0lav Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Jeg lurte på om det var en måte å installere .sql filer som phpmyadmin gennerer i php? Alltså noe sånt: åpnesqlfil("db.sql"); eller $query = åpnesqlfil("db.sql"); mysql_query($query) Finnes det en slik funksjon eller en lignende en? Takk! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) mysqli_multi_query()? Forutsetter riktig nok at man har mysqli-funksjonene tilgjengelig og samtidig at man har en mysql-versjon f.o.m 4.1 og oppover. Endret 4. november 2005 av Ernie Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du kan bruke file_get_contents(): <?php $sql = file_get_contents('db.sql'); mysql_query($sql) ?> Lenke til kommentar
0lav Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 takk! Men jeg får det ikke helt til å funke, det ser ut som om php/mysql ikke leser filene på samme måte som phpmyadmin gjør. Jeg får hvertfall feks denne mysql_erroren: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '; CREATE TABLE IF NOT EXISTS `kattegorier` ( `navn` varchar(255) NOT NULL defa' at line 19 Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Kan du poste db.sql? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Har lagt det ved nå.. Kan det være noe med at jeg må velge hvilken type jeg vil hente ut i phpmyadmin? Gidder ikke å rette opp sql fila for hver gang jeg gjør dette og det er jo flere typer elns man kan velge mellom i phpmyadmin når man exporterer men har ikek funnet ut hvilken som er rett å bruke enda...:/ db.txt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 INSERT INTO `kattegorier` VALUES ('Mobil', 2); Har du katt? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Aha, nå forstår jeg. Tror du må prøve på en kominasjon av for eksempel preg_replace() og mysqli_multi_query() som Ernie foreslo. Du må altså få sortert ut SQL-spørringene i db.sql med preg_replace() også kjøre spørringene med mysqli_multi_query(). Finnes sikkert tusen muligheter Endret 4. november 2005 av simenss Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) INSERT INTO `kattegorier` VALUES ('Mobil', 2); 5105966[/snapback] Hvordan skal det hjelpe? Har du katt? 5105966[/snapback] EDIT: kattegorier Endret 4. november 2005 av simenss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå