Pepsi Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 En DVD-r plate på 4,7 GB, hvor mange min/timer er den på?? På en DVD-RW plate kan man slette angitt spor etc..?? Takker for svar. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Det er ikke noen spesiell lengde på dem ettersom man kan bruke VBR (variable bit rate, i allefall dersom man lager innholdet på pc. På standalone dvd-r opptagere brukes det vel CBR (constant bit rate), nå er ikke jeg helt sikker på om det finnes flere innstillinger, men med maks bitrate så er det ikke plass til mer enn ca. én time når man bruker cbr (det er da rundt 9,5mbit/s, mens typisk så bruker kommersielle dvder 6-7mbit/s, men så er jo de som regel dual layer også) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 (endret) np Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Skal kjøpe meg en Phillips DVD-recorder, men er litt i tvil på om det er noe å satse på med tanke på lengde osv. på opptakene... Hva synes dere, skal jeg skippe VHS til fordel for DVD-R?? Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 10:31, HoVeSkOt skrev:Gi stakkaren et skikkelig svar på spørsmålet sitt dah!En kan ha opptil 4 timer film på en 4,7GB disk. Det er tull. DVD specs er vbr video fra 0 - 9,8mbit/s (ekskludert audio) Det er alt et spørsmål om kvalitet. Selv har jeg lagt en drøss av svcd-filer på en dvd-disc (en bråte musikkvideoer, alle ligger tett oppunder svcd-bitrate grensa på 2520kbp/s, authored hele greia som dvd), fikk da plass til 3t 45min, men dersom man vil så kan man jo bruke langt lavere bitrates og få plass til mye mer, eksempelvis vcd (mpeg-1) kvalitet type filer, da er man jo oppi det dobbelte med en gang. Men vil man ha kvalitet (dvd-kvalitet altså) så er det jo ikke noe særlig hensiktsmessig. Jeg vil si max 3 timer (da har man average bitrate på ca 3,2mbps) Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Har et dumt spørmsål til: På en DVD-R plate kan man ta opp et program...ta ut DVD'en for så å sette den i og ta opp igjen? Eller må man ta opp sammenhengende som på en CD-R plate..? Håper dere forstod spørsmålet og at dere kan gi meg et enkelt svar. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Har akkurat testet DVD-R/RW brenner fra pioneer på jobben nå, og er sann halveis fornøyd med brenneren(veldig treg når man skal brenner full DVD-plate) MEN noe som man må vere klar over : en 700mb cd plate er 700 mb, men en 4,7GB dvd plate er "bare" 4,4GB(~4 700 000 bytes, noe som var irritabelt da jeg skulle brenne ut 2 stk images som var på 4,6gb totalt :sad: ) Men det er jo morro med DVD-brenner da :smile: _________________ Prøv FreeBSD :wink: EDIT: glømte noen tastetrykk [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-26 13:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå