Frostax Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 jeg bruker pc'n mye til film, og har derfor pleid å sende bilde til tv'n når jeg ser på film. Jeg bruker den midterste utgangen på skjermkortet (den lille runde) kommer ikke på hva den heter akkurat nå, men bilde på tv'n blir svart hvitt... det gjelder alt som blir vist der, og ikke bare filmer.. alt annet fungerer som det skal. tv'n har vært brukt til dette før med andre pc'er, og er ikke særlig gammel så tviler på at det er problemet. har prøvd begge scart inngangene.. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 bruk composite kabel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 De mest vanlige årsakene til at fargene mangler: - Skjermkort ikke satt til PAL (B/G). - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å motta s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
NifS Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 " Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å motta s-videosignal på scartinngangen." hvordan gjør man dette? jeg har prøvd _ALT_ annet untatt å bruke kompositt klabel, men hvordan kan jeg gjøre dette når det ikke er kompositt utgang på skjermkortet? jeg hadde ati radeon 9800 før, og da hadde jeg ikke dette problemet, bare plugg and watch nå har jeg nvidia geforce 6600 og får bare svarthvitt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) " Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å motta s-videosignal på scartinngangen." hvordan gjør man dette? Det kommer an på hva slags TV du har... jeg har prøvd _ALT_ annet untatt å bruke kompositt klabel, men hvordan kan jeg gjøre dette når det ikke er kompositt utgang på skjermkortet? Med en adapter f. eks. fra Biltema. Adapter følger også med noen kort og da må du stille TV-ut til å sende kompositt (sammensatt video) isteden for s-video. Har du prøvd å bruke kompositt-signal med den kabelen du har? Hvis det funka med ATI-kort på samme TV, så skal det også funke med andre kort. Noen har vært plaget med driverproblemer, har du prøvd en eldre eller nyere driver? Endret 4. november 2005 av Mr D Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 har vært på 5 forskjellig butikker å prøvd å få tak i overgang, men er ingen som har... det beste jeg fikk tak i var en liten scart boks som også klarte å omforme signala. så jeg har standard kabelen ut fra kortet, inn i scart boksen og til tv'n med den phono lignende video kabelen.. har ikke fått med meg om det er composite eller s-video.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 ... phono lignende video kabelen.. har ikke fått med meg om det er composite eller s-video..Phonokabel kan ikke overføre s-video.... Har du valgt å bruke kompositt i skjermdriverne? Du er sikker på at det er stilt til PAL? Lenke til kommentar
NifS Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 jau, har prøvd å sette over til kompositt, da får jeg ikke fargeskjerm i det hele tatt, har oxo prøvd begge scart utgangene har bare prøvd de nest nyeste nvidia driverne "7.777" et eller annet og de aller nyeste "81.00" et eller annet Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Gå hitt Fiks Scart osv Har hatt det samme, men etter at jeg gjorde dette fungerte alt HELT supert Fikk jeg brukt litt av skolekunskapene mine Lykke til Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Gå hitt Fiks Scart osv Har hatt det samme, men etter at jeg gjorde dette fungerte alt HELT supert Fikk jeg brukt litt av skolekunskapene mine Lykke til 5106527[/snapback] Hva er vitsen med det når man med noen museklikk i skjerminnstillingene kan velge å få komposittsignal ut på s-videoutgangen... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hadde prøvd alt det greiene der når jeg hadde det samme problemet.. ingen ting fungerte.. Så fulgte jeg den guiden der ogsåda funket alt helt perfekt.. Kommer bare med forslag da.. Siden det fungerte perfekt for meg, så kanskje det vil det for han også.. Forumet er ikke her for å rakke ned på folk som kommer med forslag. Det er bare opp til personen som startet tråden som kan velge hvilken metode han vil benytte for å få det til å fungere. Det er bedre å få mange forslag, enn å ikke få noe...! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hadde prøvd alt det greiene der når jeg hadde det samme problemet.. ingen ting fungerte.. Så fulgte jeg den guiden der ogsåda funket alt helt perfekt.. Enten har du ikke prøvd alt, eller så var den noe feil med kabler / koblinger. Du får samme resultat med Biltemas s-videoadapter eller Sandbergs colorfix. Og hvis man har nVidia-kort er det enkleste som sagt å kjøre kompositt på s-videoutgangen Forumet er ikke her for å rakke ned på folk som kommer med forslag.Jeg mener ikke å rakke ned på folk, men jeg mener at løsningen med å modde scarten er en dårlig løsning. Det går som oftest bra, men er man uheldig så kan man skade / ødelegge scartinngangen på TV. Og hvis man vil koble slik så skal man ikke bare koble sammen de 2 pinnene, men koble tilsvarende denne tegningen: Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Ok folkens. glad for responsen, men for mitt tilfelle sporer det kanskje i litt feil retning. Tror jeg kan utelukke at det er noe på tv som er stilt feil, eller at det er feil med kabler. dette er pga at i oppstart er det farger... men når skrivebordet kommer er det svart/hvitt.. fant ei lang liste på instillingene til skjermkortet der man kan stille på forskjellige pal moduser.. prøvd absolutt alt... ingen forskjell på noen måte i det hele tatt.. btw: mente ikke at jeg brukte phono kabel, men vet ikke hva den heter, og den passer jo i phono inputer , men ordla meg kanskje litt dumt.. Endret 10. november 2005 av Frostax Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 eller kan det hende pc'n sender signaler mens den starter opp som tv'n er instilt på å lese, og at den sender signaler tv'n ikke er instilt på å lese når den er på? Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 fikk nytt skjermkort i dag. XFX 7800GTX.. håpte at tv ville bli bra da, men nå er den enda værre.. nå er det farger der da.. på en måte.. men det går vel mest i gult, brunt, grått og hvitt ser det ut som.. farbegildet er skikkelig vrengt.. har prøvd å sette pc¨n til å sende både pal-b og pal-g, koblingene jeg bruker er S-video out fra skjermkortet inn i en boks som er beregnet på å omforme scart til phono og composit. og videre inn i composite kabel som jeg har prøvd å sette både i composit ingangen og i scart ingangen via en slik boks på pc¨n.. uansett så blir fargene ødelagt.. har forresten prøvd med annen tv, og prøvd kablene mine med de boksene hos en kamerat og det ser ut til at problemet er inni datan min blei litt mye det her, men viss noen kan hjelpe hadde det vært flott:) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei tror løsningen på problemet ditt er å laste ned tvtool. Går du inn på adjust og velger Comp., da får du farger med vanlig S-vhs-kabel. Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 lasta det ned og gikk til adjust. får ikke tilgang til det. får en slik melding :Why are most of these options unavailable? your graphichs card has a tv encoder wich is made by nvidia. unfortunately nvidia refuses to give out any datasheets for this tv chip at all osv osv.. men uansett har jeg denne instillingene fra før, og har prøvd begge varianter... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hmm, da bør du kanskje satse på en slik converter som tidligere er nevnt. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg hadde også litt "problemer" med sort/hvitt på tv`en før... Brukte kanalen som het AV2... Trykka en gang til på fjernkontrollen, kom til AV2-S... Farge Jeg bruker foresten en S-Video->Scart overgang... Har ikke gjort noen fæle instillinger på skjermkortet, utenom å "Utvid skrivebordet til denne skjermen" når jeg skal se filmer... Edit: Jeg har foresten samme skjermkort som deg.... Edit2: Bak på tv`en, over eller under scartkontaktene skal det stå hvilken kanal disse går til... Endret 2. desember 2005 av Caddy Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Kanskje denne guiden for å løse svart/hvitt problemet kan hjelpe deg: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå