inoan Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hjelp! Mitt MSI 6800GT kort er 10 dager gammelt. Problemet er at plutselig har maskinen startet å låse seg helt noen minutter inn i lastingen av XP. Jeg får opp skrivebordet, noen ganger går det faktisk også noen ekstra minutter - så fryser maskinen og får opp blåskjermen med følgende beskjed! Se bildet under. Jeg har testet 2 versjoner av drivere; xx.85 og xx.84. Ikke noen forandring. Noen som kan hjelpe en stakkar? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Start den i "safe mode" og se om du får samme problemet da. Hvis ikke, fjern chlipset og skjermkort driver, og last ned nyeste versjon. Har du prøvd med skjermkortet i en anen pc eller prøvd et anent skjermkort i din pc? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Start den i "safe mode" og se om du får samme problemet da. Hvis ikke, fjern chlipset og skjermkort driver, og last ned nyeste versjon. Har du prøvd med skjermkortet i en anen pc eller prøvd et anent skjermkort i din pc? 5107565[/snapback] Jeg hadde ATI 9800Pro før jeg byttet. Avinstallerte ati driverne, fjernet kortet, satte inn 6800GT kortet og installerte driverne. Jeg får tilsynelatende IKKE samme problemed i SAFEMODE. Har ikke testet 6800GT kortet i annen maskin, da dette er umulig. Prøve å legge inn nye drivere til chipsett, samt reinstallere xx.85 driverne med det samme. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ok =\ får håpe du får det til da! Lenke til kommentar
inoan Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Da var det gjort. Ikkeno forandring i adferden. Prøvde å kjøre en repair session fra XP cden. Ikke noe bedre. Prøver å installere hele XP på ny. Hvis ikke dette fikser det.... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Mulig en bios oppgradering kan fikse problemet Ic7-G Bios .Nyeste driverne til HK finner du også der. Lenke til kommentar
majcrofi Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Er strømforsyninga kraftig nok? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Tror jeg må forsøke å oppdatere BIOS. Jeg har installert XP på nytt nå. Det gikk ca 5 timer,, så kom feilen igjen. Maskinen i lås og slå. Jeg har en MIST 350w psu. Ellers har jeg kun 2 harddisker tilkoblet. Det merkelige er at jeg har spillt spill på maskinen i ca 10 dager UTEN å ha sett snurten av denne feilmeldingen. Skjønner ikkeno Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Ok. Lurte på en stund om det kunne være PSU som ikke strakk til. Den er en MIST Silent 350w. Jeg gikk inn i BIOS og las av disse målingene. Noen som gidder sjekke om dette ser "usunt" ut? Setter enormt stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kan det være et varmeproblem? Ser at CPU er veldig varm i BIOS og vil da tro denne blir enda varmere under load, kanskje dette tyder på et generelt varmeproblem i kassa...? Har du prøvd uten sidedør evt med noen ekstra vifter? Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kjip feil ja. Om du søker på "infinite loop" og nvidia vil du finne mange som har samme problem (og få som har løsning). En venninne fikk samme feilmelding stadig vekk, men det "løste" seg da man skrudde ned "hardware acceleration" - men da får man jo ikke spilt eller sett DVD. Å få ned temperaturen i maskinen hjalp også ganske bra og den holder nå lenge uten den feilen, hun hadde også veldig høy CPU-temp. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 CPU problem? Har aldri hatt problemer med det. 60 grader i idle er vel ikke så altfor galt? Skal sjekke under spill, hva temp er da. Jeg er egentlig intressert i å høre meninger ang målingene på psu. Noen som har kommentarer? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er nok cpu som er problemet..60 grader i startupen er ekstremt varmt. 5*mer en jeg har full load OC Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hmmm.. har ikke tenkt på dette før. Burde muligens kjøre på nytt lag med pasta. Lenge siden sist. Fyrer også opp en liten vifte. Ekkle greier.. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Et lite tips: sjekk om vifta går rundt på gpuen din. Vet iallefall at det kan frembringe liknende tilstander med ATI-kort. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har 3 P4 maskiner på Abit hovedkort og annbefaler deg og få inn nyeste BIOS på hovedkortet. Husk og loade setup defalt i BIOS når du er ferdig. Inn med frisk OS og oppdater drivere bla til chipsett, skjermkort ol. Også må virusprogam være deaktiveret når du legger inn nVidia drivere. Har hatt dette problemet selv på en av maskinene. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 morgawr: Takker for tips, men det er absolutt ikke problemet i dette tilfellet. Chevelle: Har nettopp kjørt inn et friskt XP. Skal fyre opp en vifte ved cpu, kjøre på et nytt ferskt deilig lag med Arctic og oppdatere BIOS. Så får vi se. Det rara er imidlertid at problemet melder seg IKKE med et 9800 Pro kort. Kan noen ta en titt på psu målingene fra BIOS? Litt lenger oppe i posten. Tror da ikke disse ser så unormale ut? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Min cpu på samme hovedkort som deg er en Northwood og der er volt på 1,55. Er forøvrig det på de 2 andre maskinene også. Ellers så resten ok ut. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 jeg hadde bytta den PSU,en uansett..350w er lite og 12v ligger jo på 11.61 hvilket er uakseptabelt i mine øyne. kjøp en mist 500w. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg vet at 350w kan være i minste laget med et 6800GT kort. Jeg har imidlertid gjort følgende nå: - Nytt lag med kjølepasta på cpul. Arctic Silver. - Satt en vifte til å blåse inn kald luft fra kabinettdøren. - Oppdatert BIOS til siste versjon. Skal kjøre litt på dette og se om det løser noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå