Gå til innhold

Vil bli spill-designer, hva slags utdanning?

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden denne tråden allerede har gått så greit inn på skolen NITH tenkte jeg å stille et par spørsmål til. Jeg går nå på VK1, og har planer om å få tatt 3mz til neste år. Så jeg har de kreavene som stilles for å komme inn hvertfall. OVer til spørsmålene:

1. Hvordan er NITH i Bergen? Er skolebygget bra, er det gode lærere, og er det generelt sett en ok skole å gå på?

2. Jeg vurderer å gå for avansert programmering, men ser at det er en del andre "linjer" der. Blant dem er database, web-kommunikasjon og Nettverk. De har også et kurs som tydeligvis ikke tilbys høsten 2005, altså systemutvikling. Spørsmålet er da hva hovedforskjellene på disse linjene er, og hva forskjellen på systemutvikling og avansert programmering er. Dere kn også nevne litt generelt om hver linje om noen gidder det.

3. Hvordan er egentlig jobbmulighetene etterpå. Er det slik at NITH er en nogenlunde annerkjent skole blant de jobbene som finnes der ute? Jeg har allerede valg bort muligheten til å bli data ingeniør, så ikke kom med noe NTNU-greier er dere snille.

Snorre :)

Lenke til kommentar
... De har også et kurs som tydeligvis ikke tilbys høsten 2005, altså systemutvikling.

Dette er et nytt fag, som kommr fra og med neste år. Grunnen til at det står skrevet slik er at alle har det samme førsteåret, dvs at pensum er likt. Det er først andre og tredjeåret man velger fordypningslinjer.

Dette har jeg fått bekreftet via NITH, da jeg selv vurerer det.

Lenke til kommentar
1. Hvordan er NITH i Bergen? Er skolebygget bra, er det gode lærere, og er det generelt sett en ok skole å gå på?

NITH Bergen er mycket bra. Innmaten i skolebygget stod nytt i 2002. og holder en høy standard. Lærerne er stort sett veldig bra. Og generelt sett er det en god skole. :) Det mest positive er vel at man får veldig god oppfølging...det mest negative er kanskje at de har litt for få motiverte studenter. Skolen har ingen krav til karakterer, og de siste årene har søkerkvoten gått litt ned. For min del var ikke dette et stort problem, da de mest motiverte fort fant hverandre og jobbet en del ilag! :)
2. Jeg vurderer å gå for avansert programmering, men ser at det er en del andre "linjer" der. Blant dem er database, web-kommunikasjon og Nettverk. De har også et kurs som tydeligvis ikke tilbys høsten 2005, altså systemutvikling. Spørsmålet er da hva hovedforskjellene på disse linjene er, og hva forskjellen på systemutvikling og avansert programmering er. Dere kn også nevne litt generelt om hver linje om noen gidder det.

Avansert programmering er den linjen som er mest lik den jeg selv har gått på, og også den jeg anbefaler så lenge du tar programmering lett. (Du trenger ingen forkunnskaper i programmering). Systemutvikling er en mye mindre teknisk linje, med fokus på design av systemer og ikke selve programmeringen. Men, etter det jeg har hørt så har NITH Bergen klart flest søkere på spillprogrammering og web-kommunikasjon. Dvs. at jeg tror det kan bli bare disse to som blir startet opp i Bergen... spillprogrammering virker artig og bra lagt opp, men jobbmulighetene etterpå blir nok litt begrenset...web-kommunikasjon er også en litt snever linje vil jeg tro.... :)
3. Hvordan er egentlig jobbmulighetene etterpå. Er det slik at NITH er en nogenlunde annerkjent skole blant de jobbene som finnes der ute? Jeg har allerede valg bort muligheten til å bli data ingeniør, så ikke kom med noe NTNU-greier er dere snille.

Snorre :)

5155401[/snapback]

Jobbmulighetene er relativt bra. NITH begynner å få den statusen skolen fortjener, selvom skolen til tider blir feilaktig sammenlignet med andre private skoler som ikke har høgskole-status (NA, IT-akademiet, Noroff osv). Om du tar avansert programmering og for noenlunde gode karakterer så skal du ha alle muligheter for å få deg jobb! :)

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar. Har helst lyst til å avansert programmering, så håper at den retningen startes opp, når jeg er ferdig med videregående. Har muligens vært tøft å gå på spilldesign, men såklart er det vanskelig å få jobb innen det feltet, så det blir det neppe noe av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...