Redman Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 er sikkert bios som ikke finner vifte på cpu å slår av maskin!?!? Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 jeg kobla vifta til radiatoren til cpu viftakontrolleren, da burde jeg jo ha kommet igjennom, eller? Lenke til kommentar
Redman Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 noen kort trenger vel litt turtall på vifta.. hvor mange rpm går den på? Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) for sen Endret 5. november 2005 av tag1 Lenke til kommentar
drbruket Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du må resette bios se i veiledningen til hovedkortet der står det helt sikkert at det er en jumpet til og resette bios med (husk det må ikke vere noe strøm på bateriet må av også). Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du kan ikkje øydelagt det når du fjerna den støtteplata som CPU-kjølare er festa i da. Har sjølv dårlege erfaringar med den :S Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har du sjekka jumperplasseringene i manualen? Sjekk at alt stemmer der, og spesielt "Reset cmos" jumperen. Om den står feil når du starter opp, så kan kortet oppføre seg vanskelig etterhvert. Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har skjekka CMOS jumperene, har resatt den også, har prøvd ei 80mm vifte, den burde vel være kjapp nok? Var skikkelig forsikitig får jeg tok av den plata som cpukjøleren skal festes på, jeg kan ikke ha ødelagt den da heller. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Som sagt, bare send komplett en mail. Da får du et nytt kort (om det er ødelagt). Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Er det egentlig så mye å lure på? send den tilbake til komplett, har bare gode erfaringer med de:) Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Kjenner ikke til kortet, men regner med at det skal settes i to strømkontakter. Har du satt i begge? Og som det ellers nevnes, garantien for demovarer er den samme som nye. Søk om retur hvis du er sikker på at alt er gjort forskriftsmessig fra din side. At man mottar en og annen hardware del som ikke virker som den skal, må man regne med i det lange løp, demobrukt eller ikke. Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 jojo, jeg er jo klar over at jeg kan sende den i retur, vil bare forsikre meg om at det ikke er jeg som har gjort en feil, noe jeg kunne ha fikset selv, det er jo teit å sende inn en ting, som virker. Og ettersom jeg ikke har funnet ut av det enda så sender jeg det inn på mandag, men dere som har sendt inn ting til komplett til retur, har dere sendt mail til support for dere sendte varen, eller sender dere den bare inn med en gang? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du logger deg på sidene til Komplett og søker om retur. Du mottar et RMA nummer. Skriv dette ut og legg med. Merk gjerne pakken med rma nummeret. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har opplevd sammeproblemet som deg, med hovedkort. Da skifta jeg ut CPU'en, og alt ble "bærre lækkert"! Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei. Har du sjekket at ikke på-knappen blir stående på. Om det er tilfellet slår maskinen seg av etter fire sekunder. (For de som tviler - prøv å holde på-knappen inne ved oppstart). Eventuelt ta av ledningen til på-knappen og kortslutt de to pinnene på hoivedkortet med en skrutrekker for å starte maskinen. Good Luck Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Dobbeltposting, forumlagg. Endret 5. november 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Hva med avstandsstykker under hovedkortet, og P4-plugg fra strømforsyning. Samt gått over power-switch-knappene nederst på hovedkortet, at de er koblet til riktig. Og er du sikker på at strømforsyningen er kraftig nok, og ikke bare en etterlevning fra et 5 år gammelt kabinett? Det er forbausende hva selv de mest "erfarne" PC-byggerne klarer å glemme. Edit: Kanskje feilen ligger hos det ragstian nevner. Koble fra alle de små kablene nederst på hovedkortet, og start maskinen ved å kortslutte "pwr sw" med en skrutrekker. Endret 5. november 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) jeg har tatt den på to ganger, den siste ganga var jeg skikkelig nøye, kjøleblokka sitter som et skudd, med tynt lag med arctic silver 5 5106779[/snapback] Hva med å prøve å fjerne den vannkjølinga og bruke ei "normal" vifte/kjøler? Kan det være så enkelt som at Bios/HK slår seg av pga. manglende CPU-vifte (kontakt på HK ikke ibruk). Ellers er jo problembeskrivelsen slik at man må mistenke manglende kjøling. Ved rask temp-økning skal Bios slå av HK ila. få sekunder., så dette behvøer ikke bety at HK er "søppelkort".. Har kjøpt en mengde demokort fra både Komplett og PS-Data.. og de gangene jeg har hatt problem har det (nesten) utelukkende vært "User Error" som en annen her antyder.. Edit: "Ørten" poster kom imellom her.. så "tipset" mitt om viftekontakt kan vi da glemme. Det er også ting som tyder på en rma er veien å gå. Endret 5. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg har også kjøpt samme hovdekortet to ganger. Den første gangen hørte jeg bare piping da jeg skrudde på pc'en, intet bilde. Jeg hadde gjort alt riktig. Brukte derfor angreretten. Nå har jeg kjøpt samme kortet for andre gang, demo nå også. Nå får jeg bilde og jeg kommer inn i bios, men når den prøver å boote windows så restarter maskina seg. Aner ikke hva som er galt. Begyner å mistenke cpu. Jeg har prøvd flere forskjellige ram brikker. Det kan også hende det er gamle chipset drivere som er synderen. Jeg har ingen windows cd så jeg får ikke instalert windows på nytt. Er det noen som vet hva de led kombinasjonene på usb bracket'en betyr? Jeg har prøvd å lete i manualen, men der står det ingenting om hva kombinasjonene betyr, det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner. Finner ingenting på msi sine sider. Hos meg lyser alle de 4 led'ene grønt. Edit: leif Endret 9. november 2005 av TT88 Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Er det noen som vet hva de led kombinasjonene på usb bracket'en betyr? Jeg har prøvd å lete i manualen, men der står det ingenting om hva kombinasjonene betyr, det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner. Finner ingenting på msi sine sider.Hos meg lyser alle de 4 led'ene grønt. Edit: leif 5126815[/snapback] Bump bump Ingen som vet hva de leds'ene betyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå