Gå til innhold

NTLDR MISSING hjelp

eclipsen

Anbefalte innlegg

jess jess, sat her for et par dager siden å sku instalere AOE 3, pcn klikka så jeg restarta den, rett før boot screen så kom NTLDR mangler trykk ctrl alt delete for og starte på nytt. ja jeg har prøvd alt i bios, boot med cd går ikke, ikke formatere diskene på en annen pc, ikke reinstalere windows igjennom annen pc, prøvd å resette HK, prøvd det meste, men alikevell kommer NTLDR mangler. jeg er ganske lei nå, for HDene funker på brodern sin pc, å ikke min. jeg ønsker svar snarest, å er takknemlig for alle tips. håper jeg får vite noe nyttig, ja jeg har sett alle forum trådene om NTLDR missing, å ingenting av de sidene så var URL inne der hjalp ikke. :(:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
start med xp installcd og boot fra denne. velg recovery console (dos). en eller annen plass skal noe hete fixboot.exe. kjør denne og voila. du er oppe.

5105055[/snapback]

Men så gjør nå som gromit sier.. Det er dette du skal gjøre..

I oppstarten på installeringscd'en får du valget om å bruke advansert gjenoppretningskonsollen.. Velg denne.. og skriv inn:

fixboot

fixmbr

..done..

Lenke til kommentar

...jeg hadde det samme problemet.. jeg la inn windows på nytt, men kanskje du kan reparere windows.?

Det den sier er at sytemet mangler en fil som heter nt loader. Enten har den blitt skadet eller så har den blit slettet på en eller annen måte...

TROR DET STEMMER DET JEG HAR SAGT DEN HETER?

Endret av jordnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...