wotan[z4] Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Heia meg. Da jeg skulle flashe bios kom jeg i skade for å skru av maskinen for tidlig. Resultat: død bios og maskinen starter ikke. Mine 2 alternativ er 1) hot-swappe bios, 2) kjøpe ny bios chip. Da jeg ikke har tilsvarende hovedkort i nærheten, utgår løsning 1; Men hvor får jeg kjøpt ny bios chip i Norge? (ikke fra Asus, som tar 4 uker å levere).. Hovedkortet er AsusA7V333-r Heia deg. [ Denne Melding var redigert av: wotan[z4] på 2002-08-26 14:23 ] Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 14:23, wotan[z4] skrev:ikke fra Asus, som tar 4 uker å levere)..når du har flashet biosen går også garantien ut! så det er ikke vits å prøve å få noefra Asus! :razz:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wotan[z4] på 2002-08-26 14:23 ]</font> Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg ville ha hørt med komplett eller lignede webshop og spur om de hadde en bios liggende. De for inn mange hovedkort som e ødelagt og det kan hende at de kan pelle ut en og sende den til deg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Dersom du har ødelagt BIOS brikken kan du kjøpe ny brikke, viktig at denne er lik den gammle, antall pinner, form, og størrelse(MB). Når du har fått den nye brikken må du legge inn BIOSen for ditt hovedkort på denne. Dette kan gjøres på tre måter. Du kan finne et firma som gjør det, og sender deg den nye BIOSen, du kan få tak i noe som heter BIOS Savior, eller du kan skaffe deg et lignende hovedkort. Dersom du får deg BIOS Savior har du to BIOS brikker på hovedkortet. Du kan da ha en i bakhånd dersom neste oppgradering går galt, eller om du får virus som ødelegger BIOSen. Det siste alternativet innebærer at du skaffer deg et liknende hovedkort og starter flashe-prosessen på nytt. Før du skriver den nye BIOS'en vipper du ut BIOS'en, og erstatter denne med din gammle. Vær obs på at alle disse tingene kan føre til skade på maskinvare dersom det ikke blir gjort skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå