DementedAlbino Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har nå fått en irriterende pipe\hyle lyd når jeg bremser. Har også merket meg at felgene er varme etter en kjøre tur, men dette skjer bare foran. Klossene er som de skal, så er ikke de som er feilen. Noen tips til hva det kan være? Lyden oppstår først etter å ha kjørt en stund, 20-30 km. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Hjullager, kanskje? 5106081[/snapback] Er det noen enkel måte å finne ut hva som er feilen? Vil ikke bilen dra mye og være veldig ustabil dersom det er hjullageret? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 At felgene blir varme er helt vanlig.. Sjekka at ikke skivene er skeive/slitte? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 At felgene blir varme er helt vanlig.. Sjekka at ikke skivene er skeive/slitte? 5106925[/snapback] Trodde ikke felgene skulle bli varme jeg? Er først når felgene blir varme at pipelyden oppstår også. Skivene ble skiftet for litt over ett år siden, men har ikke sjekket om de er skeive. Kan det være at "kalipperne" (vet ikke hvordan skrives) er gåen? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 hvis bremsene "henger" innpå skivene vil felgen bli unormalt varm. kan være at stempelet i caliperen beveger seg tregt. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ser ikke hva slags bil du har, men når klossene er slitt kan de lugge og henge igjen på skiva, gjorde det med poloen min, da ble felgene varme og fikk en litt ulyd. (varmt metall utvider seg, og rundt hjulene er det ikke mye slingringsmonn.) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hadde samme problem på en Audi 80 (1989 mod) jeg hadde en gang i tiden. Venstre felg ble skikkelig varm og det var en høy pipe/ulelyd fra den siden. Gikk vel 3-4 dager, så røyk drivakselen. Kan være verd å sjekke opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå