Knekkebrød83 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Er det mange av dere som har opplevd pixelfeil på bærbare? Er det normalt at dette kan skje? Og kan det skje etter en stund? Ser jo at man følger en ISO standard på dette, så produsentene har tydeligvis gardert seg. Endret 5. november 2005 av Knekkebrød83 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har en IBM Thinkpad som er over 3 år gammel. Den har ikke utviklet noen døde piksler de årene jeg har hatt den. Så jeg tror svaret er nei på det spm. Jeg har en Dell i9300. Denne har ikke pikselfeil, men de 3 forrige bærbare jeg hadde, hadde 1 død piksel hver. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har vært borti 5-6 maskiner. Ingen har hatt pixelfeil. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har vært borti endel LCD skjermer etterhvert, men aldri funnet pixelfeil. Dog er det min oppfatning at dersom du går ned i pris, så jenker man på kraver her og kvaliteten på LCD skjermen. Jeg er også av den oppfatning at Dell generelt bruker LCD skjermer av høy kvalitet, mens det fra andre produsenter kan variere noe mer. Selv har jeg aldri hatt problemer med skjermer fra Dell, HP er en annen historie. På jobben har jeg 2 stk 19" HP skjermer, begge er byttet ut. Den ene var "brent"(til tross for at jeg er nøye med skjermbeskytter), den andre bare slo seg av/på etter egen vilje. Den første røk etter mindre enn en uke, den andre byttet jeg nettopp(etter ca 7 mnd). Det irriterende nå er at jeg legger merke til hvor mye den eldste skjermen er "slitt", jeg hadde sannsynligvis aldri tenkt på det hadde det ikke vært for den "nye" og ferske skjermen som er krystallklar i forhold til den gamle som er tåket i forhold... Jeg ser også at skjermer fra andre produsenter vi har blir liknende slitt. Dette hadde ingenting med pixelfeil å gjøre, poenget mitt er at LCD skjermer nok er mer sårbare og må behandles mer forsiktig enn mange er vandt med fra CRT skjermenes tid. Dvs jeg tror ikke pixelfeil er det største problemet med LCD skjermer vs CRT. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har hatt følgende erfaringer fra kjøp de siste 6 mndr dell 20" en stk stuck hvit pixel laptop Packard Bell(NEC) a8810 1 stk rød/lilla/gul stuck pixel i midten av skjermen. En stykk komplett notebook s260(msi): Her får jeg forhåpentligvis en ny pga kompletts suverene oppstartsgaranti(de garanterer mot pixelfeil de første ukene) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Whitebox CL50: Null feil i de godt over 2 årene jeg hadde den. Elitegroup Green 732: Ingen feil etter godt over 3 år. Netshop 259IEN: Ingen feil så langt. Vanlige LCD skjermer til stasjonære har vært både og. Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har én "psykotisk" piksel på min Zepto 6515WD. Den lyser rødt i stedet for blått, turiks i stedet for gult, og lilla i stedet for havgrønt. Ellers virker den helt fint. I begynnelsen trodde jeg det bare var en rød flekk i bakgrunnsbildet; måtte se nøye etter for å finne de to andre fargene den ikke klarer. Litt irriterende, men jeg ser det bare på mørkeblå bilder, så jeg har liksom ikke giddet å klage (tror uansett ikke Zepto har noe garanti på det)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå