Knekkebrød83 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Postmannen kom med en spennende pakke på døren i sted! Det var selvfølgelig min Aspire 5002! Endelig har jeg også fått meg bærbar.. nå blir alt mye greiere på skolen etc. Specs: -AMD Turion 64 ML 30 prosessor (1.6 Ghz) -1 x 512 mb minne (handlet også med én ekstra 512 brikke) - 15,4" widescreen "glare" skjerm (var skeptisk til denne, men mer om det senere) - 60 Gb harddisk (jepp.. holder for meg) - DVD brenner (dual layer) - 802.11 b/g - og seff XP Home Nå har jeg ALDRI hatt bærbar før, så ha det i bakhodet etterhvert som jeg oppdaterer brukererfrainger! Førsteinntrykket er særdeles positivt. Jeg var forberedt på at alle bilder jeg har sett lyver om tykkelsen, men det var faktisk overraskende bra! Det man, naturlig nok, legger merke til første gang man åpner en bærbar, er skjermen. Den har et lag kontrastbelegg. Dette var jeg relativt skeptisk til... MEN; pokker for et bilde! Så lenge jeg ikke har ekstremt med motlys (uansett sjelden), så er det finfint bilde. Men nå skal jeg sette i en ekstra 512 brikke. Kommer tilbake med mye mer info. Har på følelsen at dette er en "killer" til prisen for alle som er på jakt etter "student-pc". Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 kjøpte denne med 1 gig minne og 100gig hdd, var fornøyd med ytelsen, men vifta på den var veldig høyfrekvent. Dette gjorde at jeg returnerte maskinen. Kan hende at det var produksjonsfeil, men hørte om andre som opplevde det samme problemet med viftestøy. hvor mye betalte du? Lenke til kommentar
Knekkebrød83 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Betalte 7450,- Kjenner meg ikke igjen i viftestøyen.. den starter også sjelden (3-4 ganger i timen med det jeg bruker den til). Har du noen anelse om hvordan man får opp dekselet til "minneavdelingen"? Ble levert med 1 x 512 minne, og handlet med 512 ekstra.. Tør ikke bryte opp lokket heller.. Endret 5. november 2005 av Knekkebrød83 Lenke til kommentar
bengh Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Opplevde det samme da jeg "inspiserte" PC'n til søstra mi som jeg hadde skaffet. Da jeg ikke skulle oppgradere med minne lot jeg det være. Mulig lokket skal dras i lengde retningen når du skrudd ut skruen og løftet opp enden litt. Hva med en titt i manualen ? Lenke til kommentar
Knekkebrød83 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Manualen sa ingenting om montering av ekstra minne, men jeg fant ut at det bare er å dra lokket ut fra pc'en etter at skruene er ute. Så nå er det plutselig 1024 mb minne.. wohoo Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) hello 5002-folk! lurte på om det er + - brenner i aspire 5002? eller er det bare pluss brenner? og hvordan brenner hastighet er det? 4200 rpm? og hvordan er skjermen? glare? er det sånn at man "speiler" seg lissom? Endret 18. november 2005 av black_sheep Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 ingen som vet noe ? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) ingen som vet noe ? 5176456[/snapback] Harddisken er en Western Digital WD600UE-22HCT0 = WD Scorpio 2mb cache 5400 o/min DVD brenneren er en HL-DT-ST DVD-RW GCA-4080N = DVD +/-RW DL som skulle klare det meste.... Mer finner jeg ikke ut i farten - er på besøk hos hun som har PC'n. Du får goooogle selv Edit: Har googla Endret 20. november 2005 av bengh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå