Gå til innhold

Rangering av Alien-filmene

Delvis

Anbefalte innlegg

Når ble AvP regnet som en del av Alien-serien? Er ikke det bare en spin-off?

5122555[/snapback]

AvP har vell vært planlagt siden 1990 elns, Aliens Vs Predator kom ut som Tegneserie allerede på 80 tallet. Så er nok ikke noe melkeprodukt som film-industrien har kommet opp med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5122555[/snapback]

Det mener jeg og. Melkeprodukt til tusen.

5122623[/snapback]

Sant. AvP er jo like mye en del av Predator-serien som Alien-serien (altså egentlig ikke en del av noen av dem). AvP Er faktisk en egen serie. Det har fantes et eget AvP blad lenge, og det finnes to spill, så jeg tror nok at vi kan si at AvP er en egen liten "serie".

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
AvP har vell vært planlagt siden 1990 elns, Aliens Vs Predator kom ut som Tegneserie allerede på 80 tallet. Så er nok ikke noe melkeprodukt som film-industrien har kommet opp med.

5123153[/snapback]

Har et tegneserie album på Norsk av Alien fra 1979, men det var altså samme historie som den første Alien filmen

Lenke til kommentar

5122555[/snapback]

5123153[/snapback]

Nei, snarere tegneserieindustrien -> spillindustrien -> filmindustrien.

Det er uansett ganske så latterlig å slå sammen to gode konsept for å "melke" (i mangel av et bedre ord) to fanskarer. To fluer i en smekk! :)

Minner meg om den gangen jeg spilte Street Fighter vs X-Men vs Marvel vs random på arcademaskiner. ;)

Lenke til kommentar

5122555[/snapback]

5123153[/snapback]

Nei, snarere tegneserieindustrien -> spillindustrien -> filmindustrien.

Det er uansett ganske så latterlig å slå sammen to gode konsept for å "melke" (i mangel av et bedre ord) to fanskarer. To fluer i en smekk! :)

Minner meg om den gangen jeg spilte Street Fighter vs X-Men vs Marvel vs random på arcademaskiner. ;)

5123254[/snapback]

Endel av AvP-tegneseriene var faktisk veldi bra. Husker de gikk i Agent X9 på begynnelsen av 90tallet. Synd ikke filmen baserte seg på dem.

Lenke til kommentar
[iC,06/11-2005 : 23:27]Det jeg mener er at den er utrolig misvisende. Det fantes nok aldri en romersk keiser som var "all good". Dessuten var roma mye mer korrupt, skittent, forsøplet, stinkende, stygt, osv.

Dessuten er det massevis av småting som er litt teite, feks det at Maximus liksom er "all good" mens Commodus er "all bad" (litt klassisk Hollywood).

Men igjen, det er en av favorittfilmene mine. :)

Skal man se en film om hvordan det virkelig gikk for seg i Roma etter at Augustus døde, må man se filmer som Caligula (hater den filmen! :p ).

5115716[/snapback]

Eh.. det var ikke Augustus, men Marcus Aurelius som døde i "Gladiator" det var mye senere. Sønnen het Commodus også, og de var faktisk langt på vei slik de ble beskrevet i filmen.

5116185[/snapback]

Han refererer til virkelig heten i avsnittet med Augustius, og ikke til filmen "Gladiator". Har sett "Caligula" og det er en film man må se, men ikke i noen form for norsk versjon, da den er klippet med over halvtimen. Utrolig morsom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg kan pirke litt mer, hvis noen er interessert: Gladiatoren i filmen gladiator er selvfølgelig en oppdiktet person, men det er fortsatt ikke så langt fra virkeligheten! Commodus ble drept av sin egen "gladiatortrener" (en kar som lærte ham hvordan han skulle sloss spektakulært og "kult"), Narcissus ellerno (orker ikke google). Grunnen til drapet var noe slikt som at han hadde planlagt å innsette seg selv som en konsul (høyeste folkevalgte rang i rom). Narcissus var antageligvis også litt lei av at Commodus ville utkjempe gladiatorkamper, der han altid vant, støtt og stadig, at han akkurat hadde endret byen Romas navn til Colonia Commodiana ellerno samtidig som han hadde erstattet store deler av "politiet" med tidligere straffedømte bøller.

btw: Caligula er verdt å se den da!

urgh... ekstrem-pirk.

Så alien om igjen i går, og må innrømme at det er min soleklare favoritt i kvadrilogien. :thumbup:

EDIT: la til en spoilergreie for OT-greiene, så spoler vi ikke helt av

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
[iC,06/11-2005 : 23:27]Det jeg mener er at den er utrolig misvisende. Det fantes nok aldri en romersk keiser som var "all good". Dessuten var roma mye mer korrupt, skittent, forsøplet, stinkende, stygt, osv.

Dessuten er det massevis av småting som er litt teite, feks det at Maximus liksom er "all good" mens Commodus er "all bad" (litt klassisk Hollywood).

Men igjen, det er en av favorittfilmene mine. :)

Skal man se en film om hvordan det virkelig gikk for seg i Roma etter at Augustus døde, må man se filmer som Caligula (hater den filmen! :p ).

5115716[/snapback]

Eh.. det var ikke Augustus, men Marcus Aurelius som døde i "Gladiator" det var mye senere. Sønnen het Commodus også, og de var faktisk langt på vei slik de ble beskrevet i filmen.

5116185[/snapback]

Han refererer til virkelig heten i avsnittet med Augustius, og ikke til filmen "Gladiator". Har sett "Caligula" og det er en film man må se, men ikke i noen form for norsk versjon, da den er klippet med over halvtimen. Utrolig morsom.

5139236[/snapback]

Mulig det, men i såfall er det helt ulike perioder av Romeriket vi snakker om. under Caligula var det forfall, mens den under Aurelius (over 150 år senere) var en periode med framgang og vekst.

Måtte bare få klargjort det. :roll:

Lenke til kommentar

Sant det, men Roma var uansett alltid veldig skittent og stygt. Det var mange fine byggverk, men det hjalp vel ikke så mye, da det konstant luktet søppel, piss og avføring i gatene.

Dessuten er det ingen av disse erotiske psycho-lekene i "Gladiator", slik som gladiatorene i virkeligheten var kjent for å ha med hverandre.

Roma var forresten alltid veldig korrupt, og det fantes, som sagt, ingen "all good"-keisere i romerikets tid.

BTW: Hater Caligula. Mener det er en veldig bra film osv, men jeg liker ikke å se den. Den er så.. fæl! Liker nesten bedre disse overfladiske, misvisende Hollywood-filmene da. :p

Uansett, det er ikke det vi snakker om nå. Det er Alien-filmene! :p

Lenke til kommentar
Sant det, men Roma var uansett alltid veldig skittent og stygt. Det var mange fine byggverk, men det hjalp vel ikke så mye, da det konstant luktet søppel, piss og avføring i gatene.

Dessuten er det ingen av disse erotiske psycho-lekene i "Gladiator", slik som gladiatorene i virkeligheten var kjent for å ha med hverandre.

Roma var forresten alltid veldig korrupt, og det fantes, som sagt, ingen "all good"-keisere i romerikets tid.

BTW: Hater Caligula. Mener det er en veldig bra film osv, men jeg liker ikke å se den. Den er så.. fæl! Liker nesten bedre disse overfladiske, misvisende Hollywood-filmene da. :p

Uansett, det er ikke det vi snakker om nå. Det er Alien-filmene! :p

5140407[/snapback]

2 ting: Var du i romerriket siden du vet at det liktet piss og søppel? Og du må være den eneste i verden som syntes at Caligula er en bra film. Den kjente film anmelderen Robert Ebert (Two-thumbs-up fyren) sa at dette faktisk er den eneste filmen han har forlatt kinosalen undervisning.

Lenke til kommentar

Jeg er den eneste som synes Caligula er bra? Jasså, prepare to be flamed, sier jeg nå bare. Har noen hissigpropper her på forumet som kun mener at deres mening er korrekt, og de liker Caligula. :p

Dessuten, nei, jeg er ikke eldre enn 17 år, så jeg var nok desverre ikke eksisterende på den tiden. Men hadde du lest like mye om romerriket og den tiden (de hundre år før og etter Jesus "ble født"), så hadde du skjønt litt mer. Jeg sier ikke at det luktet kloakk fordi jeg har så jævlig lyst til å si det. Jeg sier det fordi det er et faktum.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...