Gå til innhold

lover og regler med kjøp av data på psøstereng?

Anbefalte innlegg

hey

jeg lurte på hva som gjelder av regler og sånt når man kjøper data på

psøstereng(psdata`s butikk).

kan jeg bytte kabinett?

kan jeg bytte cpu vifta?

vet ikke hvilket kategori den passer i så bare flytt den vis det er feil

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med mindre annet er spesifisert. F.eks opererer vel elkjøp med 30 dagers returrett.

5107136[/snapback]

Dette er fortsatt ikke angrerett men "åpent kjøp".

Her er det snakk om over disk kjøp og dermed kan ikke angreretten forforbrukerkjøpsloven benyttes.

Forøvrig, Annet kabinett, annen vifte? Her må du høre med butikken om dette lar seg gjøre. Hvis det lar seg gjøre kan prisen bli vesentlig høyere.

Lenke til kommentar
med mindre annet er spesifisert. F.eks opererer vel elkjøp med 30 dagers returrett.

5107136[/snapback]

Her er det snakk om over disk kjøp og dermed kan ikke angreretten forforbrukerkjøpsloven benyttes.

du har sef rett, poenget mitt er at noen butikker er mer villige enn andre på å bytte til tross for at man strengt tatt ikke har retten på sin side. Jeg har selv byttet en mobil som jeg kjøpte i butikk, dette fordi mobilen ikke hadde den funksjonaliteten jeg ønsket. Dvs jeg tok det som en selvfølge at det var IR port, noe det ikke var :) Her var ikke butikken vanskelig.

Lenke til kommentar

5107136[/snapback]

Forøvrig, Annet kabinett, annen vifte? Her må du høre med butikken om dette lar seg gjøre. Hvis det lar seg gjøre kan prisen bli vesentlig høyere.

5107406[/snapback]

hey jeg har kjøpt data der for noen måneder siden og lurte på om jeg hadde lov til å bytte kabinett skjøl uten å miste garanti og sånt, skjønnner jeg går snart tom for plass.

Lenke til kommentar

Jeg tror du går glipp av noe ja, men ikke alt. Dvs. Det kan hende garantien som helhet ryker, men da har du jo fortsatt reklamasjonretten i orden. (Det er mange som er forvirret angående forskjellen på garanti og reklamasjon). Når du kjøper en hel PC så betraktes hele den som et samlet produkt som du har 5 års reklamasjon på. Hvis du åpner opp, monterer nye deler osv så vil nok reklamasjonsretten på hver enkelt komponent fortsatt gjelde, men siden enkelte komponenter ikke er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år så blir reklamasjonen på disse delene redusert fra 5 til 2 år. Det er spesielt vifter jeg prater om. (Jeg kommer ikke på noen andre slitedeler som er ikke er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år).

En ting du kan gjøre er å spørre PSdata selv på epost. Hvis de sier at du ikke risikerer noen rettigheter ved å montere deler selv så har du en skriftlig kontrakt som du kan skrive ut som bevismateriale i tilfelle det skulle bli noen tvil senere.

Jeg er ikke bombesikker på alt dette så det kan godt komme noen andre med en bedre utdypning.

Lenke til kommentar

Denne tråden er feilpostet da vi har en helt egen forumkategori for webshopdiskusjon her i hardwareforumet. Trådstarter bes gjøre seg kjent med de ulike kategoriene i forumet for å hindre at slik feilposting skjer igjen.

Siden det ifølge trådstarter uansett er forsent, stenges tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...