Gå til innhold

Ny DVD-brenner i Fujitsu-Siemens PC

^Desloch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en kamerat som vil ha mer minne (1024 MB) og en DVD-brenner til sin bærbare PC. Han har ikke DVD-brenner fra før.

Når jeg har vært i kontakt med produsenten Targa før, har jeg blitt fortalt at jeg må kjøpe direkte fra dem for at den skal "passe". Skal dette ha noe å si? Kan man ikke bare kjøpe en som denne?

http://www.hattelco.no/ps.asp?it=113867&mlevel=050403

5107497[/snapback]

Er vel mer riktig å si at hvis du vil være HELT sikker på at det skal passe, er det best å kjøpe direkte fra produsenten...

Lenke til kommentar

Ikke alltid. Selve brenneren er mye lik, men både kontakten inni, og fronten er ofte ullike. De fleste bærbare har forskjellig design, og da lager de ofte forskjellige fronter på skuffen. Ofte kan disse flyttes over, men ikke alltid.

Og i noen tilfeller er kontakten ullik. Det er ikke fordi det er en annen kontakt, men fordi de bruker en "overgang" for å gjøre den mer sollid eller for å bygge ut kontakten. Denne kan også ofte flyttes over, men fortsatt ikke alltid.

Lenke til kommentar

De AOpen slimline brennerene, som er laget for bærbare, de er som regel laget for AOpen bærbare. Jeg ville ikke kjøpt en AOpen. Da ville jeg heller funnet en NEC slimline, 6500 eller 6550. Men det er ikke sikkert de passer heller. Men det skal normalt gå greit. Hadde vært fint hvis du kunne fortalt litt om modell på pcen, ikke bare merket.

Lenke til kommentar

Styr unna AOPEN (produsert av selskapet QSI) sine slimline-drev beregnet for 155X-serien, de er ofte defekte, har elendig støtte for platemerker, dårlig firmware, og brenner ofte feil på slutten av de aller fleste platemerker uten å gi noen som helst feilmelding, noe som resulterer i uleselige siste 20 minutter på DVD5 filmer.

Har selv hatt tre slike drev på 3 forskjellige maskiner, med mange forskjellige programmer, alle hadde disse feilene.

NEC sine slimlines i 6/6500 serien er meget bra derimot, brenner raskt, god platemerke-støtte, brenner feilfritt på merker den støtter.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Har den ikke foran meg, men fikk tilsendt serienummeret. Tok et søk, og fant ut at PC'en har modellbetegnelsen "AMILO-D P4 P2000 15.0" TFT".

Vil denne passe, tro? Grunnen til at jeg finner produktene fra Hattelco, er at jeg er forhandler, og derfor vil det lette prosessen veldig å handle fra dem.

http://www.hattelco.no/ps.asp?it=114312&mlevel=

Hvis noen også finner ut litt mer om den PC'en, kan jeg gjerne vite hvilken type RAM jeg trenger til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...