Ivar Aasen jnr Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har et budsjett på 15K og hadde stort sett tenkt å følge anbefalingene på hardware.no. Vet jeg trenger 2GB minne (multitasking mellom ulike tunge programmer), usikker på om det virkelig er nødvendig med "prosessor med doble kjerner". Utover det hadde jeg også tenkt å ha det morro. En runde med Half Life 2 og slikt. Er praktisk talt sikker på at PC'en som anbefales under "Spilleren": Hardware.no "Spilleren" ...er bra nok. Men så kom jeg over denne: demopc, komplett ...som for en mann som er mer software enn hardwareinteressert ser omtrent tilsvarende ut. Er dette en maskin som er ok satt opp. Noen fallgruber - antar at å doble minnet på den ikke er noe problem? Dessuten: a) Er dobbelkjerne en big deal. Ref multtaske tunge programmer. Hype eller ikke? b) Er det å banne i kjerka å i dette forum i det hele tatt nevne ordet Dell? XPS 600 er vel noenlunde i samme gate som det jeg er ute etter. Fordeler/ulemper. Pris? Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Vet ikke noen om dell pcen, men tror ganske sikkert at dobbeltkjerne er veien å gå hvis du skal drive med tung multitasking. Med dobbeltkjerne fordeler lasten seg over 2 fysiske CPUer. Dette er en fordel når du drar flere tunge programmer. Når det gjelder spill drar de fleste spill bare nytte av en kjerne, men stadig flere spill drar nytte av flere kjerner. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Nå vet jeg ikke helt hva slags applikasjoner du utvikler, men jeg vil tro at du bare skal bruke din maskin til testing og ikke som server med haugevis med brukere... ...i så fall tror jeg ikke du får mye nytte av dobbelkjerne-cpu'er! både demo-pc'en og spillanbefalingen ser bra ut! Dell har jeg derimot vanskelig for å anbefale! Lenke til kommentar
Ivar Aasen jnr Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Nå vet jeg ikke helt hva slags applikasjoner du utvikler, men jeg vil tro at du bare skal bruke din maskin til testing og ikke som server med haugevis med brukere... ...i så fall tror jeg ikke du får mye nytte av dobbelkjerne-cpu'er! både demo-pc'en og spillanbefalingen ser bra ut! Dell har jeg derimot vanskelig for å anbefale! 5107636[/snapback] Takk for info! Kun til testing lokalt ja. Worstcase: utvikling av .NET klient i Vis.Studio mot tjenestelag i debugmodus i Eclipse med WebSphere el JBoss som appsverermiljø. Og både VS-klient og J2EE-tjenestelaget skal kunne ha åpne debugsesjoner. Tror først og fremst dette går på minne, men jeg vet jo ikke. Hva angår virkelige klienter skal de få lov til å gå mot en annen maskin enn min ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå