Gå til innhold

Rangering av Alien-filmene

Delvis

Anbefalte innlegg

Den første er utvilsomt genistreken, men i ettertid synes jeg Aliens sitter best, og er den som frister mest å se på nytt

Min Rangering:

-Aliens

-Alien

-Alien Vs Predator

-Alien Resurrection

-Alien III

(Ganske dødt løp mellom de to siste..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Alien er best. Etter den kommer Alien 3, Aliens og Alien Ressurection. Alle fire er jo veldig gode filmer, men jeg synes originalen er den beste. Det var den som på sin tid var mest revolusjonerende (special effects var jo veldig gode til å være fra da, historien var skruppelløs, godt skuespill, god stemning, osv osv).

2'ern synes jeg nesten blir litt for mye tankeløs action, og det er så mange elendige one-liners der at det er _nesten_ til å håne.

3'ern er, som mange sier (merkelig nok), veldig undervurdert. Det er en bra film.

Det eneste problemet jeg synes denne filmen har er at den blir for langdryg. Den er egentlig ikke så lang, men når det er så utrolig mange kjedelige scener i filmen, føles det ut som om at den varer i mange dager.

4'ern er også en bra film, men jeg synes nå ikke den kan måle seg med 1'ern (noe jeg føler at den prøver på - Å slå 1'ern).

Lenke til kommentar

Jeg kan ta det grovt sett (OBS! SPOILERS!):

-I 1'ern handler det om en gruppe forskere som er ute i rommet for å gjøre et eller annet (husker ikke hva - er lenge siden jeg så den).

De kommer etter hvert til en planet, hvor de finner et fremmed skip. I dette skipet er det massevis av Alien-egg. En av folka blir angrepet av en skapning fra disse eggene (I think we all know THAT scene! ;) ) og får en alien "plantet" i seg.

Etter hvert kommer denne ut - masse skriking og dreping - og det slutter med at Ripley er den eneste igjen (sammen med katta).

-2'ern foregår 57 år frem i tid (hun har vært frosset ned i 57 år, ikke blitt gamlere), hvor Ripley drar tilbake til denne planeten. Denne gangen drar hun med en gruppe marines. Denne gangen er det selvfølgelig også en trilliard aliens for å veie opp mot marines'ene, og det blir masse skyting og dreping her også.

Det ender med at Ripley, Newt og en av marines'ene(Michael Biehn) overlever.

-I 3'ern foregår alt i et slags fengsel. Den er ganske lik 1'ern, da det kun er èn Alien, og da det ikke er noen marines. Her må Ripley og fangene banke opp Alien'en. Det ender med at Ripley velger å falle til sin død i det en stygg liten rakker er på vei ut brystet hennes.

-4'ern er litt lik Aliens. Denne gangen er det mange Aliens og Mercs til å slosse mot dem. Ripley blir forresten klonet i denne filmen, fra et hår (eller noe sånn). Hun har her umenneskelige krefter (utrolig lenge siden jeg har sett denne, husker egentlig nesten ingen ting).

Sånn. Ble du litt klarere i hodet da? :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

1. Aliens

2. Alien

3. Alien3

Om bare det ikke fantes flere Alien filmer :( . Hadde vært mulig og spart seg for Alien3, men det er en brukbar film, som ikke ødlegger for de andre 2 filmene:).

4. Alien: Resurrection:thumbdown:

-I Resurrection blir Weyland\yutani Corp solgt til Wall Mart, noe som blir veldig dumt da Weyland\yutani corp er et av hovedpoengene i Alien filmene.

-Skipets datamaskin heter Father istede for M.O.T.H.E.R(kommer ikke på hva forkortelsen står for:p).

-Dronningen føder en kjøttklump som prøver å drepe alle på slutten av filmen.

:dontgetit:

Noen små-ting(av mange fler) som irriterer meg med Alien: Resurrection:p.

Endret av sadogoat
Lenke til kommentar

Syntes faktisk Resurrection er litt morsom(på en rar måte), er ikke alien kvalitet, men er liksom litt morsom å se på. Kanskje jeg liker den forbi jeg liker b-filmer/sci-fi :p

Listen går i kronologisk rekkefølge.

AvP er 1 time for kort og mangler blod og gørr. Håper på en seriøs predator 3 film, som IKKE Anderson skal lage.

Lenke til kommentar
Alien og Aliens.

resten er ikke noe serlig, men man må liksom se Alien 3 da det er en trilogi, og Resurrection og avp syns jeg ikke er alien nok til at de kan tas med i serien

5105912[/snapback]

x2

Alien 3 ødela alt med at du får se alienen hele tiden, blir ikke skummelt da. Men Aliens får det til

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen nå til dags som synes Alien-filmene er skumle? Jeg kan skjønne at de sikkert var skrekkelige da de kom, men blir folk redd/skremt av dem nå til dags? :hmm:

5113630[/snapback]

jeg ble ikke skremt, men så har jeg verdens største testikler, så det er kanskje ikke så rart. Og hår på brøstet har jeg også.

-

Alien er den beste, Aliens var nedtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...