Krokanrull Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Silverstein er post-hardcore deluxe. Sjekk innlegget mitt lenger oppe. Hvorfor blir Giving Up så dårlig da? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Fordi han tek til å skrike (eg er nemleg ingen fan av skriking/ screamo genren) :| Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men litt skriking i sangen gjør nemlig ikke at sangen/bandet havner under kategorien screamo. Screamo: Skriker gjennom hele sangen, mye raskere spilling. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hørte litt på underoath. Absolutt ikke min stil Bare skriking. Screamo i think Grusom stemme på vokalisten til tider Underoath bare skriking? Vel jeg er ingen mester på Underoath, men har da hørt flere sanger som det vokalmessig er en del ikke-skriking (dvs. "vanlig" synging), feks "moving for the sake of motion" Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Moving for the sake of motion, og resten på det albumet var ganske bra Men albumet "The Changing of times" var MYE høylytt skriking på høye toner, altså ikke growling. Hør det albumet før du uttaler deg ytterligere EDIT: Men musikken til underoath er uhyrlig fantastisk. ALT utenom den "syngingen" hannes Endret 2. februar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Enig, Underoath har en del rolige partier, ikke bare skriking. Det er typisk for sjangeren post-hardcore. Skiftinger mellom brøling og synging. Da også andre kjennetegn selvfølgelig. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har underoath noen sanger der de ikke skriker? Digget musikken til underoath, men ikke vokalisten sin hyling Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har underoath noen sanger der de ikke skriker? Digget musikken til underoath, men ikke vokalisten sin hyling Det er vel mest synging på They're Only Chasing Safety-plata. Anbefaler deg å skaffe den, utrolig bra skive. Sjekk ut A Boy Brushed Red Living in Black and White, Reinventing Your Exit og refrenget på It's Dangerous Business Just Walking Out Your Front Door om du vil høre Aaron! Aaron synger mye på hele plata, så den bør skaffes som sagt:) Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Ser at det blir mye diskutert om band er screamo eller post-hardcore eller whatever. Må si meg enig i Krokanrull på det meste. Alexisonfire, Silverstein, Underoath. Det er alt post-hardcore. Screamo forbinder jeg mer med litt grindcore og mye mer skriking. Og Effectiv, All That Remains er metalcore. Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero? Endret 3. februar 2008 av blade-bunny Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Heck yes I have. Fenomenal skive! Anbefales til alle andre som dessverre ikke har hørt skiva enda. Enig, blade-bunny? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Har blitt helt hekta på every time i die ^^ Tror ikke de har blitt nevnt her før. Endret 4. februar 2008 av Cuz Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero? Tillater meg å svare på denne jeg også. Har forhåndsbestilt plata med t-shirt og poster, men har ikke mottatt den ennå. Lastet ned albumet, og hørte igjennom. Jeg synes de har strukturert noen av sangene alt for rotete. Greit, jeg skjønner at de er fan av spesielle tidssignaturer, men noen steder er det bare for mye av det gode. Det er litt småsynd at de har gått mer mot metal på dette albumet også. Kezia var perfekt, og er etter min mening bedre enn det nye. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Han ville ha emo musikk ? Da ville jeg nå nevnt band som: Simple plan New Found Glory Plain White T's Waking Ashland City And Colour Lydia Unwritten Law Pluss 44 (blir vel mere punk) Ingen som har nevt de jo -__- Klart, nå vil jeg bli flamet til langt på natt, men men. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Han ville ha emo musikk ? Da ville jeg nå nevnt band som: Simple plan New Found Glory Plain White T's Waking Ashland City And Colour Lydia Unwritten Law Pluss 44 (blir vel mere punk) Ingen som har nevt de jo -__- Klart, nå vil jeg bli flamet til langt på natt, men men. Simple plan - pop-"punk" New Found Glory - pop-punk City And Colour - melankolske akustiske sanger, ville ikke kalt det emo Pluss 44 pop -"punk" Har blitt helt hekta på every time i die ^^Tror ikke de har blitt nevnt her før. dritbra band!! edit: leif Endret 4. februar 2008 av Alkaline Trio-Kid Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Skjønner IKKE, ossen du kan kalle det pop. Alkaline Trio kan vell strengt tatt også nevnes. Endret 4. februar 2008 av krattlusker Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Han ville ha emo musikk ? Jeg vil ikke ha noe som helst egentlig. Eller jeg vil jo fortsatt ha anbefalinger, men ikke random listing liksom. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ville og ville, leste bare tittelen jeg. Tenkte sia du skrev emo, så vil du ha emo. Deg om det så klart. Jeg forteller bare hva jeg liker. Om du velger å prøve de ut eller ikke er jo så klart ditt valg. For alt vi vet kan det hende du egentlig hører på slayer eller sugarbabes og driter i denne tråden : p Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Hehe, ja, altså det begynner jo å bli noen år siden jeg opprettet denne tråden, og jeg har på en måte finnet mine gullkorn innenfor sjangeren, så for min del, kan dere gjøre hva dere vil med denne tråden. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 woot. Jeg burde særriøst begynne å lese når første innlegg vart laget. Jaja. Da kan vi jo bruke tråden til å diskutere musikken generelt da. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero? Tillater meg å svare på denne jeg også. Har forhåndsbestilt plata med t-shirt og poster, men har ikke mottatt den ennå. Lastet ned albumet, og hørte igjennom. Jeg synes de har strukturert noen av sangene alt for rotete. Greit, jeg skjønner at de er fan av spesielle tidssignaturer, men noen steder er det bare for mye av det gode. Det er litt småsynd at de har gått mer mot metal på dette albumet også. Kezia var perfekt, og er etter min mening bedre enn det nye. Er litt enig i det du sier, men må si at den var rett og slett fantastisk alikevel. Men Kezia er som sagt et mesterverk. Hvor fikk bestilte du ifra btw? Har forferdelig lyst på en t-skjorte selv. Og, ja, Krokanrull, definitivt å anbefale til alle som ikke har hørt den. Kezia også såklart. Endret 4. februar 2008 av blade-bunny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå