Kvammis Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Var så uheldig å krasje i en buss i dag.. Her er mer eller mindre det som skjedde: Jeg kjører bak en buss har "helt grei avstand" etter min mening. Men kanskje ikke stor nok, uansett, det regner ute også er det en stor dam i veikanten. Så bussjåføren bråbremser for å ikke sprute vann på noen som gikk på fortauet (merk: det går fint an å se dammen et stykke unna) når den bremser måtte jo nesten jeg også bremse, og som det ofte er med mopeder velter de når man bråbremser, ihverfall i regn. Sykkelen sklir under bussen og blir sittende fast der, jeg slir også litt men stopper når kneet treffer bakdelen av bussen. Mopeden tok jo endel skade, mye knekte og knuste kåpedeler, lys, hendler o.l. Det jeg lurer på er om det er noen sjanse for at forsikringen til busselskapet tar støyten ? Hun som er "vitne" mente ihvertfall at jeg hadde fordelen. Endret 4. november 2005 av Kvammis Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 din feil , alle "påkjørsler " som skjer bakfra er automatisk din feil , uansett hvordan bilen forran deg kjørte Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Som jeg sa.. kontakt et forsikrings-selskap og hør hva de sier Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 din feil , alle "påkjørsler " som skjer bakfra er automatisk din feil , uansett hvordan bilen forran deg kjørte 5104731[/snapback] Seriøst ? Selvom det kunne vært unngått ved at han fulgte litt bedre med så er det min skyld ? Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Kjører du inn i den som er foran deg har du ikke hold god nok avstand, og heller ikke kjørt etter forholdene Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Samme sier jeg... Fikk til og med 3500 i bot jeg da, etter noen dager på sykehus, og en stykk totalvraka moped... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Når du kræsjer i en buss, er ikke avstanden "helt grei". Du feilberegnet dine kjøreferdigheter, hvorfor skal forsikrings-selskapet betale for det? Selv om det er uvanlig at biler og busser bråstopper i veien, skal du være innstilt på at det kan skje, og tilpasse farten/avstanden deretter. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Kjører du inn i den som er foran deg har du ikke hold god nok avstand, og heller ikke kjørt etter forholdene 5104813[/snapback] Du har vel forsåvidt et poeng der Avstanden var vel mer grei hvis det hadde vært tørt, som vet ikke var Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 din feil , alle "påkjørsler " som skjer bakfra er automatisk din feil , uansett hvordan bilen forran deg kjørte 5104731[/snapback] Seriøst ? Selvom det kunne vært unngått ved at han fulgte litt bedre med så er det min skyld ? 5104791[/snapback] jepp , sånne saker er det ALDRI tvil i , kommer du bakfra er det din feil Kjører du inn i den som er foran deg har du ikke hold god nok avstand, og heller ikke kjørt etter forholdene 5104813[/snapback] Du har vel forsåvidt et poeng der Avstanden var vel mer grei hvis det hadde vært tørt, som vet ikke var 5104840[/snapback] vell det var ikke tørt ergo så må du svi , sånn er livet , Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Jepp, her er det deg som sliter, og ingen andre. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Har innsett det Regna vel egentlig med det, det er bare så kjipt.. Akkurat som om man ikke har for lite penger fra før... Jaja.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 hehe sånn er det , uforutsette utgifter som dette passer ALDRIG bra Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Er det ikke brudd på noen regler å bråbremse på en hovedvei helt uten videre? Mener ikke Kvammis har krav på noe, men lurer bare på om ikke i teorien bussjåføren gjorde en feil også. Endret 5. november 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Neppe, fordi det er umulig å bevise i etterkant at bremsingen skjedde uten grunn. Det vil uansett ikke medføre noen fare hvis man holder avstand. Går ut i fra at trådstarter har hørt om 1001-1002-1003. Bruk den. Dessuten, årsaken til at bussjåføren bråbremset er helt grei. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Man skal alltid være forberedt på slike situasjoner når man ligger bak, derfor må man ha god nok avstand. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Går ut i fra at trådstarter har hørt om 1001-1002-1003. Bruk den. 5107371[/snapback] Den regelen hjelper ikke på moped på våt/glatt vei... Hadde en lignende episode i april, men kom ingen vei hos forsikring/politi.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Går ut i fra at trådstarter har hørt om 1001-1002-1003. Bruk den. 5107371[/snapback] Den regelen hjelper ikke på moped på våt/glatt vei... Hadde en lignende episode i april, men kom ingen vei hos forsikring/politi.. 5108244[/snapback] hvist gjør den det , mopede / mc stopper MYE kjappere en biler / busser på altslags føre og hvist man følger 3 sek reglen så skal det være UMULIG og kjøre på en bil bakfra med moped Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Helt klart din feil! Hold avstand, 1001-1002-1003. Det finnes folk som kliner inn bremsen når man ligger å presser på bilen som man har forran. Slik at man kjører inn i bilen forran. Da er det din feil! Så hold avstand, det finnes ikke noe mer irriterende en folk som skal ligge å presse langs veiene når man kjører allerede 10kmh over farts grensa eller holder den! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Jeg må si jeg føler med deg, skikkelig surt. Til de andre inspillene her som lurte på bråbremsing helt brått på vei. Dette må være lov, se for deg følgende situasjon, en person ser en skygge fare over veien, tror det er en katt og velger selvsagt å bremse ganske hardt for ikke å drepe katten. Helt ok grunn. Å kræsje med katten vil både drepe katten og kanskje føre til ustabilitet i bil/sykkel eller liknende. La oss nå si det bare var en skygge, da kan man ikke "dømme" denne personen for feilaktig oppbremsing. Dette vil jo da skape en holdning hos trafikanter som sier at man skal vite hva man bremser for. Og man kan jo ikke akkurat vente med å bremse til man vet om man virkelig ser noe i veien eller ikke... Er vel da greit at påkjørsel bakfra blir den som kjørte på sin skyld... og at heller de bak må holde "riktig" avstand... Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Jeg lå _MER_ enn 3 sek bak bussen men som pluggen sier, det er ikke nok med moped på glatt vei. FtZ-: Husk at moped har ikke kontaktflate i det heletatt, og når forhjulet miste r grepet velter man.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå