Megnus Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har sett at når man skal skrive RAM hastigheten så må man doble hva den egentlig er. Er dette riktig? og så har jeg sett at det er noe som heter RAMDAC- hastighet. Hva er det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) RAMDAC= Random Access Memory Digital-to-Analog Converter Går på skjermkortets evne til å konvertere signaler fra digitalt til analog for output til skjerm. Du kan se bort i fra den doble regelen når det gjelder RAMDAC, ettersom det egentlig ikke er RAM...det er bare en betegnelse på hvor fort skjermkortet kan konvertere info fra RAM til analoge signaler... Edit: for en mye bedre forklaring av folk som faktisk vet hva de snakker om, gå hit: http://en.wikipedia.org/wiki/RAMDAC Endret 4. november 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er GDDR ram (samme som DDR ram). Det betyr at ramen kan sende dobbelt så mykje data per klokkesyklus. Derfor skal du gange det med 2. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Vet ikke om jeg forstår deg rett. Det står at jeg har 128mb ddr ram. Er det gddr ram? Kan du prøve å forklare mere? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ja, det er akkurat det samme, G'en står for at det er til skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå