Gå til innhold

UFO: Aftershock - Hva synes folket?

Anbefalte innlegg

Nå har vel UFO: Aftershock endelig kommet i butikkene rundt omkring i Norge.

Jeg har enda ikke gått til innkjøp av dette spillet. Har hørt utrolig lite om det, annet enn det at det er oppfølgeren til Aftermath (et helt greit spill, men noen mener at det er elendig i forhold til den gamle X-Com serien).

Så hva synes folket da? Har UFO-serien klart å tatt seg opp eller ligger den enda på et nivå i nærheten av Aftermath?

Om det er bra tror jeg nok at jeg skal gå til innkjøp av dette spillet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er litt kult, men visse deler virker lite gjennomtenkt, f.eks at du får xp ved å bare ta abort på et misson.

Er jo oppfølgeren til aftemath, og kan egentlig ikke samenlignes med de gamle x-com(ufo) spillene.

+

Bra gameplay

Mye å gjøre(missions, research)

Grei grafikk

Blir fort hekta (jeg ihvertfall)

Litt kule effekter (psi, infrarød, night vision)

Mange klasser du kan trene opp folka i.

Våpen mods

Ødeleggbare områder

-

Endel bugs

Få forskjellige mutanter/fiender

Litt lite varierte baner/missions

Mindre våpen enn i aftermath

tame lydeffekter/ikke spessielt bra musikk

=

7/10, bra spill som har mye potensiale etter noen patcher/mods.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hmm, får sjekke ut spillet da. Har lastet ned demoen, så jeg får begynne med å prøve den. Jeg ble faktisk litt små-hektet på Aftermath, selv om det sjelden var noen spesielle høydepunkter. Det var bare noe som fikk meg til å holde meg foran PC'en og ikke slå av PC'en.

Tror nok jeg skal sjekke ut Aftershock også da, spesielt om jeg liker demoen. Hva synes du om Aftershock i forhold til Aftermath da? Er det bedre? (tenker ikke bare på grafikk og det rent tekniske)

Lenke til kommentar

Syntes det er bedre, virker litt mer gjennomført, men er også noe som mangler.

Likte du Aftermath, så kommer du garantert til å like Aftershock. :)

Bare husk å ha noen save games, mitt savegame ble korrupt, så måtte spille noen timer om igjen. Burde lese litt på det offiselle forumet om du lurer på noe(vis det er noe du ikke skjønner), mange som har god peil der.

Sitter selv og håper at noen lager en syndicate wars mod, AS må være det perfekte spillet for en slik mod :D

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg liker det, men synes progresjonen er for sakte. Har spillt alt for mange standard missions uten at det har vært noe særlig fremdrift ellers i spillet.

Det er greit at slike spill går ut på standard missions, men det må være progresjon rundt samtidig. Nye våpen, nye fiender, spennende research. Jeg kjører fortsatt med omtrent de samme våpnene som på starten. Psi-utstyr har jeg nettopp begynt å produsere. Cyborg-implants har jeg ikke kommet i gang med. Fienden er stort sett den samme som i starten av spillet. Historien har fortsatt ikke utviklet seg noe særlig. Det er rett og slett for dårlig balanse mellom antall oppdrag og fremdriften ellers i spillet.

Xcom 3 spillte jeg om igjen flere ganger. Aftermath la jeg på hylla når det var gjennomført. Det samme kommer til å skje med Aftershock. Det blir en engangs foreteelse.

Men jeg synes allikevel spillet ellers er stort sett bra. Det jeg liker best er når fienden er samlet inne i små brakker, og man tar to psyborgs med hver sin shotgun og entrer. Så skyter de annenhver etter hvert som de dukker opp. Det blir det slaktehuset etter hvert. (Skulle forresten vært mer blod i spillet. :evil: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...