Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

håpløst av Canal Digital

Anbefalte innlegg

Halllo. Må bare dele en liten historie om Canal Digital. Det er over hodet ikke en hatstråd, må likevel få ut litt fustrasjon.

Det hele begynte med at vi skulle flytte. Leiligheten vi skulle flytte til lå 20 meter ned i veien, og var i samme boligselskap. Jeg ringte Canal Digital over 2 uker før vi flyttet, ga de beskjed om at vi skulle flytte og at neste regning måtte sendes til den nye addressen vår. Jeg ga klar beskjed om når vi skulle flytte, hvor vi skulle flytte og damen i andre enden repeterte hva jeg nettopp hadde sakt (jeg ba henne gjøre det for at vi skulle være sikker på at ting ble gjort rett). Det ble også sakt at modemet kunne jeg bare ta med meg ned til den nye leiligheten, plugge det inn, og det skulle virke med en gang.

Så langt, så godt. Vi flyttet, plugget modemet i veggen og surfet greit helt til for 3 dagen siden. Nettet var plutselig vekke.. Modemet ble resatt en del ganger første dagen uten at det hjalp noe serlig. Andre dagen ringte vi og hørte hva som hadde skjedd. "det er ikke feil på nettet, det er registrert en betalingsannmerkning", sa en robbotstemme og vi ble satt over til en konsulent eller hva de kaller det. Der viser det seg at de har klart å sende regningen til feil adresse, altså den gamle adressen. postmannen hadde sendt den i retur da navnet mitt ikke stod på postkassen. De hadde da utsatt purringen (grei som de er) og sendt den noen uker etterpå,til den gamle adressen, såklart! etter at den betalingsfristen også gikk ut (aner ikke om de fikk den i retur eller ei), stengte de nettet.

Greit, tilbake til samtalen med konsulenten. Vi fikk KID nummeret, og nettet skulle åpnes så snart regningen var registrert hos de. Det hele skulle skje automatisk, og de ville ikke åpne nettet for at vi skulle få betalt regningen fra nettbank. Etter en samtale med "de eldre" var regningen betalt. Så var det bare å vente. Det skjedde ikke noe samme dag, og da jeg kom hjem fra jobb 3. dagen og nettet enda ikke var tilbake, ringte Canal Digital tilbake. De hadde enda ikke mottatt noen betaling 24 timer etter at den ble betalt. Mannen jeg snakket med virket noen lunde oppegående, han forstod de hadde gjort en feil og skulle gjøre noe han egentlig ikke hadde "lov" til. Noen minutter etterpå var vi endelig på nett igjen.

Så nå mangler det vel bare at KID nummeret vi fikk oppgitt over telefon er feil, og nettet faller ut igjen samt at pengene som ble betalt inn er vekke for alltid;)

Men fra spøk til revolver; hadde det ikke vært en idé å for eksempel kutte linjen ned til ISDN hastighet i stedet for å kutte den helt? Og på Canal Digital sine hjemmesider kunne de hatt en slaks brukerkonto der du kunne se om en regning uteble + KID nummer samtidig som det gikk an å se adressen regningene ble sendt til. Mener Online (telenor) har en slik løsning der du i alle fall kan se adresse og se hvor mye som er hentet ned pr. mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CD sender ut regninger hver 3. uke. Det er akkurat nok til at jeg ikke skulle ha noen formening om når neste regning komer. Når regningene kommer, blir de lakt til forfallslisten på banken, og dato blir notert på regningen for sikkerhets skyld. Alt for at jeg skal få mindre å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...