Gå til innhold

Får blåskjerm om Ntoskrnl.exe feil i Win2k

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Det hender at jeg i Win2k får en blåskjerm om Ntoskrnl.exe. Jeg har prøvd det meste, men det hjelper ikke så mye. Har prøvd å bytta drivere og alt. Eneste jeg ikke har prøvd er å formatere enda. Jeg vet ikke helt hva som kan være feil.

Tror det står IRQL_LESS et eller annet står det på Blåskjermen.

Noen som vet hva det kan være for noe?

Kan det ha noe med drivere å gjøre eller hardware?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingen som helst anelse om hva som kan være feil! men husk at du ikke MÅ formattere for å reinstallere windows da! ;) lykke til! :)

5106088[/snapback]

hvorfor skal han ikke formatere og reinstallere? det gjorde da jeg når det skjedde med meg... får ikje blåskjem lengre men maskinen er til tider ustabil...

Lenke til kommentar

Jeg er for å være ærlig ikke helt sikker på hvor feilen ligger. Nå er den forhåndsvis stabil, etter at jeg installerte en ny USB 2.0 driver, Men det er blåskjermer med 3 filer det handler om som er gjengangere det er:

tcpip.sys

ntoskrnl.exe

og

ntfs.sys

disse 3 er gjengangere på blåskjermene.

Det hjelper ikke så mye å formatere heller.

Lurer på om det har noe med harddisken å gjøre. Skal se om jeg får prøvd en annen disk senere.Ellers har jeg mest tro på at det er noe galt med Hovedkortet eller prosessoren, for jeg har prøvd å bytte før, har 2 disker. Prøvde å installere Windows på begge diskene og samme feilen skjer der også. DVS. jeg kjørte ikke dualboot, men kobla fra den ene disken også kjørte den andre OSV. Samme feil. Eneste jeg egentlig ikke har prøvd enda er å bytte Filsystem tror jeg, men jeg tviler på at dette hjelper.

Har et par gamle disker liggende som jeg kanskje kan prøve.

Har prøvd å bytte forskjellige drivere også, men det ser ikke ut til at det hjelper stort.

Jeg må gjort noe snart hvis ikke blir jeg gal. Har hatt maskina i 3 år snart og den har vært på service, men det er ingen som finner ut noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...