Dagger Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 har nu fått en GAMMAL pentium 1 med 40 mb ram 1,18 gb harddisk. inni BIOS er det ikke muligheter for å boote fra cd!!! hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 13:36, Dagger skrev:har nu fått en GAMMAL pentium 1 med 40 mb ram 1,18 gb harddisk. inni BIOS er det ikke muligheter for å boote fra cd!!! hva gjør jeg nå? lager en diskett?? Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 sorry men man kan ikke innstallere linux fra en windows eller redhat boot disk hvis jeg ikke tar feil...... Lenke til kommentar
gittela Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Eh, joda, klart man kan installere fra bootdisk. Man kan det til og med med en windows bootdisk, men det er utrolig krøkkete. Du har sannsynligvis en katalog på RHat cd´en som heter images. der ligger floppy image filer. du skal sannsynligvis lage en som heter cdrom.img, eller noe liknende. Her må du bruke et program som heter rawrite, som ligger i katalogen dosutils. Valgene er da ,enten lage dette på en maskin som er oppe og går, antakelig en Windows burk. Mulig at også rawrite for windows ligger der, og da er det kjempe enkelt. hvis ikke må du boote din gamle maksin med en win98 bootdisk, og starte maskinen med støtte for cdrom. Derfra må du finne de mappene jeg snakket om og lage disken fra det. Programmet startes omtrent som dette(hvis cdromen din er f:, og du står i "dosutils") rawrite f:imagescdrom.img. Den vil så spørre om hvilken diskett stasjon, og så er det bare å kjøre på. :smile: Howard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå