Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hjelp meg med å Arrangere et lan

Anbefalte innlegg

Eller.. du kan bruke en router i stede for serveren..

men ikke bruk den du bruker hjemme..

Velg en litt mer avangsert.. :p

5114212[/snapback]

Kan man bare bruke en Router? Så slipper jeg alt det derre Server styret?:p Vil ha det så lettvint som mulig men det må jo Funke!:D

Kan dere Plukke ut De tingene jeg trenger fra www.jotec.no ? Hadde vært fint!

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller.. du kan bruke en router i stede for serveren..

men ikke bruk den du bruker hjemme..

Velg en litt mer avangsert.. :p

5114212[/snapback]

Kan man bare bruke en Router? Så slipper jeg alt det derre Server styret?:p Vil ha det så lettvint som mulig men det må jo Funke!:D

Kan dere Plukke ut De tingene jeg trenger fra www.jotec.no ? Hadde vært fint!

Kristian

5114227[/snapback]

Hvor mange deltagere er tengt?

EDIT: og ja.. kan bruke en router.. men ikke en billig en.. hvis du skjønner.. den må takle en del..

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Skjønte at vi trenger en litt mer Kraftig da:P Men kan du finne en fra Jotec.no?

Og er virkelig ikke sikker enda på hvor mange men blir vel kanskje 50-80? Det har vi ikke tengt så mye på enda.. Masse annet å tenke ¨på og vettu;)

5114292[/snapback]

Jeg kan ikke så mye om utstyr.. så der tror jeg må backe unna.. :(

Også sto det veldig lite info om produktene på den www.jotec.no siden.

Til switcher, går jeg ut i fra at det dyreste er det beste, og vil tro denne:

3Com Baseline Switch 2226 Plus, 24P 10/100 + 2 1000BaseT/SFP er grei!.

Men ikke gjør noe før andre har sakt hva de mener.. spess om utstyret, pga. der kan jeg ikke så mye..

Of topic: har på følelsen av at jeg vet hvem du er? hmm :hmm:

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Når det gjelder å plukke utstyr, så kan eg hjelpe med det, men det spørs litt på kva hastigheter dokke skal kjøre på? 100 eller 1000? Kor legger du lista, kan jo få eit kjempestabilt nettverk på 10Mbit og. Men det lanet ville ikkje eg vært på :)

5114419[/snapback]

Ja det hadde vært veldig fint om akkuratt du kunne hjelpe meg!:D

Vi vil jo selvfølgelig ha 1000 men det vil vel koste en god del mer enn 100?

Ossn liste da tenkte du på ? Kan ikke du bare skrive opp alt av det du foreslår enten her eller PM da? Eller skal jeg logge meg inn på Jotec.no?

Er litt Nabb i detta skjønner du;) Beklager det..

Kristian

Lenke til kommentar

Ja de så Greie ut de der! Men det er vel sånne High-tech greier som jeg ikke kommer til å Skjønne en dritt av?:p Men Altså, Jeg trenger Kabler, Switch og Ruter... Så Kabel: ikke problem, Switch: heller ikke problem, men Ruter? Så ikke at dere hadde noe der..

Kristian

Lenke til kommentar
bare for nyskjerrigheten..

Hvordan pc kreves til Linux router?

Jeg har en liten 400 mhx - 256mb ram.. ville det funka?

5118331[/snapback]

Ja denne er meir enn god nok, kunne nok klart deg med ein 386 dersom du ville. ;) Det einaste som trengs ekstra er to nettverkskort.

Lenke til kommentar
bare for nyskjerrigheten..

Hvordan pc kreves til Linux router?

Jeg har en liten 400 mhx - 256mb ram.. ville det funka?

5118331[/snapback]

Ja denne er meir enn god nok, kunne nok klart deg med ein 386 dersom du ville. ;) Det einaste som trengs ekstra er to nettverkskort.

5119337[/snapback]

Okai :)

Hvilke linux, og hva av programvare trenger jeg da?

Lenke til kommentar

jeg ville ha lastet ned alle nVidia-drivere og ATi-drivere jeg kunne få tak i. . .

på forrige lan måtte jeg formatere maskinen og rett før jeg drog stod det en pakke i døra med det nye skjermkortet!(5 minutter før jeg drog :p )

og da trengte jeg nye drivere, og de hadde alle drivere du kunne tenke deg! du kunne svømme i drivere :)

og kompisen min fikk låne mitt gamle skjermkort og trengte drivere til det, og gjett hva super-arrangørene hadde?

nemlig!

drivere til det også!

ikke last ned bare de nyeste, for mitt gamle var for gammelt for det, så vi måtte grave litt bakover i dungen, men vi fikk tak i en som "passet" :!:

dette var kanskje LITT off topic, men jeg MÅTTE bare få sagt hvor bra det er med arrangører som tenker på ALT :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...