Gå til innhold

Problemer med Chat program.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk meg Linux for drøyt 3-4mnd siden. Operativsystemet het "SuSE Linux Professional v9.2".

Det problemet jeg har nå, er at min Linux er for å si det sånn; Ganske "Asosial".

Det jeg vil fram til er aMSN eller noe lignende. Jeg er ikke sikker på om det finnes fler tråder, for jeg er helt ny her, og kjenner ikke forumet inn og ut, men det kommer etterhvert.

Det er kun det at jeg har problemer med å få innstalert aMSN. For jeg har rett og slett ikke peiling på Linux.

Har også hørt at GAIM skal være noe? I så fall.. Kan dere si meg hvordan jeg får innstalert det?

Har ikke noe å si om det er et annet program enn aMSN, så lenge det er en "MSN" verson, så jeg får brukt MSN kontoen min på samme måte som på Windows.

Fant "Chat" under Internet på startmenyen, men der fungerte ingenting. Der sto det bare at jeg skrev feil passord. Noe jeg ikke gjorde.

Takk for all hjelp. ;)

- Mvh, Chenky! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et program i SUSE som heter Yast, start det, og via dat kan du instalere det meste du trenger av programvge, f.eks. Gaim. Bruker ikke SUSE selv, så hvis du ikke får det til spør igjen, så kan sikkert noen Yast-eksperter svare!!

5105165[/snapback]

Det er greit. Skla prøve. ;)

Lenke til kommentar

Og du har selvfølgelig forsøkt å installere dette via YaST?

Åpne YaST(K Meny -> System -> YaST), og velg "endre installasjonskilde" eller "change installation source" om du bruker engelsk språk.

Velg deretter Legg til, og velg FTP, skriv inn packman.iu-bremen.de i serverboksen, og suse/9.2 i boksen under, og så "Ok" eller "Lagre", eller hva det heter.

Gjenta stegene med ftp.novell.hu som server og pub/mirrors/ftp.suse.com/suse/i386/9.2/ som katalog på serveren, gå så til "Installer/Fjern programvare" eller "Install/Remove software" i YaST og søk etter gaim, der skal du finne det.

aMSN finnes i rpm-form på amsn.sf.net, og rpms installeres med kommandoen rpm -ivh foo.rpm eller ved å klikke på den i konqueror og velge "INstaller via YaST".

Lenke til kommentar
Og du har selvfølgelig forsøkt å installere dette via YaST?

Åpne YaST(K Meny -> System -> YaST), og velg "endre installasjonskilde" eller "change installation source" om du bruker engelsk språk.

Velg deretter Legg til, og velg FTP, skriv inn packman.iu-bremen.de i serverboksen, og suse/9.2 i boksen under, og så "Ok" eller "Lagre", eller hva det heter.

Gjenta stegene med ftp.novell.hu som server og pub/mirrors/ftp.suse.com/suse/i386/9.2/ som katalog på serveren, gå så til "Installer/Fjern programvare" eller "Install/Remove software" i YaST og søk etter gaim, der skal du finne det.

aMSN finnes i rpm-form på amsn.sf.net, og rpms installeres med kommandoen rpm -ivh foo.rpm eller ved å klikke på den i konqueror og velge "INstaller via YaST".

5105191[/snapback]

Takker. Dette var en god forklaring. Som sagt ovenfor, har jeg ikke mye kunnskap med Linux. :)

EDIT: Jeg fikk det til. Tusen takk! :love:

Menne.. Mener jeg har sett deg et sted på mIRC før? Stemmer? Tror det var på #Win-XP.no?

Mvh, Chenky.

Endret av Chenky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...