Gå til innhold

Fjerne letterbox-feltene på widescreenskjermen

oycob

Anbefalte innlegg

Har en asus m6va med widescreen skjerm (16:10). Når jeg ser på et klipp i widescreen format strekker de seg fint utover hele skjermen, kun med noen små sorte felter over og under (som det bør være, iom at filmene gjerne er 16:9).

Problemet er filmer som er letterboxed. Dvs. widescreen-filmer i 4:3 format med sorte felter over og under slik at selve bildet er 16:9. Problemet er at når disse vises i fullscreen får jeg også med de sorte feltene, og da blir det sorte felter på høyre og venstre side også.

Noen som vet om programmer/metoder/spillere som kan forstørre bildet slik at det fyller "hele" skjermen? ("hele", altså det må jo nesten bli små, sorte felt over og under siden skjermen er 16:10 og filmene 16:9) Er grusomt irriterende med den fete, sorte ramma!

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh, der fikk jeg det til i VLC. Jeg som har sett litt for dårlig etter i innstillingene :blush: i video->filters->crop kan man gjøre dette både manuelt og automatisk.

Men er det noen måte å gjøre dette i windows mediaplayer? Det hadde vært kjekkere, mtp. alle wmv-streams online... (tv2 og nrk f.eks.) Vet at de kan spilles av med vlc, men er jo litt ekstra slit å finne frem adressa til klippet og kopiere det over til vlc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...