Tomeito Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Emo som er verdt og nevne og høres mye på: Embrace Dag Nasty Gray Matter Angora Static Igjen så finner jeg det for dumt å IKKE reagere. Denne gangen på Dag Nasty. Jeg har dessverre ikke hørt sistealbumet fra 2002, men det meste fra det før har jeg på en eller annen måte fått med meg, og jeg kan strekke meg til at å si at de var på nippet til å spille emo, 80s emo that is. De har en litt mer poppa tilnærming til hardcore punk enn feks Minor Threat (hvor gitaristen tidligere spilte). Men ikke "helskinnet" emo, ikke i det hele tatt.. Også så må jeg få lette på trykket angående en petitartikkel i min lokalavis. Dette var en petitartikkel i en seksjon i avisen kalt "under 20", dvs en ungdomsseksjon som er med hver fredag der alt er gjort av ungdommer (med unntak av redaksjonære ting). Artikkelen het "I Love Rock And Roll" og handlet altså om musikk. I starten legger journalisten ut om at musikk skal sanses av HELE kroppen, og så videre å snakke om "gammel god musikk"; dvs i dette tilfelle band som The Beatles og Led Zeppelin (ja det er en sær blanding, men det er de banda som ble nevnt), før skribenten går over til å kritisere dagens rockemusikk, særlig det han/hun kaller "emo". Først så nevner hun Avril Lavigne, Tokio Hotel og My Chemical Romance. Ok, greit nok (for MCR gjorde et stort kommersielt inntrykk etter forrige album, og dannet en hel hærskare av popgothiske-emokids med eyeliner osv osv), men det som virkelig setter sinnet i kok hos meg er den siste setningen: "(...) Musikk er det, men kids: Se nå å få kjøpt en skikkelig Zeppelin-skive [greit nok] og lukt på blomstene før du bestemmer deg for å kutte deg til Jimmy Eat World" (sitat Smaalenenes Avis, fredag 8. februar 2008). Igjen: "(...) før du bestemmer deg for å kutte deg til Jimmy Eat World".... hva!? Skal ikke ta hele emo-ditt og emo-datt debatten her og nå, men jeg ble skikkelig provosert av dette. Hva pokker har Jimmy Eat World med å kutte seg å gjøre???? HÆ??? De snille gode poprockerne i Jimmy Eat World har aldri oppfordret, drevet med eller skildret i større grad dette (har ikke 100% av tekstene i hodet right now) temaet. Så hvorfor nevner han/ho i det hele tatt bandet? Jeg skjønner det ikke. Vurderer serriøst å komme med et leserinnlegg og kommentere, for dette går det nesten ikke ann å la gå forbi i stillhet. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Godt innlegg. Jeg har forøvrig ingenting til overs for dagens "emo"-kultur, som i stor grad glorifiserer selvskading og andre jævligheter som ikke er kult i det hele tatt (tro meg, jeg sliter selv med slike problemer). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg har ikke mye til overs for emo-stilen, dog noen kler den bra, er den for det meste ganske grell av natur. Selv hører jeg på band som Taking Back Sunday, A Static Lullaby osv. For meg er det relativt bra musikk, ikke favoritter, men jeg syns ikke noe dumt om dem. Stilen er ikke alltid like viktig som musikken. Av hardcore hører jeg på band som Converge, The Dillinger Escape Plan o.l., synes det funker bra for å få ut aggresjon iblant. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Fant et nytt band idag: http://www.myspace.com/oceanafl Anbefaler alle å sjekke ut! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har hørt litt om(på) Oceana i det siste. Må si det frister å skaffe seg noe av dem. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Oceana ja, de er bra de. Anbefaler folk å høre Lower Definition og The Bright Star Alliance. http://www.myspace.com/lowerdefinition http://www.myspace.com/thebrightstaralliance Gode post-hardcore-band begge to. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Oceana ja, de er bra de. Anbefaler folk å høre Lower Definition og The Bright Star Alliance. http://www.myspace.com/lowerdefinition http://www.myspace.com/thebrightstaralliance Gode post-hardcore-band begge to. Er ikke det mer screamo da? Blir litt for heavy for meg.. ligner for mye på metal hardcore punk er bra. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Igjen. Henviser til tidligere poster i denne tråden: "www.fourfa.com er din venn. Screamo er mye hardere og har den klare hardcore punk-sounden. Hør på band som Orchid, La Quiete, Triztan Tzara, Saetia, Raein, (tidligere) Hot Cross og Joshua Fit For Battle. Screamo er annerledes enn post-hardcore. Hør Orchid eller La Quiete, det er screamo. Har ikke noe med mening å gjøre. Definisjonen av screamo er en definisjon og definisjonen av post-hardcore er en annen definisjon. Screamo er ikke bare at en skriker litt i sangene, screamo skriker de hele tiden. Les her for den korrekte definisjonen. Dette er screamo: Orchid - Aesthetic Dialectic" Endret 13. februar 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Æsj, da liker jeg ikke screamo. Menneh, på siden til Lower Definition stod det at de var en "Screamo/ rock" band. Skal jeg høre på deg eller Myspace? HMMMMM.... edit: Er dette screamo? Endret 13. februar 2008 av Alkaline Trio-Kid Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Grunnen til det er at "post-hardcore" ikke er et valg. De kan velge blant en liste. Så det er derfor. Det der hørtes ganske ut som Hardcore/Punk Rock. Hvertfall ikke post-hardcore, men heller ikke screamo. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Raging Fugitives er et norskt hardcore-band, eier! Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Raging Fugitives er et norskt hardcore-band, eier! Ja .. de er utrolig bra Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Andre enn meg som ville ha drept for denne? Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Andre enn meg som ville ha drept for denne? Fuuuck.. hvor får man tak i en slik??? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Andre enn meg som ville ha drept for denne? Fuuuck.. hvor får man tak i en slik??? Denne t-skjorten var limited for de som forhåndsbestilte Fortress! Jeg venter på en slik en i posten nå! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Raging Fugitives var ganske flinke ja Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Correct me if i'm wrong. Men har ikke de enn sang på GH ? Nei, kan ikke være. Er kanskje jeg som har de på stasjonær maskina. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Plassere Hatebreed med noen av de emogjengene der gjorde litt vondt inni meg..On topic: Heroin, Angel Wings, Orchid, Avenues & Silhouettes, Emarosa, Eyes set to kill, The Devil Wears Prada, Alexisonfire, Circle takes the square, Envy, Raein, Saetia, City of Caterpillar, Glassjaw, Story of the Year, Hawthorne Heights, Poison the Well, Senses Fail, Vendetta Red, Funeral Diner, I would set myself on fire for you, La Quiete osv. Ikke helt min smak, egentlig, men hvis du liker det, knock your socks off. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Husker jeg før hørte på Fugazi og Quicksand, men har ikke hørt på så mye -core etter det. Ser at noen nevner The Dillinger Escape Plan i tråden, men ingen har nevnt Botch - We are the Romans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå