Gå til innhold

Nytt Socket A-hovudkort med S-ATA og LAN. Tips?

Zeph

Anbefalte innlegg

Mitt trufaste Asus A7N8X Deluxe gjer ikkje lengre bilete på skjermen. Ved oppstart slår berre skjermen seg av :(

Skulle derfor hatt eitt nytt hovudkort til Socket A. Einaste eg vil ha er SATA og LAN. Overklokking er ikkje så viktig, men stabilitet er kjekt. A7N8X-kortet var knallstabilt til det slutta å virke, så eg vil ha ein verdig erstatning.

Kjøpe ein annan Socket er uaktuelt. Har ikkje noko behov for å handle ny CPU. PCen blir brukt minimalt til spel uansett, og dei som er innom kan Athlon XP2400, 1024MB minne og X800 GTO klare fint på ein grei setting.

Fleire kjem sikkert til å tipse om bruktmarked, eg er litt tvilsom til å kjøpe brukt, men er det eit godt kjøp der ute? Nå som Socket-A er nær sagt borte vekk frå markedet må det vel være mogleg å få fatt i eit dugandes kort til ein rimelig pris?

Eit A7N-S hadde funka bra, men det ser ut til å være vanskeleg på anskaffe nytt.

Fant desse på www.shg.no

Asus A7N8X-XE, nForce2 Ultra 400, 6 Channel Surround Audio, ATA133, SATA RAID, FSB400, DDR400 428,-

MSI K7N2-Delta2-Platinum, nForce2 400Ultra, Socket A, FSB400, GLAN, SATA RAID, Firewire, Dual DDR400470

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AS Rock

Billig og etter min mening veldig bra!

5106612[/snapback]

Et skikkelig møkka-kort i forhold til Asus A7N8X-E med soundstorm 2.....

Har asus kortet selv, og ville nok ikke byttet det mot det ASROCK kortet gitt....

Dessuten koster kun asus a7n8x-e ca. 400 kr nå, så slå til!!

(har dual lan, dual channel ddr 400, sound storm 2, s-ata raid, firewire, wifi @ home).

Dette kortet er vel annerkjent som blant de beste kortene som ble laget til socket A.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Var det eg tenkte på og.

Ser det er forventa på lager 7.11 http://www.shg.no/produkter/list2.asp?katid=1305#1357

Får vel stole på det då.

Kva er forskjellen på følgande:

Asus A7N8X-X - Fant det i prisguiden

Asus A7N8X-XE - Fant det på shg.no

Asus A7N8X-E Deluxe - Prisguiden

5107761[/snapback]

A7N8X-X er billig utgaven uten firewire, dual channel, osv.

Det finnes også en A7N8X.

A7N8X-XE har jeg aldri hørt om. La meg se litt.

De kortene som finnes er (stigende finesser):

A7N8X-X: Billigst mulig, uten noe som helst.

A7N8X: litt mer enn -X utgaven, men fortsatt ikke soundstorm

A7N8X Deluxe

A7N8X-XE

A7N8X-E Deluxe med det meste, også soundstorm

Jeg ville valgt -E utgaven. Dette kortet koster over 1200 kr når det kom for en stund tilbake, så det var et godt hovedkort. Jeg betalte i allefall over 1200 for det på datakjeden.

Asus A7N8X-XE er en nedskallert A7N8X-E. Den har ikke nvidia soundstorm.

-XE bygger på Nforce 2 ultra 400, mens A7N8X-E bygger på NVIDIA NFORCE2 Ultra 400 + MCP-T.

A7N8X-E er rett og slett flaggskipet til asus på socket A.

Ser de har A7V880 på lager, et godt alternativ til nforce2.

Via KT880 chipsettet blir et KT600 med støtte dual Channel. Yter ganske likt som mitt Nforce 2 ultra 400 kort....

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...