thrice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Thrice - Experimental Rock, Post-Hardcore, Metalcore (early career), Alternative rock Alexisonfire - Post-hardcore Blindside - Post-Hardcore, Rock, Christian Metal (svenske og synger på engelsk) Liker Thrice best. Glad i den melodiøse vinklinga på Vheissu albumet. De andre banda er litt tilfeldige. Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Underoath "The one and only" Spør du meg! Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 som "ren emo" (vet at det er hardt med båssetting, men de passer best i forhold til alt som er nevnt til nå) kan jeg vel nevne Brandtson, tidlige Mae, Jimmy Eat World, Hey Mercedes, Braid, Early November, Moneen, I Am Ghost... Litt mer posthardcore eller screamo: Atreyu, Bleeding Through, From First to Last, Poison the Well, Scars of Tomorrow, Escape the Fate, Hawthorne Heights, He is Legend, Silverstein. ARGH! det er mange band, kan ikke komme med alle her og nå Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 chain of strength surf nazis must die shock ones youth of today nothing gold can stay dead stop mer eller mindre hardcore Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc Lenke til kommentar
skraml Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Er ikke så stor fan av denne typen musikk men Refused, og da spesielt albumet "The Shape of Punk to Come", er helt fantastisk. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Skal du høre på noe ordentlig hardcore så sjekk ut de gode gamle klassikerene som Minor Threat, Black Flag, Circle Jerks, og Washington D.C.-scenen (dvs. det som ble gitt ut på Dischord Records). Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc Screamo \Hardcore \Emo musikk? jajaja Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 første til the used Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc Screamo \Hardcore \Emo musikk? jajaja Jojo, men jeg mener at trådtittelen er litt misvisende da han går ut i fra følgende band for anbefalinger: From first to last, Saosin, Atreyu og My Chemical Romance. Post-hardcore skulle det ha vært. Du må jo se at det er forskjell på feks Minor Threat og My Chemical Romance, stilmessig og musikalsk (til en viss grad ihvertfall)! Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Du spør ikke etter verken screamo/hardcore eller emo når du nevner Saosin, FFTL, Atreyu og MCR. Disse bandene er post-hardcore og/eller alternative rock slik som SobrietyMisfit sier. Les her: http://www.last.fm/user/xxfalsehalos/journ...06/09/29/236421 En god artikkel som kanskje kan rette opp alle de mistolkede definisjonene der ute. edit. Prøv: Underoath, Enter Shikari, Escape The Fate, Chiodos, Taking Back Sunday, A Static Lullaby. Endret 1. januar 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Nå vet jeg ikke så mye om screamo/emo-sjangeren, men det virker det ikke som trådstarteren gjorde heller. Siden noen av de bandene du nevnte var i post-hardcore-sjangeren, kan jeg anbefale band som Alexisonfire og Protest The Hero. Du vil nok komme til å like dem. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Stemmer det Cognomen. Protest The Hero og Alexisonfire er to fantastiske band, Kezia-albumet av Protest The Hero er virkelig å anbefale. De eksprimenterer med metal, post-hardcore og punk. Trådstarter: Bare send PM til meg om tips til post-hardcore-bands. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Visste ikke at Atreyu var emomusikk, men jeg ELSKER Atreyu My Fork in the road (your knife in my back)! Klart den råeste sangen jeg har for tiden Du kan sjekke ut Escape the fate, minner en del om MCR og falloutboy, men har en blanding av Atreyu/in Flames / Shinespank samtidig Tror Spineshank er mere hardrock / DM, men verdt å sjekke ut ! Smothered, Beginning of the end og fallback er 3 yndlingslåter fra min side i alle fall. EDIT: en hauuuug med leifs.. XD Endret 2. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Forresten er With Broken Wings temmelig gøy å høre på og Edit: Coheed and cambria og vis ikke noen andre har skrevet det Spesielt låten "in keeping secrets of silent earth" Endret 2. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Effectiv: Atreyu er et Metalcore-band. Escape The Fate er bra ja, men syns ikke det minner om MCR eller FOB i det hele tatt.. (Uff stygge band synes jeg). edit. Coheed And Cambria er et veldig bra band, men jeg tror ikke akkurat det er det trådstarter leter etter. Men for all del, kan jo være han liker dem. Endret 2. januar 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Effectiv: Atreyu er et Metalcore-band. Escape The Fate er bra ja, men syns ikke det minner om MCR eller FOB i det hele tatt.. (Uff stygge band synes jeg). edit. Coheed And Cambria er et veldig bra band, men jeg tror ikke akkurat det er det trådstarter leter etter. Men for all del, kan jo være han liker dem. NEmlig, men han skrev at han likte Atreyu da Derfor jeg lurte Og jo ETF minner så sykt om Falloutboy. Vokalisten synger heeelt likt Bare hør There's no Sympathy for the dead Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg har hele albumet. Er uenig at han høres ut som han i FOB. Han i FOB kan jo ikke brøle heller så.. Syns det er få likheter gitt. Endret 2. januar 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Du har et poeng der, men allikevel minner den ene sangen der meg om falloutboy hehe. Jaja, er ikke dette vi skal diskutere uansett De er flinke det skal de ha! Forresten: I am ghost Rise against? Bullets for my valentine! Halifax Silverstein Pain (har bare hørt en sang: Not afraid to die! men den er bra tho) Endret 2. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ja, trådstarter har fått mange nye tips nå.. Burde være fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå