Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

98 og trådløst

Anbefalte innlegg

Skulle få gamle dataen på det trådløse nettet og har kjøpt d-link-et-eller-annet-trådløst-nettverk-usb-stick, jeg har installert programvaren og driverene, men det vil ikke gå. Er det i det hele tatt støtte for trådløst nettverk på windows 98? Vet ikke hvor jeg skal lete etter problemene. Trenger hjelp.

Endret av Migozi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skift emnetittel (det gir ikkje fra seg mer informasjon enn at eg vet det omhandler Trådløst nettverk)

2. Har du trådløs sender?

Og, ja det er støtte for trådløst i Win 98 (eg har brukt en Belkin USB stick til min mor sin PC, og det fungerte.)

Vegard :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Instaler drivere\programmvare FØR du kobler til USB dingsen.

Har en maskin som kjører win98SE (Jensen USB dings 802.11b) , den klarer ikke å koble seg opp mot min Linksys WRT54G router (802.11b\g), men kobler jeg til min gamle "gode" D-link 514 (802.11b) fungerer den fint.

Har ingen god forklaring hvorfor.

Win 98 har jeg aldri forstått meg på.

Lenke til kommentar
Har en maskin som kjører win98SE (Jensen USB dings 802.11b) , den klarer ikke å koble seg opp mot min Linksys WRT54G router (802.11b\g), men kobler jeg til min gamle "gode" D-link 514 (802.11b) fungerer den fint.

Har ingen god forklaring hvorfor.

Win 98 har jeg aldri forstått meg på.

5107042[/snapback]

Veldig mange wlan-drivere for win98 støtter bare WEP-kryptering, kanskje det var problemet?

Lenke til kommentar
Windows 98 har faktisk ikke støtte for trådløst nettverk, så det må installeres ekstra programvare for å få dette til å funke. Har aldri prøvd det selv, though... :ermm:

5106492[/snapback]

Skjønte ikke poenget med det innlegget. Windows trenger IKKE støtte for trådløse nettverk så lenge det finnes driver for det. Og med driveren kommer programvare. Bare "fine" windows XP som har så "fin" innebygget støtte for trådløse nettverk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...