Gå til innhold

Bør jeg benytte meg av dette tilbudet?


AK47

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et tilbud om hjemme-pc via bedriften jeg jobber i. Maskinen jeg har fått tilbud om å kjøpe er en HP Omnibook xe4400 med følgende spesifikasjoner:

Prosessor: Intel® Pentium® 4 2 GHz

Intern minne: 256 MB DDR SDRAM

Harddisk: 30GB

CD-DVD Combo DVD-CDRW

Grafikk kort: ATI Mobility Radeon M6-P graphics controller with 4x AGP

Videominne: 32 MB

Lydkort: 16-bit Sound Blaster Pro-compatible stereo sound; Stereo sound via headphone-out, line-in, microphone-in ports; 3D-enhanced PCI bus audio

Skjerm 15" diagonal TFT 1024x768 display (XGA) with 16 million colors

 

Jeg er i dag glad i min gamle maskin som dere kan se mer om i min signatur. Jeg vil også bruke maskinen til spill, som Warcraft, Ghost Recon og andre nye og gode spill vi har i vente. Jeg er også avhengig av mobilitet, så derfor er dette interessant for meg.

 

Er det et tilbud jeg bør benytte meg av? Mine nettokostnader blir ca 13.000 kroner for denne maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan tenke meg at skjermkortet vil stoppe deg og spille nye spill som kommer, og sjøl noen av dagens spill vil vel ikke kjøre optimalt.(men dette er kansje tilfellet for alle berbare(?))

 

Når det gjelder prosessoren så er det en kraftig 2ghz, men det du burde forhøre deg om er om det er en mobile-prosessor(med speedstep eller hva enne det heter), hvis det er desktop-prosessor ville jeg dumpa tilbudet.

 

ellers så høres det jo ut som en grei maskin, enn om litt "Cinet standard"(_veldig_ rask cpu og resten av systemet er billigdeler)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 13:28, Civilix skrev:

Kan tenke meg at skjermkortet vil stoppe deg og spille nye spill som kommer, og sjøl noen av dagens spill vil vel ikke kjøre optimalt.(men dette er kansje tilfellet for alle berbare(?))


Når det gjelder prosessoren så er det en kraftig 2ghz, men det du burde forhøre deg om er om det er en mobile-prosessor(med speedstep eller hva enne det heter), hvis det er desktop-prosessor ville jeg dumpa tilbudet.


ellers så høres det jo ut som en grei maskin, enn om litt "Cinet standard"(_veldig_ rask cpu og resten av systemet er billigdeler)



aldri hørt om noen som har putta en desktop cpu inn i en bærbar pc men

Lenke til kommentar

Først: En del bærbare har faktisk vanlig prosessor og ikke den mobile utgaven, dvs. at man får høyere varmeutvikling og strømforbruk, men denne HP'en har den mobile utgaven.

 

Du må være oppmerksom på at disse hjemmePC avtalene ofte baserer seg på en høy/gammel pris pga. tiden det tar fra avtalen blir inngått til PC'en er i hus hos brukerne.

 

Jeg sjekket prisen på denne maskinen, og du kan få den for ca. 14100,- eks. mva (ca. 17 500,-. inkl. mva) hos Dropzone.

Med vanlig skattefordel (36%), vil det si at du må netto ut med rundt 11 300,-. Om du har høy lønn (betaler toppskatt), kan du spare opptil 49%.

 

Arcade

Lenke til kommentar

det meste av specen ser egentlig grei ut den, men jeg ville nok kanskje ha hatt en annen skjerm. 1024x768 mener jeg er for lav oppløsning - i allefall på en 15".

Har selv en hjemmepc med 1024x768 og jeg skulle gitt litt for å bytte ut den skjermen. Gjør det vanskelig å ikke ha en ekstern skjerm og da er jo litt av poenget med laptop borte :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 20:58, AK47 skrev:

Takker for mange gode svar.


Er det vanskelig og dyrt å bytte skjermkort til bærbar om det skulle være ønskelig?


 

ja fordi alt er innebygd på hovedkortet da eneste muligheten er å bytte hovedkortet,syns du burde heller satse på en annen bærbar med geforce4go eller radeon7500 skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...