Gå til innhold

Screamo, hardcore og emo

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Du har et poeng der, men allikevel minner den ene sangen der meg om falloutboy :) hehe. Jaja, er ikke dette vi skal diskutere uansett :D De er flinke det skal de ha! :)

Forresten: I am ghost

Rise against?

Bullets for my valentine!

Halifax

Silverstein

Pain (har bare hørt en sang: Not afraid to die! men den er bra tho)

Ikke Rise Against, no way... Way out of league, i positiv mening for RS

Og er ikke Pain et enmanns-metallorkester fra Sverige?

I Am Ghosts bidrag på Warped Tour 2006 Comp. (Allways Searching eller no lignende) er temmelig fin, hadde de bare driti i brølinga midt inni der. Temmelig nice keyboard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit. Coheed And Cambria er et veldig bra band, men jeg tror ikke akkurat det er det trådstarter leter etter. Men for all del, kan jo være han liker dem.

Coheed and Cambria er mitt favorittband, ihvertfall ;)

Får vel lage en albumguide til de, når jeg kommer hjem på hybelen.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er 2 år siden jeg startet tråden kan jeg si at jeg har funnet mange av gullkornene innen sjangeren(eller ikke sjangeren. Drit i sjangeren. :p)

Uansett, min klare favoritt er uten tvil det gamle Saosin med Anthony Green på vokal(som slutta etter de ga ut Translating the Name EP'en. Han synger nå i Circa Survive, pluss noen andre side-projects).

Synes i det hele tatt Anthony Green er utrolig kul og dyktig. Har mange nydelige akustiske låter på youtube blant annet også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm, ikke likt som Atreuy på Atreyus siste plate ihvertfall, for der går Atreyu litt mer alternativ hardrock enn post-hardcore/screamo/punkmetal greia de gjorde før. Uansett, så har flere av Underoath sine tekster et kristent preg over seg, og det har ikke Atreyu så langt jeg har hørt

Lenke til kommentar
Enig. Han spør jo ikke etter punk her, men mer moderne post-hardcore.

Med tanke på at 1.5 år siden jeg laget denne tråden har jeg igrunn funnet mine egne favoritter nå, men 

or all del, det er bare å holde liv i tråden hvis det er ønskelig. Men jeg har i allefall 

ått mitt svar ;)

Lenke til kommentar
Emocore:

It dies today

The Bled

From autumn to ashes

With resistance

Hardcore:

The agony scene

As i lay dying

Bleeding through

Bloodjinn

Hatebreed

Evergreen Terrace

Full blown chaos

Most precious blood

Sinai Beach

Litt forskjellig hardcore her bl.a. litt toughguy.

Most Precious Blood hardcore:P bande blander det med heavy metal derfor er de ganske mye "harere" en normale hardcore band... vill kalle dem for metalcore heller. Hatebreed er langt i fra hardcore. det er ren metalcore eller moshcore, hardcore er mye millere......

Rise against er hardcore å The used er emocore...

Endret av arnt90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...