MacBain Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har nettop kjøpt meg følgende pc: -Asus A8N SLI Premium -AMD 64 X2 4400+ -XFX 7800 GTX -2GB OSZ Dual Channel Platinum Edt. -Mist 480w PSU Maskinen er stabil ved vanlig bruk, men når jeg spiller fryser maskinen og restarter seg etter ca 5 min. Dette skjer med alle spill! Spillene flyter bra og det er ingen hakking eller treghet før den plutselig krasjer. Får heller ingen feilmelding opp, den bare stanser og restarter. Noen som har tips til hva dette kan skyldes? Er skjermkortet defekt? Har ikke lyst til å sende tilbake alt til komplett for at de skal teste det ennå(utsetter det til jeg har prøvd alt selv). Har alt av siste bios, drivere osv. Har også installert både AMD og microsoft patcher for dual core prossesorer uten at det hjalp. Har også koblet fra det alt unødvendig som alle ekstra harddisker osv. for å begrense belastningen på PSU'en, det hjalp heller ikke. Har også prøvd å sette affinity til en cpu, slik at spillene ikke benytter seg av dual core. Noen som har flere løsningsforslag? Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 tja Jeg ville prøvd å fjerne ene minnebrikken ,eventuelt flytte på de, desom maskinen din er overklokket ,sett tilbake til standar verdier , gå inn i bios og sett minne til cl:3 og syklus 2 sørg også for att maskinen har tilstrekkelig kjøling ,med ett slikt kort blir det nok svært mye varme i kabinettet ,ta av side dekselet og prøv med en liten vifte som kjøler mot cpu/skjermkort og se om dette hjelper. det er det jeg ville begynt å prøve med Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Kjørte en mem86 test og den ga mange feil, så det er nok her problemt ligger. Når jeg tester med en brikke går det greit, men setter jeg begge inn (både i dual mode og vanlig) så gir det feil i mem86. Betyr det at brikkene er defekte, eller er det hovedkortet som ikke takler to brikker? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har du prøvd andre innstillinger på minnet? Kan være at hovedkortet sliter med å detektere innstillingene som brikkene talker? Prøv å sett alt til laveste hastighet på minneinnstillinger og kjør memtest på nytt. -KJ Lenke til kommentar
kasol Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sitter brikkene i riktig slot ? De skal ikke stå ved siden av hverandre. jeg har samme oppsett : minne, PSU, 2xXFX i SLI og samme HK uten problemer Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Brikkene sitter i riktig slot, har nå prøvd med 4x256mb PC3200 Corsair minne og det ga ingen feil. Lenke til kommentar
FG-S Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 før hadde eg et asus a8n kort... eg hadde 2 minne brikkar.. og eg satt i feil port.. men eg fekkikje starta opp shiten Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har samme hovedkort som deg, jeg bruker slottene lengst borte fra CPU, dette er feil iforhold til manualen. Men jeg har ikke noe valg siden CPU vifta "dekker" de 2 slottene som er nærmest. Men dette funker helt greit. 2x 1024mb corsair brikker.. Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har samme oppsett med 2 x 1024 MB ram fra OSZ, Asus premium... satt jeg de to minne brikkene etter manualen til hovedkortet startet ikke maskina i det hele tatt. Nå står de i slot 2 og 3 fra CPU. Fungerer fint nå i alle spill. Har et 7800GTX. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Men siden den feiler mem86 testen så betyr det vel at minnet er defekt? Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du skrev at det virket med bruk av ett minne ,dersom du bytter ut dette minne med ditt andre minne ,hva skjer da? Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Leverte minnet til Digital Impuls for testing. De skal sjekke det på mandag. Kjører nå stabilt med de gamle corsair brikkene. En annen ting jeg merket med osz brikkene var at de ble så varme at jeg ikke kunne ta på dem(volten er stilt riktig), slik er det ikke med corsair brikkene. Kjøpte forøverig ny psu, en Hiper 580W. Så har jeg i hvertfall eliminert at det er mangel på watt. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Leverte minnet til Digital Impuls for testing. De skal sjekke det på mandag.Kjører nå stabilt med de gamle corsair brikkene. En annen ting jeg merket med osz brikkene var at de ble så varme at jeg ikke kunne ta på dem(volten er stilt riktig), slik er det ikke med corsair brikkene. Kjøpte forøverig ny psu, en Hiper 580W. Så har jeg i hvertfall eliminert at det er mangel på watt. 5107951[/snapback] høres ut som minnet som er problemet her, det ville jeg satsa på... Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg har nå ett 7800gtx kort ,litt merkelig er det når jeg skal spille FEAR får jeg ikke valgt oppløsning 120x960 ,dette fikk jeg valgt med mitt forige kort ati x850xt Noen som vet hvorfor det ikke kan velges med nvidia kortet? Bruker driver 81.85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå