Athlon Power Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Jeg har lenge irritert meg over wbk38 jetflyet mitt. Så tenkte jeg her en dag at kanskje vannkøjøling var tingen. Jeg har følgende spørsmål: 1. Hva er best. Koolance eller Selvbygd fra 3dfx col microplex eller liknende. 2. Hvordan er det med vannet. Lekkr det er vannkjøling sikkert. Koblinger osv. 3. Trenger jeg noen vifter i det hele tatt. utenom PSU og skjermkort hovedkort. 4. Noen med erfaringer???? Som de vil dele? 5.Hvor mye koster et komplett sett med radiator og alle nødvendige koblinger. Blokk ledninger kobblinger tank og pumpe?? 6. Noen anbefalninger Dette var vel alt intill videre? PS: CS er råtøft!!!!!!!!!!!!!!1 BoboZ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 Litt ekstra og tilføye her da!!!!!!! Hvordan funker vannkjøling med en overklokket T-BIRD 1333@1533. Hva vil tempen være sånn ca. PS Overklokkingen er allerede gjort men det er bare litt bråkete. Hva er en peltier. Kan det kombineres med vannkjøling. Hvor mye ekstra koster det. Er det risikabelt. Hva krever det. Lenke til kommentar
pærs0n Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Quote: On 2001-11-30 19:08, Athlon Power skrev:Litt ekstra og tilføye her da!!!!!!!Hvordan funker vannkjøling med en overklokket T-BIRD 1333@1533. Hva vil tempen være sånn ca. PS Overklokkingen er allerede gjort men det er bare litt bråkete. Hva er en peltier. Kan det kombineres med vannkjøling. Hvor mye ekstra koster det. Er det risikabelt. Hva krever det. Som sagt, overklokking med vannkjøling er et tema for seg selv.. Onkelen min kjører som sagt en T-Bird 1,33 på 1,66 ghz eller no slikt med Koolance.. Peltier er en sak som blir jævlig kald på den ene siden og jævlig forbanna varm på den andre.. Den kjøler altså prossesor sånn passe jævli bra :smile: Det er rissikabelt ja.. veldig rissikablelt fordi hvis du monterern feil så blir det kondens på cpu og du svir hele faenskapen til himmels! men hvis du har peiling er det sikkert bra.. gadd ikke å kjøpe det.. Maila Kim å spurte om han anbefalte det og han svare det samme som jeg skriver her.. at det bare er anbefalt hvis du har peiling.. men det ska visst funke jævli bra.. han nevnte noe om at de fikk inn en kjøleblokk med påmontert 156W peltier fra Leufken snart.. det er sikkert heftig.. han fikk visst også inn billige vannkjølings "kit" fra leufken.. men jeg holder meg til Koolance ass... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 Det virker som om koolance er det beste akternativet for meg. Vet du hvor mye de tre 80mm viftene støyer??? BobboZ Lenke til kommentar
pærs0n Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 On 2001-11-30 19:32, Athlon Power skrev: Det virker som om koolance er det beste akternativet for meg. Vet du hvor mye de tre 80mm viftene støyer??? Ja, Koolance er et ypperlig valg. I silentmode spinner 80mm viftene ved 1500rpm.. Støynivået kan vel da sammenlignes med denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412NGL I normal mode er det 3000.. sammenlignbar med denna: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412NG Anbefaler deg silent mode.. det skal i alle fall jeg gjøre.. er visst bare 1-2c forskjell også :smile: GLEDER MEG TIL JEG FÅR DEN KASSA!!! :razz: [ Denne Melding var redigert av: pærs0n på 2001-11-30 20:05 ] Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Best å lage selv. :smile: Jeg skal lode meg en kobberkjøleblokk med fastloddede kobberrør som går ut bakveggen i kassa og ut til en anne kasse med radiator og pumpe. Har også planer om å bygge en trekasse som matcher høyttalerne mine. :smile: Jeg lagde meg en kobberdings tidligere. Ble riktig fin. Ga den bort til en kamerat når jeg mistet gløden. :sad: Det er ikke vanskelig å lage, du trenger bare en loddebolt med skikkelig kraftig spiss. Oljekjølere til bil er glimrende radiatorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå