tulling03 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvorfor gjør pinnacle om min 16:9 video til 4:3 som standard. Jeg kan ikke velge 16:9 den er "grået ut". Kameraet har ekte 16:9 opptak (Sony HCR DC90) Noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Kanskje ein idé å spesifisere kva program du har? Pinnacle er ein software/hardware-produsent, ikkje eit program. Er klar over at du, som alle andre som berre seier "Pinnacle" i dette forumet, meiner Pinnacle Studio, og mest sannsynleg Studio 9. Men likevel... Studio 8, 9 eller 10? Når det er sagt, so skal ikkje eg påstå eg har noko svar, då eg ikkje har noko erfaring med Studio. Men eg lurer likevel på: Når vel du 16:9/4:3? Vel du det når du oppretter prosjektet, eller skal ein kunne skifte mellom dei etter å ha oppretta eit prosjekt? Poenget er, at om du har valt eit 4:3 prosjekt i utgangspunktet (noko eg ikkje veit om du har), so er det ikkje sikkert ein kan skifte til 16:9 i ettertid. (Ein kan t.d. ikkje gjere det i Adobe Premiere Pro...) Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 OK jeg har pinnacle studio 9.3. Det kommer opp i 16:9 format under grabbingen fra kamera, men når jeg velger make movie, er dette ikkenoe option lenger. Det endelige resultatet er da også i 4:3 format, med dertil fordreide former på menneskene. (i hvertfall i mediaplayer) Ved å bruke WinDVD kan jeg tvinge frem widescreen format og da ser de normale ut. Har ikke testet å brenne til DVD selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå