Gå til innhold

Kamskjell. Med best mulig kamera.


roy_nor

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av å ha candybar telefoner som får haugevis med riper i skjermen.

Så vil skaffe meg min første kamskjell telefon! :thumbup:

Er det noen modeller med et _GODT_ kamera der ute? God optikk, autofokus + alt snadderet som et digital kamera kan tilby?

 

"Must's:"

- responsiv (mer enn 1-2 sekunder når man har valgt en meny er alt som skal til for å bli frustrert, and even more..)

- god kamerasøker (etterslep på skjerm er et nei-nei)

- mulighet for minnekort (bilder\video tar plass)

 

Det er hovedsaklig kamera og sms\mms telefonen skal brukes til. Stiller ingen høye kriterier til batteri, talekvalitet (ringer svært lite), eller spill o.l.

 

Har sett på Xcute DV1. Men i testen til Amobil står det at den er treg i responsen (sms) noe som ikke er bra. T9 er ikke et krav, men telefonen _SKAL_ henge med når jeg trykker løs ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N90?

Nå vet jeg ikke hvor treg denne er, men litt venting må du nok regne med. Vi snakker tross alt om S60.

5108377[/snapback]

Tror ikke alle helt forstår konseptet med S60 mobilene... Du må tenke på en symbian mobil som en pc. Det tar alltid litt tid å åpne de forskjellige programmene/prosessene. Når du velger å åpne nettleseren på pc'en din, tar det ikke da et lite sekund eller to før den den er klar til bruk? Du kaller ikke det for en treig pc for det...

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sagt at jeg forventer at Symbian mobiler skal åpne alle applikasjoner samme sekund som man velger det, men det er dette trådstarter etterlyser; en rask mobil, uten noe venting eller lagging.

 

Etter å ha sett på hva roy_nor vil ha, synes jeg N90 virker som det mest fornuftige valget idag.

Endret av SuperEmil
Lenke til kommentar
Hva med å vente til Xcute DV2 kommer? ;)

5111637[/snapback]

 

Tror ikke det er noe annet enn kameraet som er oppdatert, så den er sikkert like treg.

 

Som regel er jo det beste å gå i butikken og prøve telefonen, for å sjekke om den er så treg som det sies :)

5114618[/snapback]

 

Har ikke funnet en butikk som har den inne :(

Når det gjelder forskjell i bildekvalitet så lover jeg deg at den er lik 0.

Bildene ser nesten akkurat som om de er identiske, bortsett fra størrelsen.

Rundt 1.5mb på 3megapix, og 2.5mb på 6 megapix.

Men får DV2 Java (2.0?) og noe raskere respons så tror jeg at jeg går for den :)

DV2 er dessuten noe mindre "klumpete" enn DV1 etter hva jeg har sett! :)

 

Edit: Her er en link til test av DV2 :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...