Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Som tittel sier har jeg en CPU (s 754 ) med en knekt pinne. Er det bare å kjøpe ny eller er det en vei ut av problemet? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Som tittel sier har jeg en CPU (s 754 ) med en knekt pinne. Er det bare å kjøpe ny eller er det en vei ut av problemet? 5105997[/snapback] hummmm er nok mulig, men hvis du ikke er proff ville jeg ikke giddi å prøve engang, kjipt å kværke HK også... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Tenker du på bruk av loddebolt el. ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sett den brukkede pinnen inn i sloten og så sett CPUen på, forhåpentligvis vil den få kontakt. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har hatt en bøyd pinne, men en som er knekt av... Du trenger en som er en skikkelig rev til å lodde, mulig at det vil funke..? Kent Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har hørt at du kan knekke av en liten del av ei nål å sette nedi! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 jepp jeg tengte lodding, muligheten til pels går kansje men er litt løen, kan bli driiit vanskelig å få ut pinnen igjen hvis det ikke funker Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg skulle tro at det å putte den knekte pinnen hullet sitt og så håpe på kontakt, ikke gir noe stabil løsning. Selve loddingen er ikke noe problem, det er størrelsen som er problemet. Det er så lite at jeg må ha gode briller for å treffe riktig. Litt for mye loddetin så vokser problemet. Nei lodding er ikke noen elkel løsning Endret 4. november 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg ville først og fremst prøvd med en liten bit av en liten nål, som ligner mest på CPU-pinnene i tykkelse. Lodding av den knekte pinnen kan fort føre til masse søl under hele CPU, hvis det ikke gjøres av noen som har virkelig god greie på lodding. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Finn noe som leder strøm godt og sett nede i hullet, så setter du bare cpu nedu der. Problemet er hvis det ikke er igjen noe på cpu.. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Støtter litt tanken til SirAmp, blir det problem med kontakt, kan det bli vanskelig å få pinnen ut. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg går ut ifra at du mener noe av metall, ManagHead ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg går ut ifra at du mener noe av metall, ManagHead ? 5106135[/snapback] Ja, en kobbertråd eller noe. Du kan jo smøre det inn med noe som leder strøm godt og.. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg ha sendt den på verksted Tror det blir for trøbblete med reparasjon. Så om ingen har en S. 754 til overs, må jeg nok i butikken. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er ikke farlig å bare prøve den! Finn en liten bit av ett eller annet og sjekk om det fungerer. Lenke til kommentar
Anders_Vårdal Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Trur du skal satse på og sette pinnen, ei nål eller nokke liknande ned i socketen. Lodding kan jo fungere men det er veldig vanskelig på grunn av størrelsen og tettleiken mellom pinnane, pluss at legg du på for mykje lodde-tinn passer ikkje cpu'n ned i socket'n lenger; og det hadde jo vert litt dumt. Endret 5. november 2005 av Anders_Vårdal Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 ja bare du ikke knekt noen viktig pinner ,har selv knekkt 2 jording pinn på en av mine a64 cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå