alle fall! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...