Gå til innhold

Mist vs. silenX

Klekkus

Anbefalte innlegg

Her er to vifter

P1010128Custom.jpg

Mist til venstre og silenX til høyre ;)

Er det værd å betale 250 kr for en mist vifte når du får en mist vifte til 100 kr?

Det er snak om 120mm vifter emd blå leds. det var en litten bundle på silentX vifta da men det skulle nesten bare mangle siden den er så dyr da :ermm: (men jeg fikk den gratis da, jeg ble sponssa :w00t: , fikk også mist vifta gratis fordi den gamle 92mm vifta mi streika og da fikk jeg ny :yes: )

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er to vifter

P1010128Custom.jpg

Er det værd å betale 250 kr for en mist vifte når du får en mist vifte til 100 kr?

Det er snak om 120mm vifter emd blå leds. det var en litten bundle på silentX vifta da men det skulle nesten bare mangle siden den er så dyr da

5105366[/snapback]

Har begge og nei!

Lenke til kommentar
må si at jeg er stor silenX fan.... så at det var kommet nye vifter hos vendur. sikkert ei forbedring :yes: så da er de enda bedre. men er jo dyre

5107583[/snapback]

Jeg liker også silenX men jeg syns det er for dyrt. Mist viftene gir jo mer valuta for pengene ;)

Lenke til kommentar
Her er to vifter

P1010128Custom.jpg

Det er snak om 120mm vifter emd blå leds. det var en litten bundle på silentX vifta da men det skulle nesten bare mangle siden den er så dyr da

5105366[/snapback]

Pirke pirke...

Ontopic: Syns egentlig at SilenX er bare oppskrytt. Leste at SilenX brukte samme motoren som papst sine vifter, bare at de var justert ned.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at SilenX er generelt bedre enn de fleste andre vifter (som jeg har prøvd iallfall, ikke at det er få).

Grunnen til at jeg liker SilenX foran Mist og andre vifter, er at SilenX er ørlite stillere, og avgir (hos meg iallfall) mindre vibrasjoner.

Lenke til kommentar
Ontopic: Syns egentlig at SilenX er bare oppskrytt. Leste at SilenX brukte samme motoren som papst sine vifter, bare at de var justert ned.

5107990[/snapback]

Det er mulig motoren på forrige Silenx serie var lik den papst bruker, men det er tross alt vifteblad-utforminga som har mest å seie på luftflyten, ikkje motoren..... nye PRO serien til SilenX bruker og enda mindre motor som er spesialdesignet for Silenx.. dette gjer at dei har fått til større vifeblader og konisk motor med mindre dødpunkt. Motoren er halvkuleformet og bladene går eit godt stykke innover motoren på toppen.:)

fan_pro_54_front.jpg

-bedre bilder her-

Endret av crusade
Lenke til kommentar

5107990[/snapback]

Det er mulig motoren på forrige Silenx serie var lik den papst bruker, men det er tross alt vifteblad-utforminga som har mest å seie på luftflyten, ikkje motoren..... nye PRO serien til SilenX bruker og enda mindre motor som er spesialdesignet for Silenx.. dette gjer at dei har fått til større vifeblader og konisk motor med mindre dødpunkt. Motoren er halvkuleformet og bladene går eit godt stykke innover motoren på toppen.:)

fan_pro_54_front.jpg

-bedre bilder her-

5108780[/snapback]

Papst sin motor er utformet på helt forskjellig måte under panseret

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
...

Papst sin motor er utformet på helt forskjellig måte under panseret

5120673[/snapback]

MCPC.no kjem og no snart med ein viftetest. Etter det eg kjenner til ramler Mist heilt gjennom pga. at dei ikkje klarer å starte opp på lav spenning som dei andre viftene som testes..

Lenke til kommentar

Silent X er jo alt for dyrt. har selv en mist vifte(12cm med blå leds) og er kjempe fornøyd med den, eneste minus er at det ikke fulgte med skruer..

har også en Papst som jeg er kjempe fronøyd med den og. men den ser jo litt kjedelig ut, med den svarte triste fargen... der er også minuset at det ikke følger med skruer..

Lenke til kommentar

ser litt anderledes på det jeg.... det er dyrt ja, men hva med de som bruker mange tusen på vannkjøling.....? da synest jeg det er greit og bruke 1000 kr på skikkelig luft kjøling, er jo egentlig hær myten om at vannkjøling er så fantastisk mye bedre enn luft, når det gjalder støydemping, kjøling også for den saks skyld :yes:

Lenke til kommentar

Nå pleier det jo å være slik at vannkjøling kjøler mer stabilt da. Gjerne ikke så mye forskjell i Load og Idle mode med vannkjøling kontra luftkjøling. Er jo ikke om å gjøre å få en lavest mulig temp, ellers hadde da de fleste sittet på tørris dagen lang. I mine øyne er en stabil lav temp det viktige. Og vann gir deg akkurat dette i mye høyere grad enn luft. Må vel også legge til at de som bruker mange tusen gjerne da har enda bedre temps på kjerner som de skal kjøle, akkurat fordi blokkene er vel det første man oppgraderer..

Jeg kan vel si at luftkjøling er vel noe av det jeg har brukt mest penger på.. ;) Vankjøling neste steg, om jeg får råd :p

Lenke til kommentar
Jeg har to 80mm SilenX vifter i kabinette mitt nå, er svært fornøyd med kjøpet. Kan være enig at de er litt i det dyreste laget ja, men de kjøler godt og LED`lysene er bra

5301874[/snapback]

Ja, viftene er bra ja. Men utsende har vel ikke så aøt for mye å si da? :hmm:

Den 120mm silenX som jeg har med leds lagde et helsikens leven da jeg fyrte den opp, har den foresten på PCU, stilte den ned littegranne. Viftene ble veldig stille, men må bare få tak i nye hardisker snart da? :hrm:

Det som er bra med silenX er at de liksom flytter mer luft pr. rpm/dB. Så det er ikke noen å klage over da :D

(Hvorfor falt denne tråden ut av mine innlegg, det var jo jeg som starta den :( )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...