SteveVice Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 High Def er stort.. Har en trailer på 400MB som er 1080p og varer i sånn 2 eller 3 minutter, og så har jeg en annen trailer på rundt 200MB som er 720p, den varer ca 2:50.. Med tanke på at alt må være i HD format så ser DVD styggt ut må jeg si 5107161[/snapback] Tenk deg om, det meste av cutscenes i spill (bortsett fra Final Fantasy og et par andre) er programmerte og brukerspillmotoren....de vil gå mer og mer bort i fra å lage pre-rendered sekvenser som dette (kanskje ikke akkurat Square da). Det eneste vi har sett fra Xbox360 har vert spill som i sine cutscenes benytter spillmotoren for å generere det vi ser. Det vil ikke være nødvendig med enorme filmsnutter som tar opp masse plass når det kan programmeres. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 spes ikke med UE3 feks som ser så nydelig ut Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ok, whatever. Foresten, hva driver David Brabben med for tiden? Dr.Peedee 5106867[/snapback] David Brabben startet opp ett nytt uavhengig spillfirma i England (Frontier Developments Ltd), de pumper ikke akkuratt ut mange spill, men de som de lager pleier å være bra (dette er et rim: trippel A), som Dog's Life, RollerCoaster Tycoon-serien, og Wallace & Grommit serien. (Hele lista her) De lager spill til PlayStation2, Xbox, GameCube, Windows PC, Microsoft Windows Mobile Pocket PC og Nokia telefoner. De holder på med det nye Wallace & Grommit spillet, og så holder de på med The Outsider som kommer til PS3 og XBox 360, finner ikke igjen intervjuet men han sa også at det neste Frontier, kanskje kom en gang i fremtiden. Så han står fremdeles på. Allerede tidlig i designfasen av Xbox 360 vurderte Microsoft om de skulle gå for HD-DVD eller BlueRay i steden for vanlig DVD. Utfordringene med de nye formatene var mange, deriblant følgende: - Begge formatene er ny og uprøvd teknologi, som ikke engang eksisterer på markedet. Skulle Microsoft gamble med å være forsøkskanin for disse formatene? Hva hvis det dukket opp tekniske feil/"barnesykdommer"? - Ingen av formatene vil være klare for markedet før helt i slutten av 2005. Hadde de gått for en av dem, måtte de også ha utsatt lanseringen til 2006, og dermed tape fordelen med å lansere først. - Teknologiene er splitter nye. Derfor koster det også mye mer å produsere maskiner med HD-DVD/BlueRay enheter. De ville altså eventuelt tape langt mer penger på hver konsoll de solgte. - Ettersom både HD-DVD og BlueRay er på et tidlig stadium i utviklingen, har de foreløpig langt lavere overføringshastigheter enn en vanlig 12x DVD spiller. En HD-DVD spiller har en teoretisk overføringshastighet på 4.5 MB/s, 2x BD-DVD har 9.0 MB/s og 12x DVD har 15.8 MB/s. Her er det snakk om nesten dobbel, og firedoblede hastighetsforskjeller til fordel for vanlig DVD. Den siste spikeren i kista var når de bestemte seg for å gjøre en undersøkelse hvor de spurte utviklerne hva de foretrakk; et tregt medium med enorm lagringskapasitet eller et raskt medium med mer begrenset kapasitet. Svaret de fikk tilbake var enstemmig: Gå for det raskeste mediumet! 5107097[/snapback] Vell, ny og uprøvd er litt drøyt, siden tross alt det er en stund siden gutta boys startet, og ting skjer fort i teknologi-verden, uansett så hvis de skal lansere xbox-360 som neste-generasjons-konsoll, så burde det vell være litt neste-generasjons teknologi i den; Uttdrag fra Blu-ray Disc Association sine sider (www.blu-ray.com): May 19, 2005 - TDK Develops 2X, 100GB Blu-ray Disc Prototype TDK has developed a prototype Blu-ray Disc that can store twice as much data, and record it at twice the speed as existing Blu-ray Discs. The disc, unveiled at a TDK exhibition in Tokyo this week, can record data at 72Mbps, double the 36Mbps transfer rate for current Blu-ray Discs. "TDK increased the write speed by using a more powerful laser and making some changes to the material of the disc's recording layer," said Nobuyuki Koike