Goscinny Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har funnet ut av det nå. DEt var rett og slett for kaldt i garasjen. Det stod ikke noen temperaturgrenser på boksen :/ Stod bare at boksen måtte holde ca. 20 grader, noe den også gjorde ... Goscinny Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er dette lakking for uten på kabinette eller inni? Har et forsalg til en lakk inni kabinett vi du vil at kabinettet skal GLOWE UP! Kjøp "Fluorescerende" spray lakk. Det er som UV lakk. Finnes i en del farger! Det blir kjempe tøft med lys og slikt i. GL Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det gjelder for all lakkereing. Joda, fluoriserende lakk fungerer, men har ikke sett effekten IRL. Men jeg har enda ikke klart å kommet over eller funnet blå fluoriserende lakk. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Trodde biltema hadde noen andre farger også? Kan leite litt ... Goscinny Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Tror det var sånn at biltema heller ikke hadde den fargen. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kikket litt i går. DE har fluoriserende tusj i mange farger, men ikke sprayboks, troor jeg ... Goscinny Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kikket litt i går. DE har fluoriserende tusj i mange farger, men ikke sprayboks, troor jeg ... Goscinny 7140453[/snapback] Bare meg eller er det du som er dårlig til å lete? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82929 Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det gjelder for all lakkereing. Joda, fluoriserende lakk fungerer, men har ikke sett effekten IRL. Men jeg har enda ikke klart å kommet over eller funnet blå fluoriserende lakk. 7133873[/snapback] Jeg har sett den lakken i et kabinett IRL. Det er "DRIT" kult. Han hadde kun blåe lys og lakken var gul. Det var skikkelig kult. Jeg skal lakke mitt kabinett med orange farge. Håper på bra resultat. Kan poste bilde når delene er i huset! Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Kikket litt i går. DE har fluoriserende tusj i mange farger, men ikke sprayboks, troor jeg ... Goscinny 7140453[/snapback] Bare meg eller er det du som er dårlig til å lete? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82929 7144875[/snapback] Var det der flouriserende lakk det da? hmm... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Det er ikke bare du som syns jeg er dårlig til å lete De hadde vist det. De ligger relativt langt nede på listen, genexxa. Goscinny Endret 25. oktober 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
genexxa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke bare du som tror jeg er dårlig til å lete De hadde vist det. De ligger relativt langt nede på listen, genexxa. Goscinny 7147427[/snapback] HAHA... Der så jeg det... Så bare på bilde og leste av på boksen jeg! LOL... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Rens Start med å fjerne alt av stickers, for så å vaske det som skal lakkes. Bruk en fille eller noe papir som ikke legger igjen nupper (iik) eller andre rester. Bruk Lynol eller isopropanol. Begge deler lukter stramt, husk igjen det når du velger hvor du skal gjøre dette. Bruk godt med rensemiddel, og skift fille ofte. Husk at filler/papir med disse stoffene kan selvantenne, så ikke la de ligge igjen etter deg, kast dem i søpla ute. 5105337[/snapback] De burde vel strengt tatt oppbevares i en søppelbøtte av metall, eventuelt en stålbøtte av noe slag? De selvantenner nok like fint ute i søpla som inne Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Teller Quick-lakk som skikkelig lakk? De har forresten fluoriserende refleksgul, refleksgrønn +en farge til som jeg glemte navnet på (kanskje blå?) Fant dem hos fargehandelen/monter. Jeg regner med at pussing i hovedsak gjelder metall/førlakkerte metallkabinetter. Noen som kan gi meg noen erfaringer med laptoplakkering? (hardplast m. farge i plasten) Endret 2. november 2006 av Kagee Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg kan ikke gi deg noe direkte erfaring av lakkering av en laptop, men jeg kan gi deg min erfaring på lakkering av plast Hvis jeg ikke tar helt feil så er det ABS plast jeg har lakket, det fungerer helt greit å bruke vanlig grunning Ressultatet blir helt ok, kan sikkert få postet noen bilder av den lakkeringen Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei! Jeg har ett kabinett jeg vurderer å lakkere, og lurer på om dette er alt jeg trenger: EDIT: I tillegg til noe å vaske med da Endret 5. november 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei! Jeg har ett kabinett jeg vurderer å lakkere, og lurer på om dette er alt jeg trenger: EDIT: I tillegg til noe å vaske med da 7223906[/snapback] Jeg tror egentlig ikke du trenger å kjøpe "meget" og "superfin"-sandpapir. Poenget med sandpapir er jo å "matte" flaten slik at lakken (primer) setter seg bedre. Det holdt med superfin på meg, da jeg moddet et kabinett. Endret 5. november 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeg tror egentlig ikke du trenger å kjøpe "meget" og "superfin"-sandpapir. Poenget med sandpapir er jo å "matte" flaten slik at lakken (primer) setter seg bedre. Det holdt med superfin på meg, da jeg moddet et kabinett. 7224043[/snapback] Oki! En annen ting jeg lurer litt på er hvordan "matt svart" lakk tar seg ut på kabinettet, og om jeg kansje bør velge denne framfor den jeg har lagt i handlelista mi nå.. EDIT: så dette er det jeg trenger å kjøpe da: (?) Endret 5. november 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kanskje litt for sent men Artctic Ice, og Black Pearl er lakket med sort matt lakk. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Jeg har prøvd biltemas oransje fluoriserende lakk på orntli`rengjort overflate og vil si meg strålende fornøyd med 4 30cm UV-lys i kabinettet... Ser ut som kabinettet er radioaktivt... Lakket bare på aluminium uten primer/pussing.. Jeg har en liten casemod gående og lurer på hvor jeg finner Blå UV-lakk. noen som vet? Biltema lagerfører bare rød,gul,oransje og grønn... Endret 3. april 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
Lolifier Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva koster det for å lakkere en bil i Norge som ca.? mellom 10-30 tusen for å lakke bilen i en farve. Mer om du skal ha spesielle farver eller striper/mønster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå