SteveVice Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Dette er selvmord hvis det er sant. Sony har tenkt å kjøre samme strategi som fra PS2, hvor hver enkelt utvikler må stå for å serverene og unngå et sentralt nettverk. Dette betyr, du må registrere deg for hvert eneste spill du vil spille online hos hver enkelt utgiver. Nå må Sony snart komme og svare med noe hvis de i det hele tatt skal holde seg med i kampen. Det hjelper lite med bare de tallene de ga oss på E3. http://www.joystiq.com/entry/1234000813066433/ http://gamesfirst.com/?id=946 Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sony har vært altfor stille på det området. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Tja, skjønner de godt. Online er fortsatt kun for spesielt intresserte. Og Playstation er jo mer massenes konsoll, tror ikke det vil ha særlig stor betydning for folk flest. Forståelig at de ikke vil bruke haugevis av penger på dette. Online spilling er ikke særlig lukrativt for selskapene enda. MS taper nok ikke få millioner på XBox Live. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 det er faktisk der de tjener penger. tenk på måneds avgiftene. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Tja, skjønner de godt. Online er fortsatt kun for spesielt intresserte. Og Playstation er jo mer massenes konsoll, tror ikke det vil ha særlig stor betydning for folk flest. Forståelig at de ikke vil bruke haugevis av penger på dette. Online spilling er ikke særlig lukrativt for selskapene enda. MS taper nok ikke få millioner på XBox Live. 5105727[/snapback] Online er fremtiden ...det har ikke Sony skjønt...desverre. Jeg tror mange, inkludert meg ble veldig skuffet over å høre at Sony kommer til å satse så lite på online spilling også i fremtiden. Jeg syns online-spilling burde være en selvfølge med den neste generasjonen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 forøvrig litt merkelig med det at de fronter alle tech specsa og babler ivei om at alle kommer til å ha hdtv om noen år osv men alle har da hatt internett i mange år og live er da et tegn på at det er pop. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 forøvrig litt merkelig med det at de fronter alle tech specsa og babler ivei om at alle kommer til å ha hdtv om noen år osv men alle har da hatt internett i mange år og live er da et tegn på at det er pop. 5105814[/snapback] Godt poeng. 1080p er standard men ikke internett? hehe Lenke til kommentar
arqe88 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 bare jeg får spille online så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Tja, skjønner de godt. Online er fortsatt kun for spesielt intresserte. Og Playstation er jo mer massenes konsoll, tror ikke det vil ha særlig stor betydning for folk flest. Forståelig at de ikke vil bruke haugevis av penger på dette. Online spilling er ikke særlig lukrativt for selskapene enda. MS taper nok ikke få millioner på XBox Live. 5105727[/snapback] Online er fremtiden ...det har ikke Sony skjønt...desverre. Jeg tror mange, inkludert meg ble veldig skuffet over å høre at Sony kommer til å satse så lite på online spilling også i fremtiden. Jeg syns online-spilling burde være en selvfølge med den neste generasjonen. 5105809[/snapback] Nåja. For de mest entusiastiske er det kanskje det. For de resterende 90% har det ingenting å si, de kommer aldri til å ha interesse av å spille online uansett. Var ikke mange prosentene som brukte Xbox Live, rundt 8-9% i USA. Her i Europa var det langt lavere, sikkert ikke mer enn 1-2%. Og de fleste av disse var faktisk disse 2-3 måneders gratis tilbudene som folk fikk med i spillene. Hadde det vært bedre med Live lignende service? Selvsagt, men det har ikke store betydningen i det store og det hele. Leste også et sted at Socom på PS2 hadde i snitt flere spillere online til enhver tid enn alle XBox Live spillene til sammen hadde. Så det er ikke slik at ingen gidder å benytte seg av Sony`s heller labre online tjeneste. det er faktisk der de tjener penger. tenk på måneds avgiftene. Er ganske sikker på at MS ikke tjener mye penger på Live servicen, tror heller de taper en god del, men de må jo fortsette fordi dette er et av de områdene hvor de er bedre enn konkurrentene. Endret 4. november 2005 av Fedorov Lenke til kommentar
AnabOle Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 husk at PS3 ikke kommer før et godt stykke ute i neste år. kan hende Sony driver å bygge opp en skikkelig onlinetjeneste til PS3, men venter med å annonsere noe til det er ferdig utviklet. Cell prosessoren er jo delvis utviklet med tanke på nettverks-gaming. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Tja, skjønner de godt. Online er fortsatt kun for spesielt intresserte. Og Playstation er jo mer massenes konsoll, tror ikke det vil ha særlig stor betydning for folk flest. Forståelig at de ikke vil bruke haugevis av penger på dette. Online spilling er ikke særlig lukrativt for selskapene enda. MS taper nok ikke få millioner på XBox Live. 5105727[/snapback] Online er fremtiden ...det har ikke Sony skjønt...desverre. Jeg tror mange, inkludert meg ble veldig skuffet over å høre at Sony kommer til å satse så lite på online spilling også i fremtiden. Jeg syns online-spilling burde være en selvfølge med den neste generasjonen. 5105809[/snapback] Nåja. For de mest entusiastiske er det kanskje det. For de resterende 90% har det ingenting å si, de kommer aldri til å ha interesse av å spille online uansett. Var ikke mange prosentene som brukte Xbox Live, rundt 8-9% i USA. Her i Europa var det langt lavere, sikkert ikke mer enn 1-2%. Og de fleste av disse var faktisk disse 2-3 måneders gratis tilbudene som folk fikk med i spillene. Hadde det vært bedre med Live lignende service? Selvsagt, men det har ikke store betydningen i det store og det hele. Leste også et sted at Socom på PS2 hadde i snitt flere spillere online til enhver tid enn alle XBox Live spillene til sammen hadde. Så det er ikke slik at ingen gidder å benytte seg av Sony`s heller labre online tjeneste. det er faktisk der de tjener penger. tenk på måneds avgiftene. Er ganske sikker på at MS ikke tjener mye penger på Live servicen, tror heller de taper en god del, men de må jo fortsette fordi dette er et av de områdene hvor de er bedre enn konkurrentene. 5106057[/snapback] heh, er ganske så sikker på at jeg for noen dager siden på joystiq.com eller engadget.com leste at de taper mye penger på selve konsollene mens det var Live som tjente inn mest av xbox avdelingen. skal ikke si det for sikkert men. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Slik jeg ser det er online-spilling med på å øke verdien av spillene man kjøper , da det fort legger til uttallige timer med spilletid på et spill, i en måte som ikke er mulig med rein singleplayer. Jeg synes Xbox 360 sitt dashboard og Live-løsningen virker veldig gjennomtenkt, og jeg gleder meg til å leke med dette den 2. Desember. Sony har vel ikke gått ut med detaljer om hviliken vei de skal gå, egentlig - og jeg vil da håpe at de tar til fornuften og kommer med en global tjeneste som Microsoft og tilsynlatende også Nintendo vil gå. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Vel hvor ille kan det være........Når du har registrert deg hos EA så har du det meste. Endret 5. november 2005 av Bromlexl Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Slik jeg ser det er online-spilling med på å øke verdien av spillene man kjøper , da det fort legger til uttallige timer med spilletid på et spill, i en måte som ikke er mulig med rein singleplayer. Jeg synes Xbox 360 sitt dashboard og Live-løsningen virker veldig gjennomtenkt, og jeg gleder meg til å leke med dette den 2. Desember. Sony har vel ikke gått ut med detaljer om hviliken vei de skal gå, egentlig - og jeg vil da håpe at de tar til fornuften og kommer med en global tjeneste som Microsoft og tilsynlatende også Nintendo vil gå. 5107396[/snapback] Vel gamesfirst, skriver at kilden er Official Playstation Magazine Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Vel hvor ille kan det være........Når du har registrert deg hos EA så har du det meste. 5107667[/snapback] Hvis en bare liker sportsspill så. Det var ihvertfall en løsning som gjorde at Playstation tapte hele online-krigen forrige gang, og satser de på denne løsningen en gang til, VIL de tapte igjen. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Tror det er en stor tabbe av Sony dersom de velger å ikke lage et skikkelig sømløst online-system. Det er jo overhodet ikke noe nextgen over å ikke ha en bra nettløsning. Husk at det er en ny generasjon gamere nå; jeg ville for eksempel neppe hatt Xbox hvis den ikke hadde hatt Live. Kan ikke helt skjønne at Sony sitter stille og ser på at MS forsyner seg grovt av en helt 'ny' type konsollspillere - nemlig de som vil sitte i stua foran en diger TV men alikevel spille mot andre på nett. Denne tar Sony på kornet : Endret 5. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 FANTASTISK ! CTRL+ALT+DEL er så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå