Gå til innhold

Bygge kabinett i tre

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har noen fixe idéer om å lage meg kabinett i tre, men jeg er litt ny innen "kabinettbygging" o.l. :w00t:

Bygger eget kabinett fordi det ser mye bedre ut enn Dell kabinettet jeg har fra før av. Jeg trenger tips på hvor jeg kan få kjøpt billige deler som: plexigalss, vifter med høy effekt og ytelse med neon/led lys, viftestyrings-panel, litt fixt lysbryterpanel (selv om jeg bare kan snekkre selv) og evt. andre musts når det kommer til kabinett bygging.

Prisguiden her på hw.no tror jeg kan bli til stor hjelp, men jeg håpet noen kunne gi meg tips, idéer, informere meg om ting jeg bare MÅ ha :hmm: ja.... that's it tror jeg.

Har ingen skisser atm. men jeg finner sikkert på noe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke Sketcup, en blyant,linjal og et ark eller to holder lenge det.

Tegn opp kabinettet i målestokk så er det enklere å sette nøyaktige mål.

Så måler du ut hvor mye du trenger av materialer og finner ut prisen for dette,den prisen kan du trygt gange med 2 for å finne "ferdigpris" på kabinettet, dette fordi sparkel,lakk,pusspapir osv fort koster det samme som matrialene, spør deg så om du har råd til dette. Har du det er det bare å sette i gang,men vær nøye heltfra starten av det sparer deg for mye arbeid/pussing.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Den største du ser foran skal ut i fra idéen være 12cm og den over 8cm. Om forholdet er veldig riktig kan nok diskuteres, men tror jeg skal ha en 12cm og 2 eller 3 (mest sannsynlig 3) 8cm vifter

:hmm:

Når vi er inne på det. Finnes det vifter med to kontakter, altså vifter med en kontakt for selve vifta og en for lys? For jeg har lyst på flere LED-lys-vifter i pc'n, men må ha mulighet til å kunne slå av lyset av uten å slå av selve vifta. Kan ikke så mye om vifter og LED lys.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...