Mott Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Hei tenkte og overbevise min venn om å kjøpe stasjonær framfor bærbar PC, men kan folk gi tips til fordeler og ulemper med bærbar PC. Fordeler: Lett å ta med Ta med hvorsomhelst Ligge i sengen og skrive forum (gjør det nå ) Nesten like bra som stasjonære Ulemper: Dyrt forhold til stasjonær lettere å få bra skjermkort til stasjonær Vele alle komponenter selv Dyrt for det beste De beste er ikke bærbare, men "flyttbare" (vekt og strl) Batterilevetid kort Om han skal spille, så er stasjonær selføgelig tingen. Men om han skal bruke den til skole er bærbar et godt valg. Så håpte dere kunen gi meg noen fordeler og ulemper Han spiller CS og snart BF2 også Oppdaterer post løpende Endret 5. november 2005 av Mott Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bærbar = bærbar, altså knapt til spilling. Stasjonær = Spillmaskin. Om han skal spille, så er stasjonær selføgelig tingen. Men om han skal bruke den til skole er bærbar et godt valg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du har vel med mange fordeler og ulemper der. Og det er riktig som du sier. En annen sårbarhet på bærbare pcer er at batterilevetiden ofte er kortere enn oppgitt. For et halvt år siden gjorde jeg et lite eksperiment: Jeg sammenlignet toppmodellen til FS Amilo A1630 med en stasjonær med tilsvarende komponenter. Den bærbare pcen kostet da 15000 kr hos komplett, og jeg valgte ut komponentene derfra. Jeg valgte tilsvarende alle komponenter og all programvare som følgte med den bærbare pcen. Jeg satte det pent opp i et regneark og hadde forventet en prisforskjell på flere tusen i den stasjonæres favør. Det overrasket meg at prisforskjellen var på under 300 kr! Men da var ting som modemkort og en haug med programvare som jeg ikke ville kjøpt til en stasjonær pc med. Men det var et svært interessant eksperiment. Den neste pcen jeg skal kjøpe skal bli en bærbar pc, men det er fordi jeg har behov for det. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har selv konvertert til bærbar og synes det valget er genialt. Jeg kan ta den med overalt, noe jeg synes er praktisk. Buss, tog og flyturer blir aldri det samme igjen. Nå om dagene m kan du få skjermer og skjermkort som gjør at spill går som en drøm. Min maskin er 1,5 år gammelt og jeg kan spille alle spill. Av og til må jeg senke litt på kvaliteten, men hei! Grafikk er ikke alt.....gameplayet er jo viktigst. Ivesterer man også i en ekstern harddisk er jo det problemet ute av veien. For min del blir det nok aldri stasjonær pc igjen, kanskje en ekst. skjerm. Og nå som bærbare for alvor har tatt opp kampen med stasjonære tror jeg også flere vil tenke som meg og mange andre. Go bærbar! Fordeler: - Ta med hvorsomhelst - Ligge i sengen og skrive forum (gjør det nå ) - Nesten like bra som stasjonære Ulemper: - Dyrt for det beste - De beste er ikke bærbare, men "flyttbare" (vekt og strl) Lenke til kommentar
therese84 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Det spørs jo hva han skal bruke den til da.. Enten vil han ha en PC han kan ta med seg rundt, eller så trenger han ikke det. Er ikke det avgjørende? Jeg kunne ikke hatt en stasjonær PC nå selv om jeg hadde spilt alle verdens spill nettopp fordi jeg vil ha den med meg på reiser og på forelesninger. I tillegg er det mye lettere å ta med seg PCen til venner. Om han har lyst på en PC som skal flyttes bare litt på kan man jo kjøpe en såkalt skrivebordserstatter eks: dell i9300 (17" skjermer som regel på disse) Disse er store og yter godt, men er fortsatt lettere å ta med seg enn en stasjonær. Ta med seg rundt: bærbar Ikke ta med seg rundt: stasjonær (mer for pengene rett og slett) Endret 5. november 2005 av therese84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå