Gå til innhold

Rangering av Alien-filmene

Delvis

Anbefalte innlegg

Synes Aliens (nr 2) er best.

Litt usikker på rekkefølgen videre. Husker ikke helt handlingen i 3 og 4.

Digger disse filmene. Men skulle ha vært enda litt skumlere, da hadde de vært perfekte.

Noen som vet om det er planer om flere filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aliens er absolutt best av Alien filmene, snakker da om lang versjonen, den kortere mangler litt på karakterutviklingen.

Eller er jo Alien også en meget bra film, mens Alien 3 og Ressurection ikke var de store høydepunktene.

Og hva kan man si om AvP, den sugde digre elefant baller. Den filmen kunne ha vært en av tidenes absolutt kuleste. Men med en gang jeg leste at Paul W.S. Anderson fikk jobben med å lage den så forsvant alle forventninger. Og han bekreftet at det ble en dritt film i de første 5 minuttene. (Hvordan i helvete hørte ikke dama at helikopteret landet 10 meter over hode hennes på toppen av fjellet? :no: ). Så hadde de puttet digre muskelbunter inni Predator draktene, noe som fikk dem til å se smellfeite ut.

Håper de greier å overtale Ridley Scott til en ny film, han har lyst, så lenge manuset er bra nok. Og neste film både i Alien og AvP serien er på tidlig planleggings stadiet.

Lenke til kommentar
Håper de greier å overtale Ridley Scott til en ny film, han har lyst, så lenge manuset er bra nok.

5115101[/snapback]

Ja? Har ofte tenkt på akkurat det.. har han faktisk sagt han er lysten på det..?

(Syns alle filmene jag har sett av R Scott har vært bra - untatt Kingdom of Heaven)

Lenke til kommentar

Vel. Gladiator er veldig overfladisk. Det er faktisk en av favoritt-filmene mine, blant annet på grunn av virkelig godt skuespill, nydelig musikk, kul setting, bra regissering, kamera-operasjon, redigering, osv.

Det jeg mener er at den er utrolig misvisende. Det fantes nok aldri en romersk keiser som var "all good". Dessuten var roma mye mer korrupt, skittent, forsøplet, stinkende, stygt, osv.

Dessuten er det massevis av småting som er litt teite, feks det at Maximus liksom er "all good" mens Commodus er "all bad" (litt klassisk Hollywood).

Men igjen, det er en av favorittfilmene mine. :)

Skal man se en film om hvordan det virkelig gikk for seg i Roma etter at Augustus døde, må man se filmer som Caligula (hater den filmen! :p ).

Anyways, er nok enig i at de aller fleste filmene laget av Ridley Scott er mer enn gode. Har ikke sett Kingdom Of Heaven enda.

Lenke til kommentar

Syns Alien³ får en del ufortjent pepper. Jeg syns det er den beste i rekka faktisk. Den elleville jakt-sekvensen gjennom korridorene er noe av det beste jeg har sett på film. Intenst som faen. :)

Selv om Ressurection er den svakeste av filmene så er det på ingen måte en svak film. En ting jeg liker med Alien filmene er at alle 4 har sitt eget særpreg.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at den er utrolig misvisende. Det fantes nok aldri en romersk keiser som var "all good". Dessuten var roma mye mer korrupt, skittent, forsøplet, stinkende, stygt, osv.

Dessuten er det massevis av småting som er litt teite, feks det at Maximus liksom er "all good" mens Commodus er "all bad" (litt klassisk Hollywood).

Men igjen, det er en av favorittfilmene mine. :)

Skal man se en film om hvordan det virkelig gikk for seg i Roma etter at Augustus døde, må man se filmer som Caligula (hater den filmen! :p ).

5115716[/snapback]

Eh.. det var ikke Augustus, men Marcus Aurelius som døde i "Gladiator" det var mye senere. Sønnen het Commodus også, og de var faktisk langt på vei slik de ble beskrevet i filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Min liste går noe sånt som Alien, aliens og ressurection (har ikke sett alien3 enda, den ligger et eller annet sted i dvdbunka mi)

Men la merke til at mange avskyr AvP her.. Jeg synes at predatorene var barske jeg :( Alle kampscenene der predatorene var med synes jeg egentlig var temmelig festelige. Action var det i hvertfall. Handlinga derimot var litt... eh... fraværende/kort? Men den virkelige nedturen var da jeg oppdaget hvor fort preatorene døde, de dør jo faenmeg mot enkelt-aliens. Punkt to av nedtursdelen var hvordan alienene så ut, de var jo bittesmå og så patetiske ut. Når begynte alienene å vese og være bittesmå? Jeg likte utseendet deres i aliens mye, mye bedre. Der er de jo temmelig svære og dessuten mye mer menneskelignende.. Dette kan igjen ha noe med at du egentlig aldri får sett så kjempenærme på aliensa i de andre filmene, men alikevel!

Konklusjon: Nah ikke en god film, men strålende underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...