a spokesman for TDK. "The first generation of Blu-ray discs can already record data faster than it is transmitted in high-definition TV broadcasts, so the faster recording speed isn't needed there. But it will be advantageous when content is copied from a hard-disk drive to an optical disc for back-up or archiving," said Koike. Read more: TDK Hvis du klikker deg inn på TDK så ser du at de er oppe i 6x-skrive hastighet, da regner jeg med at de helt sikkert har minst samme lese-hastighet. Sony har ikke fortalt så mye om hastighetene på det som skal stå i PS3'n, men de har sagt at det skal være både blå og rød laser som leser vanlige DVD'er, dersom spillene skulle fortsette å komme på dvd, så leser den røde laseren raskere tror jeg. Hvis vi foreksempel ser på denne til Pioneer som ble vist frem på IFA Berlin 2005 messa i september: Pioneer had a prototype BD-ROM player (BDP-1000) and a BD/DVD writer (BDR-101) on display. The BD writer supports recording of BD-R/BD-RE at 2x speed (72Mbps), DVD±R at 8x speed and DVD±RW at 4x speed. The drive also reads BD-ROM discs at 2x speed and DVD-ROM discs at 12x speed. Jeg vil tro at den røde 6mm laseren som leser på HD-DVD spiller'en også leser raskere enn den blå 1mm laseren, slik som på den over. Så det argumentet med at brukerene måtte velge mellom hastighet og størrelse, synes jeg er tvilsomt. Men nå skal nå jeg ikke si for mye sikkert, siden ikke Sony har fortalt om hvilken hastighet som kommer i PS3'en, vi får bare håpe at de ikke svikter slik som MS. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvor har MS sviktet? Med at de gikk for vanlig DVD istedet for en av de andre formatene? Hvor mye dyrer hadde det ikke vært med en av de nye formatene? Spill ville sikkert blitt endel dyrere å trykke opp, HW ville blitt dyrere, og hva om de valgte det formatet av de to som ikke ble fremtidens standard? Men Sony prøver nok å snikinnføre sitt format som standard med å la PS3 støtte det. Men så kan det jo også virke som at PS3 blir svindyr, og det blir ett steg feil retning uansett hvilke DVD-formater den støtter... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvor har MS sviktet? Med at de gikk for vanlig DVD istedet for en av de andre formatene? Vell, jeg snakker om mitt eget synspunkt, du kan gjerne være uenig om du vil, men jeg synes at dersom Microsoft skulle støtte HD-DVD, så burde dem satse litt på det formatet de ønsker å støtte, istedetfor å bare hevde at konkurenten sin teknologi er brukerfiendtlig, fordi det tilater bedre kopibeskyttelse, dersom produsentene skulle ønske det. Kan godt hende at HD-Video ikke kommer til å slå ann på verken blue-ray eller HD-DVD, og at folk kommer bare til å laste ned filmer fra nettet i fremtiden, men jeg ønsker også ett bærbart medium, og da ville det vært fint å ha noe å spille det av på. Og jeg mener MS sviktet når de ikke tok i bruk nyeste teknologi tilgjengelig for denne muligheten. Hvor mye dyrer hadde det ikke vært med en av de nye formatene? Spill ville sikkert blitt endel dyrere å trykke opp, HW ville blitt dyrere, og hva om de valgte det formatet av de to som ikke ble fremtidens standard? Skal prøve å svare på spørsmålene, den nye teknologien er selvfølgelig ikke gratis, men optisk medium (blu-ray rom'en) i PS3 er estimert til å koste $100 på launch, og $30 etter tre år, mens DVD9-rom'em i XBox 360 er estimert til å koste $25 på launch, og $10 etter tre år, for kjøperen (ifølge nextgen.biz-analytikere). Personlig så mener jeg at 487,50 øre ekstra på launch (131 kr etter tre år) vil gå fint - fordelene tatt i betraktning. Slik det er nå, så vil jeg tro at MS kanskje kommer ut med ny konsoll etter 2 år igjen, evt. oppgradere 360'n med ekstra drive, og noe av hovedpoenget (for meg) med konsoller er at de skal ha lang levetid uten å måtte oppgradere hele tiden. Derfor ble jeg skuffet over at vi bare skulle få ny CPU, og GPU, da kan jeg like godt bruke penger på å oppgradere PC'n, noe jeg må gjøre nå ettersom ikke maskinen min klarte X3-spillet. Markedsprisene på spill og film, blir ikke mye påvirket av medium-trykkeprisene, de ble ikke noe særlig forandret uansett om de var på cartridge, disketter, cd, dvd eller vhs, selv om produksjonsprisene på trykkingen er ganske forskjellig. Tomme plater blir nok endel dyrere, enn dagens dvd'er og cd'er, men disse vil ramle slik som tidligere format har gjort, vil jeg tro. Men Sony prøver nok å snikinnføre sitt format som standard med å la PS3 støtte det. Men så kan det jo også virke som at PS3 blir svindyr, og det blir ett steg feil retning uansett hvilke DVD-formater den støtter... 5111625[/snapback] Sony ønsker sitt egetutviklede format som standard som enhver teknologi-utvikler gjør, men dem støtter OGSÅ vanlig dvd, det er hele poenget mitt. Mange folk fremstiller MS sitt valg som noe som gagner forbrukeren, noe jeg ikke synes det gjør. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 PS! Kom over dette: What will Blu-ray Disc products cost? As with any new technology the first generation of products will likely be quite expensive due to low production volumes. However, this shouldn't be a problem for long as there is a wide range of Blu-ray Disc products (players, recorders, drives, writers, media, etc) planned, which should help drive up production volumes and lower overall production costs. Once mass production of components for Blu-ray products begins the prices are expected to fall quickly. According to the Blu-ray Disc Association, the overall cost of manufacturing Blu-ray Disc media will in the end be no more expensive than producing a DVD. The reduced injection molding costs (one molding machine instead of two, no birefringence problems) offset the additional cost of applying the cover layer and low cost hard-coat, while the techniques used for applying the recording layer remain the same. As production volumes increase the production costs should fall and eventually be comparable to DVDs. Regner med at det er det samme på HD-DVD. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Med større lagringsmuligheter slipper man jo å komprimere texturene i like stor grad, og kan dermed få flere detaljer. Enkelt og greit! Ellers er det kanskje tid for å drepe myten om at du må ha HD-Ready tv for å få HD-signaler. ALLE plasma- og LCD-skjermer, og nyere billedrørstv'er, har component-inngang (den med en blå, rød og grønn phono-plug) som kan vise HD-signaler. Forskjellen på den og HDMI/DVI er at signalene ikke blir helt digitale og dermed ikke 100% støyfrie. Det er derimot ikke noe man vil se noe forskjell på i virkeligheten. Det som i all hovedsak bestemmer billedkvaliteten på de forskjellige skjermene er teknologien som ligger bak. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 ALLE plasma- og LCD-skjermer, og nyere billedrørstv'er, har component-inngang (den med en blå, rød og grønn phono-plug) som kan vise HD-signaler. Forskjellen på den og HDMI/DVI er at signalene ikke blir helt digitale og dermed ikke 100% støyfrie. Detter er IKKE korrekt. En tv med komponentinngang (rød, grønn og blå phonoinngang) er INGEN garanti på at den kan vise HD-signaler. Så må vi også definere hva det vil si å vise HD-signaler. En ting er å vise et High Definition skjermbilde. Noen helt annet er å skalere ned et HD-bilde til Standard TV-oppløsning. Og folkens, det finnes tv-er som har en slik inngang som overhodet ikke vet hva den skal gjøre hvis den får et HD-signal inn. Altså, den klarer ikke en gang å skalere ned HD-bildet til Standard tv-oppløsning. Skal være enig i at forskjellen mellom High Definition på komponent og DVI er minimal, men forskjellen på NEDSKALERT HD og ekte HD er særdeles merkbart. Til dere som har vanlig tv. Glem nå ikke at det selges Advanced RGB-scart til XBox 360. Og bare den kabelen vil gi et markant løft fra et elendig kompositt-signal (enkel gul phono-plugg). http://www.cdon.com/product.phtml?prod=530338 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå