oycob Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har en asus m6va med widescreen skjerm (16:10). Når jeg ser på et klipp i widescreen format strekker de seg fint utover hele skjermen, kun med noen små sorte felter over og under (som det bør være, iom at filmene gjerne er 16:9). Problemet er filmer som er letterboxed. Dvs. widescreen-filmer i 4:3 format med sorte felter over og under slik at selve bildet er 16:9. Problemet er at når disse vises i fullscreen får jeg også med de sorte feltene, og da blir det sorte felter på høyre og venstre side også. Noen som vet om programmer/metoder/spillere som kan forstørre bildet slik at det fyller "hele" skjermen? ("hele", altså det må jo nesten bli små, sorte felt over og under siden skjermen er 16:10 og filmene 16:9) Er grusomt irriterende med den fete, sorte ramma! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Mener og huske at i de fleste programmene jeg har brukt, har det vært mulig og enten 1. Automatisk "oppblåsning" av bildet 2. Sette en custom oppløsning. Men nå er det ekstremt lenge siden sist jeg så film på pc'en da. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 ahh, der fikk jeg det til i VLC. Jeg som har sett litt for dårlig etter i innstillingene i video->filters->crop kan man gjøre dette både manuelt og automatisk. Men er det noen måte å gjøre dette i windows mediaplayer? Det hadde vært kjekkere, mtp. alle wmv-streams online... (tv2 og nrk f.eks.) Vet at de kan spilles av med vlc, men er jo litt ekstra slit å finne frem adressa til klippet og kopiere det over til vlc Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Sysns å huske å ha brukt denne instillingen i Media Player Classic også. Husker ikke om den kan brukes til streaming på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå