neander Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har holdt pået par timer med å oppgradere prosessor på et Asus A7N8X Deluxe/Gold H.K. Oppgraderer fra Barton xp2500 til xp 3200 FSB 333. De første par gangene startet maskinen opp men jeg aner ikke hvilke verdier jeg skal endre i bios. CPU Exernal freguency står på default 100MHz og CPU Frequency Muliple settings på Auto skal jeg gjøre noen endringer der?? Så ville plutselig maskinen ikke boote idetheletatt og kommer med to pip? Eller så registrert jeg de første 3-4 gangene jeg startet opp at CPU temperaturen gikk opp i 80 og så nærmet seg 90! så kobla maskinen seg ut! Jeg har en Mist Frostbite C og det er mulig at den ikke klarer å kjøle CPUen tilstrekkelig?? Lurer på om det er derfor maskinen ikke ville starte nå. Har nå montert XP2500 tilbake og maskinen fungerer som normalt. Trenger råd fra noen som kan dette her! Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har holdt pået par timer med å oppgradere prosessor på et Asus A7N8X Deluxe/Gold H.K. Oppgraderer fra Barton xp2500 til xp 3200 FSB 333. De første par gangene startet maskinen opp men jeg aner ikke hvilke verdier jeg skal endre i bios. CPU Exernal freguency står på default 100MHz og CPU Frequency Muliple settings på Auto skal jeg gjøre noen endringer der?? Så ville plutselig maskinen ikke boote idetheletatt og kommer med to pip? Eller så registrert jeg de første 3-4 gangene jeg startet opp at CPU temperaturen gikk opp i 80 og så nærmet seg 90! så kobla maskinen seg ut! Jeg har en Mist Frostbite C og det er mulig at den ikke klarer å kjøle CPUen tilstrekkelig?? Lurer på om det er derfor maskinen ikke ville starte nå. Har nå montert XP2500 tilbake og maskinen fungerer som normalt. Trenger råd fra noen som kan dette her! 5104949[/snapback] den cpu'en er vel ødelagt... du må ha montert kjøleribba feil eller ikke bra nok? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har holdt pået par timer med å oppgradere prosessor på et Asus A7N8X Deluxe/Gold H.K. Oppgraderer fra Barton xp2500 til xp 3200 FSB 333. De første par gangene startet maskinen opp men jeg aner ikke hvilke verdier jeg skal endre i bios. CPU Exernal freguency står på default 100MHz og CPU Frequency Muliple settings på Auto skal jeg gjøre noen endringer der?? Så ville plutselig maskinen ikke boote idetheletatt og kommer med to pip? Eller så registrert jeg de første 3-4 gangene jeg startet opp at CPU temperaturen gikk opp i 80 og så nærmet seg 90! så kobla maskinen seg ut! Jeg har en Mist Frostbite C og det er mulig at den ikke klarer å kjøle CPUen tilstrekkelig?? Lurer på om det er derfor maskinen ikke ville starte nå. Har nå montert XP2500 tilbake og maskinen fungerer som normalt. Trenger råd fra noen som kan dette her! 5104949[/snapback] den cpu'en er vel ødelagt... du må ha montert kjøleribba feil eller ikke bra nok? 5142471[/snapback] Nå vet jeg ikke helt, men min XP3200+ har en fsb på 400 mhz, ikke 333 mhz... Trodde XP3200+ var 2.2 ghz barton med 512 l2 cache Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jepp, XP3200+ er barton med 200mhz fsb. XP2500+ har 166, men hovedkortet skal støtte 200mhz med en biosoppgradering. Du må sette fsb til 200mhz manuelt. Er nok feilmontering av kjøler som gjør at maskina ikke oppfører seg som normalt. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Jepp, XP3200+ er barton med 200mhz fsb. XP2500+ har 166, men hovedkortet skal støtte 200mhz med en biosoppgradering. Du må sette fsb til 200mhz manuelt. Er nok feilmontering av kjøler som gjør at maskina ikke oppfører seg som normalt. 5149586[/snapback] ahh.. 80 - 90 grader, da er det COP som slår inn CPU Overheating Protection. Du har montert kjøleren feil, helt garantert. Min xp3200+ (som jeg hadde før) lå på ca. 40 grader idle Endret 14. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 På mitt asus A7n8x-e Deluxe vet jeg at de ga ut en BIOS oppdatering som retter en feil ved at temperaturen på cpu vises helt feil. Kan ikke se at hovedkortet ditt har støtt på det samme problemet. Noen du kan vurdere å prøve er å gå til innkjøp av kondensfjerner på bensinstasjonen, q-tip og kjølepasta som f.eks Artiic Silver 5. Dette vil nok sikkert få ned temperaturen en del men i og med at din ligger på 90 grader er det nok noe som er alvorlig galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå